התעשייה האווירית ובואינג מציינות עשור של שיתוף פעולה במערכת נשק "חץ"

מאת הודעות לעיתונות.
WeSell רשת שותפים

שיגור חץ




23 בינואר, 2012

נמל תעופה בן גוריון, 23 בינואר, 2012 - התעשייה האווירית (תע"א) ובואינג חתמו בסוף השבוע האחרון על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בנושא מערכת נשק חץ 3. שתי החברות מציינות שיתוף פעולה פורה שנמשך כעשור.

"ההסכם החדש הוא הצעד החשוב הבא, הנובע מקשרינו הענפים עם חברת בואינג ומבוסס על יסודות איתנים של שיתוף פעולה פורה. זו הזדמנות מפתח עבור שתי החברות לממש את יכולותיהן ולהרחיב את אחיזתן בשוק טילי ההגנה", אמר יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית.



Greg Hyslop

ההסכם האסטרטגי של תע"א ובואינג נועד לבחון ולפתח הזדמנויות חדשות בזירת טילי ההגנה. במהלך העשור האחרון, תע"א ובואינג שילבו מאמצים בפיתוח וייצור של מערכת טילי החץ. לאחר פריסתה בישראל, הפכה המערכת לגורם חיוני בהגנתה האסטרטגית של המדינה בפני טילים, ובכך למעשה הייתה למערכת טילי ההגנה הראשונה בעולם בפעילות מבצעית לאומית.

"אנו שמחים לציין מאורע זה עם שותפתנו התע"א, ולהרחיב את ההסכם בינינו גם לשיתוף פעולה עתידי של יוזמות בתחום טילי ההגנה", אמר רוג'ר קרון (Roger Krone), נשיא חטיבת רשתות ומערכות חלל של בואינג. "תכנית החץ מדגימה את מחויבותה של בואינג לפיתוח שותפויות בינלאומיות בתחום זה ברחבי העולם".

אורי סיני

"אנו מרוצים מאוד מההתפתחות של קשרינו עם בואינג ובהחלט מצפים להגיע לרמות גבוהות יותר של שיתוף פעולה עסקי. זהו מהלך נבון של שתי החברות אשר יאפשר להן להתמודד יחד עם אתגרי העתיד", אמר יוסף וייס, סמנכ"ל תע"א ומנהל חטיבת טילים וחלל.

תע"א היא הקבלן הראשי בפיתוח וייצור מערכת נשק חץ. יוזמתה ופיתוחה אפשרו את הכנסות של "חץ 2" לשימוש מבצעי בצה"ל, וכעת בשיתוף עם בואינג מפתחת תע"א את מערכת "חץ 3" – גורם מכריע בתכנית ההגנה האסטרטגית הרב-שלבית נגד טילים של ישראל.



"מערכת הקשרים של בואינג עם תע"א הפיקה יכולות הגנה חדשניות, מתקדמות וברות-השגה נגד טילים. אנו נושאים את עינינו קדימה בציפייה להמשכה של השותפות ולפיתוח הדור הבא של מערכת החץ", אמר ד"ר גרג הייסלופ (Greg Hyslop), סגן-נשיא ומנכ"ל חטיבת טילים ומערכות הגנה של בואינג.

בטקס החגיגי, אותו אירח אורי סיני מנהל מפעל מל"ם של התע"א, השתתפו נציגים בכירים ממשרד הביטחון וביניהם תא"ל (מיל') אופיר שוהם - ראש המנהלת למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת), יאיר רמתי - ראש מנהלת חומה החדש במשרד הביטחון ובכירים רבים ומומחים מהתעשיות הביטחוניות.

מאז שנת 2002 תכנית החץ היא מאמץ משותף בין הסוכנות האמריקאית להגנה נגד טילים ומנהלת חומה של משרד הביטחון.

בתמונות:
1) (מימין לשמאל) ד"ר גרג היייסלופ ( - (Greg Hyslop סגן-נשיא ומנכ"ל חטיבת טילים ומערכות הגנה של בואינג, אורי סיני - מנהל מפעל מל"ם של התע"א, יוסף וייס- סמנכ"ל תע"א ומנהל חטיבת טילים וחלל.

2) (מימין לשמאל) אורי סיני - מנהל מפעל מל"ם של התע"א, יוסף וייס- סמנכ"ל תע"א ומנהל חטיבת טילים וחלל, רוג'ר קרון (Roger Krone) - נשיא חטיבת רשתות ומערכות חלל של בואינג.

3) שיגור חץ.





WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח