התעשייה האווירית (תע"א) שמחה להודיע על בחירתה במכרז בינלאומי כספק לפיתוח וייצור לוויין התקשורת "עמוס 6".

סה"כ החוזה עם חברת חלל תקשורת יסתכם בכ-200 מיליון דולר

Joseph Weiss, IAI President and CEO

24 ביוני 2012

דב בהרב, יו"ר התעשייה האווירית:
"הזכייה בפרויקט מבטאת את עליונותה הטכנולוגית של התעשייה האווירית וכושרה התחרותי אל מול ענקים בינלאומיים אשר התמודדו על ייצורו של הלוויין; מדובר בזכייה בעלת משמעות רחבה יותר עבורנו מאחר והשלמה מוצלחת של בניית עמוס 6 תציב אותנו בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחום זה"

יוסי וייס המנכ"ל המיועד של התעשייה האווירית:

"בלוויין התקשורת "עמוס 6" תיושמנה טכנולוגיות חדישות המהוות קפיצת מדרגה ביכולת התעשייה האווירית ומדינת ישראל בתחום החלל"

סה"כ החוזה עם חברת חלל תקשורת יסתכם בכ-200 מיליון דולר


נמל התעופה בן-גוריון, 24 ביוני 2012 – התעשייה האווירית (תע"א) שמחה להודיע על בחירתה במכרז בינלאומי כספק לפיתוח וייצור לוויין התקשורת "עמוס 6".

סה"כ החוזה עם חברת חלל יסתכם בכ-200 מיליון דולר והוא כולל גם שירותי תפעול הלוויין במסלול במהלך חייו המתוכננים (כ-16 שנה).

"העבודה על לוויין התקשורת "עמוס 6" כבר החלה במלוא המרץ. מדובר בחוזה גדול עם לוח זמנים אתגרי במיוחד. ב"עמוס 6 מיישמת התע"א טכנולוגיות חדשות המהוות שידרוג ו"קפיצת מדרגה" של יכולת התעשייה האווירית ומדינת ישראל בתחום החלל", כך אמר יוסי וייס המנכ"ל המיועד של התעשייה האווירית.

הבוקר דיווחה חברת חלל תקשורת על אישור להשלמת מו"מ והתקשרות עם התע"א בהסכם לרכישת הלוויין "עמוס 6".

המכרז ל"עמוס 6" פורסם לראשונה באוגוסט 2011 והשתתפו בו מלבד התע"א גם חברות מובילות מארה"ב, אירופה ורוסיה.

עמוס 6 מתוכנן להחליף את לווין עמוס 2 בנקודת שמיים 4 מערב. לווין עמוס 6 בעל קיבולת ויכולת לספק שרותי תקשורת הגדולים משמעותית מלווין עמוס 2, שגם הוא יוצר בתע"א. על רקע לקחי פיתוח וייצור לוויינים קודמים ועל מנת לשפר את תחרותיות ההצעה, יישמה התע"א שיפורים בתהליכי הפיתוח והייצור של לווייני תקשורת.

יוסי וייס, שניהל אישית בשבועות האחרונים את המו"מ לחתימת החוזה, אמר כי "במסגרת "עמוס 6" יפותחו בתע"א מרכיבים ומכלולים שונים אשר יהוו צעד נוסף לקראת השגת עצמאות בפיתוח וייצור לווייני תקשורת, כפי שיש לתע"א כיום בתחום לווייני התצפית. מלבד תע"א תשתתף במימון פעילויות אלו גם סוכנות החלל הישראלית (הנמצאת תחת משרד המדע)".

המימון ללוויין ייינתן ע"י קונסורציום של מלווים בהובלת גורמי מימון זרים התומכים בייצוא ממדינות שבהן ממוקמים ספקים מרכזיים בפרוייקט. גם התע"א תשתתף במימון במסגרת קונסורציום זה.

בשבועות הקרובים יסוכם המו"מ מול חברת חלל לקראת חתימה סופית.

בתמונה:
יוסי וייס – המנכ"ל המיועד של התעשייה האווירית

עוד באלקטרוניקה וטכנולוגיה

עוד חדשות