אופלי » Blog Archive » "קעקוע" אלקטרוני ינטר מצב גופני לאורך שבועיים


"קעקוע" אלקטרוני ינטר מצב גופני לאורך שבועיים

PrintableSkinElectronics

PrintableSkinElectronics

 

 

אלקטרוניקה לבישה היא אחד הטרנדים החמים של הזמן האחרון, ובמעבדת "קבוצת המחקר רוג'רס" באוניברסיטת אילינוי שבארה"ב הצליחו לפתח סוג חדש ומלהיב של אלקטרוניקה לבישה – כזו שבמקום להגיע בצורת בגד, נצמדת לעור בדומה לפלסטר.

המדענים, בראשות ראש הקבוצה, פרופסור ג'ון רוג'רס, פיתחו מעגל חשמלי העשוי סיבים דקיקים של חומרים מוליכים וכולל חיישנים למדידת נתוני גוף שונים, כגון טמפרטורה, מתיחה והידרציה (רטיבות) של העור מתחתם. פיתוח קודם של הצוות נצמד לגוף באמצעות מדבקה אלסטית, שהתקשתה להחזיק מעמד על העור, אך הגרסא החדשה של הפיתוח משתמשת באמצעי הדבקה שונה מאוד – הצמדתו לעור באמצעות חותמת גומי ושימוש בפלסטר ריסוס (מעין ספריי המרוסס על העור ויוצר שכבה מגנה הדומה לפלסטר). השימוש בתרסיס לשם ההדבקה מאפשר למכשיר להיות דק פי 30 מקודמו, ולהישאר צמוד לעור עד שבועיים לפני שייפול. כמו כן, הוא עמיד בפני מים ולכן אינו מתקלף בעת מקלחת או שחייה.

היישום הראשוני שמייעדים אנשי המעבדה לפיתוח הוא ניטור בסיסי של החלמת פצעים, למשל אחרי ניתוח. לדברי החוקרים, ניתן לנטר גם בריאות כללית, וסביר להניח ששימוש כזה יהיה העיקרי בפיתוח החדש. בנוסף, ביכולתו של הפיתוח לנטר את מצבם הגופני של ספורטאים בתקופת תחרות עמוסה, על מנת לוודא שהם אינם מתייבשים וכדומה.

נכון לרגע זה לא ניתן לדעת מתי יהפוך המכשיר למסחרי, מאחר ונשארו שני פרטים שחסרים בו: שבב שידור זעיר מספיק כדי לאפשר למכשיר לתקשר עם מכשירים חיצוניים שיאספו את נתוני המדידה, ומקור מתח שיוכל לספק למעגלים חשמל למשך תקופת השימוש. את סוגיות אלה תנסה לפתור כנראה חברת CM10, אותה ייסד פרופסור רוג'רס, והעובדת בשיתוף פעולה עם ריבוק בייצור מכשירים לבישים עבור ספורטאים.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.