אופלי » Blog Archive » עסקת ענק: סייאופטיקס שבשליטת קרן JVP נמכרת ל-AVAGO תמורת 400 מליון דולר


עסקת ענק: סייאופטיקס שבשליטת קרן JVP נמכרת ל-AVAGO תמורת 400 מליון דולר

קרן ההון סיכון JVP, מיסודו של ח"כ אראל מרגלית, הודיעה היום, יום חמישי 11.4.13,  על חתימת חוזה למכירת סייאופטיקס ל- Avago Technologies , הספקית המובילה בעולם בתחום תשתיות אופטיות תמורת 400 מליון דולר.

סייאופטיקס הוקמה על ידי ד"ר עוזי קורן (המשמש כיום כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה), קרן JVP ומיסדה ח"כ אראל מרגלית, ו -SCD, חברת-בת של אלביט מערכות ורפא"ל. החברה מפתחת כיום את הדור הבא של הרכיבים האופטיים המובילים את תעבורת התוכן והווידאו מהמהירים ומהמתקדמים בעולם. בין לקוחות החברה נמנים חלק מהחברות והממשלות הגדולות בעולם. החברה צומחת בקצב מרשים ובשלוש השנים האחרונות שילשה את מכירותיה וסיימה את 2012  עם הכנסות של מעל 210 מליון דולר.

JVP, המנוהלת היום ע"י השותפים גדי תירוש וקובי רוזנגרטן, היא המשקיעה הגדולה ביותר בסייאופטיקס מיום הקמתה ומחזיקה כיום בלמעלה מ – 50 אחוזים בחברה. JVP, המתמחה בבניית חברות גדולות תוך רכישת אחוזים משמעותיים בחברותיה, הובילה בינואר 2011 סיבוב גיוס פנימי משמעותי של 50 מליון דולר ובו רכשה בעיקר את מניותיהן של משקיעים ותיקים בחברה כגון פירלי , מהלך שהביא להגדלת אחוז ההשקעה של JVP  בחברה מ 11% למעל ל 50% בחברה. שנה לאחר מכן, במרץ 2012, צירפה אליה JVP  קרן השקעותפרטית מבוסטון כבעלת אחזקות נוספת לצידה של JVP.

האסטרטגיה העסקית שהובילה JVP בסייאופטיקס במהלך העשור האחרון, תורגמה למהלכים בולטים בהם: הרחבת החברה ע"י רכישות ומיזוגים, הקמת קרן ייחודית וראשונה מסוגה בישראל להשקעות בחברות בוגרות [later stage], שהשקיעה בין היתר בסייאופטיקס, וההחלטה להכניס לפני כשנה את קרן ההשקעות הפרטית מבוסטון – כשותפה אסטרטגית.

אד קורינגראטו, מנכ"ל סייאופטיקס: "ברצוני להודות ל JVP ומייסדה אראל מרגלית על התמיכה וההובלה במהלך השנים. גישתה שלJVP עודדה את ההנהלה לנקוט מהלכים נועזים, לעיתים כנגד הזרם, שהביאו להעלאת ערך החברה באופן משמעותי".

ד"ר עוזי קורן, אראל מרגלית ואד קורינגראטו. צילום: יחצ.

ד"ר עוזי קורן, אראל מרגלית ואד קורינגראטו. צילום: יחצ.

אודות סייאופטיקס :

חברת סייאופטיקס, שנוסדה בשנת 1999, מתכננת, מפתחת ומשווקת קו שלם של רכיבי אינדיום פוספיד (InP) אופטיים עבור אינטגרציה למערכות תקשורת בטווחים קצרים, בינוניים וארוכים. החברה גם מספקת שירותי תכנון, ייצור ואריזה. סייאופטיקס היא מובילת שוק בתחומי אינטגרציה היברידית תוך שימוש באלמנטים שונים באריזה אחת ואינטגרציה מונוליתית על גבי שבב יחיד. הייצור מתאפשר על ידי תהליך הרכבה ובדיקה מבוסס נאנו-טק אוטומטי, אשר מספק תוצאות מירביות, אחידות ומחיר. מרכז התכנון ומערך הייצור של החברה נמצא בפנסילבניה, ארצות הברית, מפעל רכיבי הסיליקון ממוקם בניו ג'רזי ומערך האריזה והבחינה האוטומטית נמצא במקסיקו.

אודות קרן JVP:

קרן JVP היא אחת מהקרנות הגדולות בישראל ונבחרה לאחרונה, על ידי חברת המחקר Preqin כאחת מעשר קרנות הון הסיכון הטובות ביותר בעולם וכן נבחרה, בשנה השנייה ברציפות, לקרן ההון סיכון המובילה בישראל על יד מגזין Private Equity International.  הקרן הוקמה בשנת 1993 ע"י ד"ר אראל מרגלית, חבר כנסת טרי, ומנוהלת היום על ידי השותפים הכלליים גדי תירוש וקובי רוזנגרטן, ושותפי החממה חיים קופנס, אורי אדוני ויואב צרויה והשותפות בחברת הניהול: רונית דולברג ופיונה דרמון.  הקרן גייסה 8 קרנות הון סיכון בסך הון כולל של למעלה מ – 900 מילון דולר. במהלך  שנות פעילות הובילה הקרן 25 אקזיטים וביניהם כמה מהאקזיטים הבולטים ביותר בתעשיות ההון סיכון הישראלית. בין  האחרונות שבהם נמנים ההנפקה ומימוש קליק טכנולוגיות לפי שווי ממוצע לחברה של כ – 2.4 מיליארד דולר ומכירת חברת XtremIO לענקית האחסון EMC במאי 2012 תמורת כ – 435 מיליון דולר. הקרן שוכנת ברובע המדיה של JVP (JVP Media Quarter) בירושלים הממוקם במתחם בית המדפיס המנדטורי, ומאגד בתוכו חזון של יזמות עסקית, חברתית ותרבותית. ברובע פועלת גם החממה הטכנולוגית של הקרן, JVP Media Labs המשקיעה בחברות בשלבי הסיד. במתחם שוכנות גם שתי יוזמות נוספות של JVP – הזאפה ירושלים במעבדה ו"בקהילה" פרוייקט קהילתי הפועל ב – 16 בתי ספר בירושלים.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.