אופלי » Blog Archive » תוכנית גוגל לחיבור אפריקה לאינטרנט: ספינות אוויר


תוכנית גוגל לחיבור אפריקה לאינטרנט: ספינות אוויר

כחצי מאוכלוסיית העולם לא משתמשת באינטרנט, כך לפי מחקרים שונים שרואים אור אחת לכמה שבועות או חודשים ובאופן קבוע גוררים התפלפלויות על הפער הדיגיטלי וההזדמנויות העסקיות הטמונות עבור תעשיות התקשורת השונות באסיה ואפריקה. בשנים האחרונות אכן החלו פרויקטים שונים לחיבור המדינות המתפתחות לאינטרנט, ביניהם כאלו העוסקים בתשתיות, אחרים המתמקדים במימון ציוד הקצה עבור אוכלוסיות עניות ואף כאלה המתרכזים בפיתוח שירותים ייעודיים לאותן מדינות ואוכלוסיות, דוגמת Nokia Life Tools, המספקת לחקלאים במדינות העולם השלישי עדכוני SMS אודות תעריפי סחורותיהם בשוק העולמי.

אך ההזדמנות העסקית הגדולה ביותר בשווקי התקשורת הבלתי-רוויים טמונה בחוסר הרגולציה שלהם, שכן בניגוד למדינות מתקדמות, באלו שהמודרנה מגיעה אליהן באיחור עדיין לא הספיקו להתפתח חוקים ועכבות ביורוקרטיים המעכבים פיתוחים במדינות בהן השוק צפוף ממילא. גוגל, חברת האינטרנט הגדולה בעולם, היא אחת מאותן חברות המנסות לנצל את החלל הזה, והיום דיווח הוול-סטריט ג'ורנל כי לפי מקורות בחברה, בקרוב היא מתכוונת להאיץ את מאמציה בתחום.

TexasZeppelin

ספינת אוויר בשדה תעופה בטקסס.
צילום: MarieEly

לפי המקורות, גוגל גיבשה לאחרונה תוכנית עסקית ארוכת-טווח ועתירת משאבים לכניסה מאסיבית לשוק האינטרנט במדינות אפריקה ואסיה. אם עד היום היא עסקה במספר ניסיונות בקנה מידה קטן לחיבור ערים או שכונות בודדות במסגרת ניסויים שונים, עתה היא מתכוננת לשלב הבא, במהלכו היא תשקיע במחקר, פיתוח והפעלה של רשתות אינטרנט בקנה מידה רחב, אולי אפילו חסר תקדים. לדבריהם, בנוסף לטכנולוגיית White-space, המשתמשת בתדרי שידורי טלוויזיה פנויים לתעבורת נתונים אלחוטית, מתכוונת גוגל להביא לאזורים נידחים גישה לאינטרנט באמצעות שימוש בלוויינים ובספינות אוויר שתשייטנה באופן קבוע גבוה מעל אזורי ספר ותאפשרנה שידור נתונים לטווחי ענק של מאות קילומטרים.

הפרויקט של גוגל מתחרה בזה של יריבתה מיקרוסופט, שכבר החלה לאחרונה בהתקנת תשתית אינטרנט מבוססת תדרי טלוויזיה בדרום-אפריקה ומספר מדינות נוספות באזור. ההבדל בין השתיים הוא בעיקר המודל העסקי שלהן: מיקרוסופט מנסה להפוך לשחקן בזירה האינטרנטית במטרה למכור מכשירים המבוססים על תוכנותיה, בעוד גוגל רוצה להיכנס לאותו מגרש במטרה למשוך יותר משתמשים לשירותיה ולאתרים אחרים המציגים פרסומות שלה, המהוות כיום כ-87% מהכנסותיה. למרות התחרות בין שתי החברות, המממנות ניסויים תשתיתיים שונים בארה"ב, הן גם משתפות פעולה במאמציהן המשותפים לשכנע רגולטורים מסביב לעולם להסיר את החסמים הניצבים בפני מתחרים חדשים מול ספקיות האינטרנט והתקשורת הקיימות. בשבוע הבא תקיימנה השניים ועידה משותפת בת יומיים בדקאר, בירת סנגל, במסגרתה ידונו בנושא עם בכירים ממדינות שונות באפריקה.

לעמוד ה-Flickr של הצלמה



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.