אופלי » Blog Archive » האם בקרוב נוכל לשלוט על תאי המוח האחראיים על השמנה?


האם בקרוב נוכל לשלוט על תאי המוח האחראיים על השמנה?

פיצה. קרדיט: UEA.

פיצה. קרדיט: UEA.

 

הסוף להשמנה העולמית? מדענים מאוניברסיטת UEA מצאו כי תאי המוח האחראיים על ההשמנה אינם קבועים כפי שחשבנו בעבר. השמנה נחשבת למגפה כלל עולמית, כאשר מדי שנה מתים כ-2.8 מיליון אנשים כתוצאה מההשלכות של היותם בעלי משקל גבוה.

 

בעבר האמינו מדעני הנוירוביולוגיה כי תאי עצב במוח שלנו האחראיים על התיאבון נוצרו במהלך ההתפתחות העוברית שלנו ולכן מספרם הוא קבוע ובלתי משתנה. אבל במחקר החדש גילו המדענים כי תאי גזע מסוגלים לייצר תאי עצב חדשים במוחם של מכרסמים צעירים ובוגרים.

 

לדברי ד"ר מוחמד ק. האג'יהוסיני שערך את המחקר, "התוצאות שלנו יכולות להציע פתרון להתמודדות עם השמנה. ירידה או תפקוד לקוי של הנוירונים באזור ההיפוט'אלמוס במוח הינם הגורם העיקרי להפרעות אכילה כגון השמנת יתר".

 

לדבריו של האג'יהוסיני, "עד לאחרונה האמינו כי כל תאי העצבים הללו נוצרו במהלך חודשי התקופה העוברית, ולפיכך המערכת השולטת על התיאבון הינה קבועה. אבל המחקר החדש הראה שהמעגלים החשמליים במוח האחראיים על התיאבון אינם קבועים במספרם ויתכן ואפשר לבצע מניפולציה במספרם על מנת לטפל בהפרעות האכילה".

 

"הצעד הבא שלנו הוא לקבוע קבוצה של גנים ותהליכים של התא השולטים על התנהגות או פעילות בהיפוט'אלמוס. המידע הזה יגדיל את הבנתנו בכל הנוגע לתאים המרכיבים את המוח ואנו נוכל להשתמש במידע לפיתוח תרופות שיכולות לאפנן את מספר הפונקציות השולטות על הנוירונים", מסכם המדען.

 

 

המקור



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.