אופלי » Blog Archive » התעשייה האווירית זכתה בחוזה לאספקת שלוש ספינות סופר דבורה סימן 3 לחיל הים הישראלי


התעשייה האווירית זכתה בחוזה לאספקת שלוש ספינות סופר דבורה סימן 3 לחיל הים הישראלי

מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס: "מחויבותה של התעשייה האווירית לחיל הים הישראלי היא מהעמוקות שבקרב התעשיות הביטחוניות בארץ ובעולם"

ספינת סופר דבורה סימן 3

ספינת סופר דבורה סימן 3

נמל התעופה בן-גוריון, 29 לספטמבר, 2013מפעל רמתא של התעשייה האווירית (תע"א) הממוקם בבאר- שבע זכה בחוזה לאספקת שלוש ספינות סופר דבורה סימן 3  לחיל הים הישראלי (חה"י).

 ספינת סופר דבורה סימן 3, פרי פיתוח מתקדם של מפעל רמתא  מהווה את עמוד התווך בפעילות הביטחון השוטף של חה"י. הספינה משמשת, בין היתר, לסיורים, מבצעים, שמירה על חופי מדינת ישראל ונכסיה האסטרטגיים בים ולאורך כל חופיה, מניעת פעילות טרור וחדירת מחבלים, מניעת הברחות וכל פעילות בלתי חוקית במימיה הריבוניים והכלכליים של מדינת ישראל.

 הספינה שתסופק לחה"י, מהווה דור רביעי לספינות מסוג זה ופותחה תוך מימוש לקחים מבצעיים בשיתוף פעולה הדוק בין התע"א לחה"י. הספינה כוללת מערכת ההנעה המאפשרת תמרונים חדים ומהירות ייחודית המותאמים למגוון איומים מודרניים ומצוידת במגוון יכולות לחימה, יכולות גילוי, התקפה והגנה. הספינה משלבת תכונות אלו בממדיה הקטנים יחסית, תוך שמירה על גמישות מבצעית, ביטחון הלוחמים ושרידות כלי השיט.

 החוזה הינו הזמנת המשך להזמנה קודמת של 4 ספינות, נתון המלמד על שביעות הרצון הגבוהה במערכת הביטחון ובחה"י מכלי השייט ויכולותיו המבצעיות, יכולות הייצור הגבוהות והתכנון המתקדם של מהנדסי רמתא. ספינות אלה יצטרפו למעל 40 ספינות שהחל מספינות ה"דבור", שסופקו לחיל הים מאז תחילת שנות השבעים.

הדבורה נחשבת לכלי שייט מהמתקדמים ביותר בעולם, בקטגוריית כלי שייט קטנים לתקיפה (Fast attack craft) בשל המהירות הגבוהה אליה מסוגלת להגיע, מערכות  גילוי ניווט וקשר (גנ"ק) מתקדמות ואמצעים לירי מדויק. לדבורה תכונות מבצעיות המקנות עליונות ימית בזירת הלחימה הקרובה, ויכולותיה ואמינותה הגבוהה הוכחו בפעילות מבצעית שוטפת של חיל הים הישראלי ובציים רבים נוספים בעולם.

 בימים אלה, נבחנות לשימוש ספינות סופר דבורה סימן 3 במספר מדינות בעולם לצרכי הגנת מתקנים אסטרטגיים בגבולותיהן הימיים, ולשימוש כנגד כל פעילות ימית עוינת במישורים השונים. למפעל רמתא של התע"א מוניטין עולמי וניסיון מצטבר של כארבעים שנה בתכנון וייצור של מעל 120 ספינות ללקוחות שונים בעולם, זאת לצד מערכות אוויריות, וקרקעיות ועוד.

  מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס אמר: "מחויבותה של התעשייה האווירית לחיל הים הישראלי היא מהעמוקות שבקרב התעשיות הביטחוניות בארץ ובעולם. אנו חשים גאווה גדולה ותחושת שליחות באפשרות שניתנה לנו לתרום לביטחון המדינה. חתימת החוזה מחזקת ומבססת את מעמדה של התעשייה האווירית  עם החברות המובילות בעולם בבניית כלי שייט למשימות בה נדרשות יכולות מבצעיות גבוהות ביותר לצד אמינות ללא פשרות."

מנהל רמתא תא"ל (מיל.) ניצן שקד אמר: "אנו פועלים מתוך הבנה מלאה של הצרכים בשטח ומוצרינו מותאמים באופן ייחודי לדרישות המשתמשים. מזה שנים אנו מספקים מוצרים מובילים ומקיימים שיתוף פעולה פורה ומפרה עם לקוחותינו. רמתא מספקת פתרונות מקצה לקצה, מתוך אחריות מלאה ליכולות המבצעיות, לאמינות, לטכנולוגיה ולאינטגרציה".

 מפעל רמתא של התעשייה האווירית ממוקם בבאר שבע,  מתכנן, מפתח, מייצר ומוכר ללקוחותיו  מגוון מערכות ומוצרים מתחום הים היבשה והאוויר. מפעל רמתא פועל כבית היוצר של ספינות סיור לחיל הים מזה כארבעים שנה, רכבים משוריינים ומגוון פתרונות ייחודיים לתחום היבשה.  מוצרי רמתא  מיועדים ומתאימים לכל זרועות הצבא (אוויר, ים ויבשה)

 

 

דבורה סימן 3  – נתונים טכניים

 

אורך –  ..427 מטר

רוחב –  5.7 מטר

מהירות – 45 קשר

שוקע – 1.3 מטר

דחי – 70 טון

חימוש –  משתנה בהתאם למשימה.

צוות –  כ – 12 איש

טווח פעולה – כ 1000 מיל במהירות שיוט.

 

בתמונה:

ספינת סופר דבורה סימן 3



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.