אופלי » Blog Archive » ARM וקיידנס משתפות פעולה ליישום מעבד Cortex-A57 64-bit ראשון על תהליך 16nm FinFET של TSMC


ARM וקיידנס משתפות פעולה ליישום מעבד Cortex-A57 64-bit ראשון על תהליך 16nm FinFET של TSMC

Cortex A57

Cortex A57

החברות ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, וקיידנס, מובילה עולמית בתחום התכנון האלקטרוני מקיימות את ההבטחה לשיפור ביצועים והתאמת הספק בצומת 16 ננומטר ומודיעות על הפרטים מאחורי שיתוף הפעולה שלהן שמטרתו ליישם את מעבד ה-ARM® Cortex®-A57 הראשון על תהליך הייצור FinFET ב-16 ננומטר מבית TSMC. שבב הבדיקה יושם תוך שימוש בתזרים מלא של Cadence RTL-to-signoff בשילוב עם פלטפורמת התכנון המיוחד Virtuoso של החברה, עם ספריות תאים סטנדרטיים Artisan® של ARM ועם מאקרו לזיכרון של TSMC.

ה- Cortex-A57 הוא המעבד בעל רמת הביצועים הגבוהה ביותר שהוציאה ARM עד כה והוא מבוסס על ארכיטקטורת ARMv8 החדשה המתוכננת עבור יישומי מחשוב, רשתות ויישומים ניידים המצריכים רמת ביצועים גבוהה בהספק נמוך. טכנולוגיית ה-FinFET ב-16 ננומטר של TSMC היא פריצת דרך משמעותית המאפשרת הגדלה והתאמה מתמשכת של טכנולוגיית התהליך גם לגדלים שקטנים מ-20 ננומטר. שבב בדיקה זה, שפותח בעזרת פתרונות signoff ("סגירה", בדיקה סופית) ופתרונות דיגיטליים בהתאמה מיוחדת מבית קיידנס המתוכננים עבור טכנולוגיית התהליך FinFET, הוא תוצר של שיתוף פעולה שהוביל לכמה וכמה חידושים ומיטובים משותפים בין תהליך הייצור לבין ה-IP לתכנון וכלי התכנון.

תהליך ה-16 ננומטר המשתמש בטכנולוגיית FinFET הציב כמה אתגרים חדשים שהצריכו פיתוחים חדשים בתחום של כלי תכנון: כללי תכנון חדשים, שליפת RC עבור טרנזיסטורי תלת ממד, מורכבות מוגברת של מודלי התנגדות עבור החיבורים הפנימיים וחורי המעבר, ספריות תאים מוגבלות לערכים מוגדרים (quantized), אפיון ספריות התומך במודלים של טרנזיסטורים חדשים והדפס כפול (double patterning) על-פני יותר שכבות – אלו הם רק חלק מהאתגרים שעמם מתמודדים מוצרי ה-signoff והמוצרים הדיגיטליים בהתאמה מיוחדת מבית קיידנס.

אודות ARM

חברת ARM מפתחת את הטכנולוגיה הנמצאת בליבת המוצרים הדיגיטליים המתקדמים בעולם, החל ממוצרים ניידים, מערכות עבור השוק הביתי והארגוני, יישומים משובצי מחשב ותחומים טכנולוגיים בצמיחה.

חבילת המוצרים המקיפה של ARM כוללת מיקרו-מעבדים בטכנולוגיית RISC 16 ו-32 ביט, מעבדים גראפיים ((graphics processors, ספריות דיגיטאליות וזיכרונות משובצים
(Embedded Standard Cells Libraries and Memories), תאים היקפיים ((Peripheral Cells, תוכנות וכלי פיתוח, וכן פתרונות למימוש פונקציות אנלוגיות ומוצרי קישור מהירים.  בשילוב עם קהילת השותפים הנרחבת של החברה, מוצרים אלה מספקים פתרון מערכתי מלא המעניק לחברות האלקטרוניקה המובילות, את היכולת להגיע אל השוק במהירות ובביטחון.

משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים בקיימברידג', אנגליה והיא מעסיקה יותר מ-2300 עובדים. לחברה למעלה מ-25 מרכזי פיתוח ומשרדי מכירות ברחבי העולם. ARM ישראל הוקמה בשנת 2000 ופעילותה מתמקדת במכירת רישיונות IP באופן ישיר ומכירת כלים באמצעות מפיץ.  מנכ"ל החברה – שלמה רוזנברג. www.arm.com

 

Cadence Design Systems (קיידנס)

קיידנס דיזיין סיסטמס היא חברת תוכנה ציבורית בינלאומית, מובילה עולמית בפיתוח כלי תוכנה, מתודולוגיות ושירותים, המאפשרים את תכנונם של שבבים ורכיבי חומרה מתקדמים. פתרונות התכנון והאימות של קיידנס מאפשרים ללקוחותיה לפתח את דור העתיד של התקני המוליכים למחצה עבור מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית, ציוד תקשורת ומחשבים.

קיידנס, פועלת ומובילה בתעשיית ה-EDA (Electronic Design Automation) למיכון התכנון האלקטרוני של מערכות אלקטרוניות מורכבות, משנת 1987. הכנסות החברה בשנת 2012 הסתכמו ב-1.326 מיליארד דולר.

בשנת 2005 רכשה קיידנס את חברת וריסיטי הישראלית, וצרפה לשורותיה את מרכז-הפיתוח שלה הממוקם בפארק אפק, ראש העין, המונה כ-130 עובדים ומתמחה בווריפיקציה.

קיידנס דיזיין סיסטמס ישראל הוקמה בשנת 1989 כגוף מכירות, שיווק ותמיכה הממוקם בא.ת. הרצליה פיתוח.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.