אופלי » Blog Archive » לראשונה בארץ – הטכניון מציג חוויית לימודי ארכיטקטורה בתלת מימד


לראשונה בארץ – הטכניון מציג חוויית לימודי ארכיטקטורה בתלת מימד

סטודנטים במעבדה החדשה. קרדיט צילום : דוברות הטכניון.

סטודנטים במעבדה החדשה.
קרדיט צילום : דוברות הטכניון.

הטכניון חונך מעבדת ויזואליזציה חדשה, הראשונה מסוגה בארץ, בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים. הטקס יתקיים ביום ראשון הקרוב, 3.11.13, בשעה 14:30, במעמד נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ודיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים פרופסור יהודה קלעי.

מעבדת הוויזואליזציה החדשה היא מעבדת מחקר והוראה. היא מאפשרת "כניסה" וירטואלית תלת-מימדית אל תוך הדמיות (מודלים) של בניינים, ערים, ואתרים נופיים, בין אם הם קיימים במציאות או שהם עדיין בגדר תכנון עתידי. המעבדה כוללת מסך קעור ברוחב 8 מטרים עליו מוקרנת תמונה אחודה ורציפה באמצעות שלושה מקרנים מסונכרנים. המעבדה מאפשרת לחוקרים ולסטודנטים לשלוט באופן אינטראקטיבי על הדגם או התמונה, באמצעות שבע מצלמות מעקב, חיישנים ובקר (wand, controller) אלחוטי, המאפשרים "טיול" ויטרואלי בסביבה המוצגת. המעבדה יכולה לשתף עד 20 משתתפים בחוויה.

המעבדה, הראשונה מסוגה בישראל, היא המתקדמת ביותר בארץ ומהמעבדות המובילות בעולם. היא פרי יוזמתו של פרופסור יהודה קלעי, דיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, והוקמה בהשתתפותם של חמישה חברי סגל חדשים בטכניון. את הקמת המעבדה הובילו פרופסור משנה דניאל אורנשטיין, המשמש כראש המעבדה, והאדריכלית פרופסור משנה דפנה פישר-גבירצמן, אשר תכננה, עיצבה ופיקחה על הקמתה.

סטודנטים במעבדה החדשה.

סטודנטים במעבדה החדשה.
קרדיט צילום : דוברות הטכניון.

לכבוד פתיחת המעבדה החדשה תתקיים בטכניון, במהלך השבוע הבא, סדנה בינלאומית – VIZWORLD  – שתכלול הרצאות סמינריוניות, הדגמות ודיונים בשיתוף חוקרים-אורחים מהארץ והעולם.

פרופסור קלעי הסביר את הצורך בהקמת מעבדה מסוג זה: "בניגוד למוצרי צריכה אחרים, לא ניתן לחוות בניינים, ערים, ונופים אלא דרך נוכחות "בתוך" הסביבה. בדרך כלל, עלינו לחכות עד אשר הבניין נבנה על מנת שנוכל לחוות אותו. המעבדה תאפשר חוויה כזו בטרם הושלם הבניין, כך שניתן יהיה לגלות ולתקן שגיאות בתהליך התכנון עצמו. אפשרות זו חשובה במיוחד כאשר מדובר בתכנון סביבות בעלות גיאומטריה מורכבת, כפי שכלי התכנון הדיגיטליים הנוכחיים מאפשרים, או נופים אשר שיקומם דורש התערבות תכנונית רב-שנתית."

"המעבדה תשמש למחקר של חברי סגל הפקולטה והמשתלמים לתארים מתקדמים ותשתלב ככלי הוראה בקורסי הסטודיו בפקולטה," אמרה האדריכלית פרופסור משנה דפנה פישר גבירצמן, "אנו צופים כי השימוש במעבדה יוסיף כלי חדש לתהליכי העבודה בסטודיו ויפתח אפשרויות חדשות וכיווני מחקר חדשים."



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.