אופלי » Blog Archive » סמארטפון לעיוורים עשוי להגיע לשוק עוד השנה


סמארטפון לעיוורים עשוי להגיע לשוק עוד השנה

אחת הפרדיגמות הידועות גורסת שטכנולוגיה נועדה לסייע לאנושות להתגבר על בעיותיה. בשנים האחרונות נראה שלא תמיד זה כך, במיוחד לאור המעבר מטלפונים בעלי לחצנים לטלפונים חכמים מבוססי מסכי מגע – טכנולוגיה שאינה נגישה כלל לעיוורים, והופכת עבורם את עולם התקשורת המרוחקת כולו לנגיש פחות מבעבר, בו שיחות טלפון היו הכלי המרכזי בתחום.

BrailleSmartphone

הדמיית הסמארטפון מבוסס הברייל.
צילום: Sumit Dagar

מעצב הודי בשם סומיט דאגאר, מהמכון הלאומי לעיצוב במדינה, טוען כי פתרון הבעיה קרוב להגשמה. דאגאר, שבעבר הפיק מספר סרטי מד"ב קצרים, בילה את שלוש השנים האחרונות בעבודה על סמארטפון המבוסס על כתב ברייל – הכתב התלת-ממדי המאפשר לעיוורים לקרוא. לפני כשנתיים אף הציג בכנס החדשנות TED את הרעיון, ובשנה שעברה זכה בפרס כספי של רולקס על היוזמה.

הסמארטפון שתכנן דאגאר מחליף את המסך ברשת של סיכות קטנות העולות ויורדות כדי ליצור על פני השטח של המכשיר תבליטים שונים. המכשיר מציג טקסט בכתב ברייל, ומסוגל אף לקודד תמונות וסרטונים לפורמט של קווים על מנת לאפשר לעיוורים למשש את פניו של חבר בשיחת וידאו, לדוגמא, על מנת לזהות את הבעות פניו לאורך השיחה. בנוסף, הוא מסוגל לסרוק טקסט רגיל באמצעות המצלמה המובנית ו"לתרגם" אותו על המסך לכתב ברייל.

השבוע דווח כי בימים אלה נמצא אבטיפוס המכשיר בבחינה במוסד העין LV Prasad בהיידרבאד (הודו), ולפי האתר של דאגאר עשוי להגיע לחנויות לפני סוף השנה, במחיר של כ-200 דולר.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

תגובה אחת על “סמארטפון לעיוורים עשוי להגיע לשוק עוד השנה”