אופלי » Blog Archive » הסימולטור של סימיקס: לפתח על גבי מערכת וירטואלית ולחסוך זמן ומשאבים


הסימולטור של סימיקס: לפתח על גבי מערכת וירטואלית ולחסוך זמן ומשאבים

כ-20 מנהלי פיתוח, ארכיטקטים ומפתחים מארגונים שונים הגיעו אתמול לסמינר של חברת wind river, המפתחת סימולטור למערכות חומרה. "סימיקס הוא סימולטור מערכתי, פרי פיתוחה של ווינד ריבר, המאפשר לסמלץ מערכות, מן הפשוטות עד המורכבות ביותר, באופן מלא", אמר תומר בוגין, מנכ"ל ווינד ריבר ישראל.

לדברי בוגין, " הסימולטור מיועד למפתחי תוכנה ומאפייני מערכת, ומהווה פריצת דרך המשנה את שיטות העבודה הקונבנציונאליות לאורך כל מחזור החיים של המוצר. בין היתר, מאפשר המוצר להגדיר ולפתח תוכנה באופן מלא על גבי מערכות חומרה טרם ייצורן, לשפר את דרכי התקשורת בין אתרי פיתוח מבוזרים ולנפות שגיאות (DEBUG) בשיטות מהפכניות. היתרונות הנובעים מפתרון זה מתבטאים בין השאר בצמצום Time to Market בכ- 66%, שיפור של זמני הפיתוח בכ- 35% והפחתת עלויות הפיתוח בכ- 45%".

דידיאר פוירוט (Didier Poirot), מומחה החברה שהגיע מצרפת, הוסיף כי "מעבר ליתרונות העצומים הטמונים באפשרות לפתח תוכנה עבור חומרה שעדין לא זמינה, או כתחליף לחומרה זמינה אך מאד יקרה, צוותי פיתוח ממדינות שונות העובדים יחד בפרוייקט יכולים לשתף ידע בצורה קלה ונוחה".

פוירוט מוסיף כי "המעבר מעבודה על מערכת אחת למערכת שניה הוא מהיר בהרבה ממעבר בין מערכות פיזיות שונות, למשל מבחינת התאמת הקונפיגורציה של חדר שרתים עבור לקוח מסויים. ישנם מצבים בהם החומרה כלל אינה נגישה (רכבי חלל, לווינים) או נמצאת בסביבה עוינת (קרינה גבוהה בחלל) – במקרים אלה Simics מהווה פתרון מצויין וחיוני ביותר לשלב הבדיקות (לדוגמא סימולציה של תקלה מערכתית) והדיבוג".

מה מיוחד בסימיקס?

פוירוט: סימיקס הינה פלטפורמה וירטואלית המאפשרת לעשות סימולציה של החומרה במערכות מורכבות. במקום מערכת גדולה של סרברים ורכיבים נוספים, סימיקס יכולה לבצע סימולציה של המערכת על כל מאפייניה והמבנה שלה, כולל הקישוריות בין הרכיבים השונים. זה חוסך זמן ומשאבים.

במערכות מורכבות כמו למשל בתחום הטלקום או בתחום החלל, לא תמיד המהנדסים יכולים להרשות לעצמם לבנות את המערכת ורק אח"כ לבחון את התוכנה שאמורה לעבוד עליה. בתחום החלל למשל סימיקס מאפשרת לפתח תוכנות מבלי "לבזבז" לווין ולשלוח אותו לחלל, מדובר בחיסכון הן של משאבים והן של זמן. בתחום החלל אפשר למסמלץ אפילו את הקרינה אשר משפיעה על הלווין עצמו ועלולה לשבש את פעילותו.

סימיקס.

סימיקס.

 

המטרה היא לבנות את התוכנה לפני שיש מוצר, לעיתים מפתחים את התוכנה עוד לפני שכל הרכיבים יצאו לשוק או לפני שהם משווקים. יתרון נוסף הוא האפשרות לעשות דיבאגינג ולחזור "קדימה ואחורה" בתוך התהליך על מנת לבדוק איפה נמצאים הבאגים. כמו כן ישנה אפשרות לחלוק במידע ולשלוח את הקבצים של המערכת.

איך בונים את המערכת בסימיקס?

כאשר הלקוח מתכנן מוצר חדש, הוא בוחר מתוך הספריה שלנו את כל הרכיבים שהוא צריך במערכת. יש מודול לכל דבר, אפילו עכבר או מחשב וכו'. בסופו של דבר יתקבל מודל וירטואלי של המערכת כולה, והוא יוכל להתחיל ולפתח את המוצר. אם יש רכיב שאינו נמצא בספריה, הוא יכול ליצור אותו בעצמו, או לחכות שהחברה שלנו תיצור ותשים בספריה.

יש שני סוגים של רכיבים: רכיבים פשוטים, ורכיבים שאינם כל כך נפוצים. למשל במחשב, מעבד של אינטל הוא די נפוץ ויש רכיב שלו בספריה, אך רכיבים חדשים שרק יצאו לשוק, לא בטוח שיהיו בספריה.

לפי נתונים סטטיסטיים שלנו, בסופו של דבר הזמן שהלקוח חוסך בדיבאגינג הוא 25% מהזמן, והזמן שנחסך ב-Time to market הוא 60% מהזמן.

דידיאר פוירוט. קרדיט: סימיקס.

דידיאר פוירוט. קרדיט: סימיקס.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.