אופלי » Blog Archive » לוקהיד מרטין ו-Victorian Wave Partners יפתחו את פרויקט אנרגיית הגל הגדול ביותר בעולם


לוקהיד מרטין ו-Victorian Wave Partners יפתחו את פרויקט אנרגיית הגל הגדול ביותר בעולם

פרויקט Wave צפוי לספק את צרכי האנרגיה של 10,000 בתי אב

על מנת לקדם את הזמינות של פתרונות אנרגיה חלופיים, לוקהיד מרטין (NYSE:LMT) הכריזה כי חתמה על הסכם עם חברת .Victorian Wave Partners Ltd, במסגרתו יחלו השתיים לפתח את פרויקט אנרגיית הגל הגדול ביותר שעליו הוכרז עד כה בעולם. מדובר בצעד משמעותי לקראת הפיכת אנרגיה המופקת מהים לזמינה באופן מסחרי.

פרויקט יצור אנרגיית הגל, אשר יגיע בשיאו ל-62.5 מגהוואט, ייבנה מול חופי ויקטוריה, אוסטרליה, באמצעות טכנולוגיית ייצור אנרגיית גל PowerBuoy של Ocean Power Technologies (או OPT). הפרויקט צפוי להתחיל להיבנות בשלושה שלבים, כאשר השלב הראשון צפוי לייצר בשיאו 2.5 מגהוואט בקירוב. כאשר הוא יושלם, צפוי הפרויקט לייצר מספיק אנרגיה על מנת לספק את צריכת החשמל של 10,000 בתי אב. כיוון שהפרויקט תורם גם ליעד שהציבה ממשלת אוסטרליה – להעלות את שיעור השימוש באנרגיה מתחדשת ל-20% מסך כל מקורות האנרגיה עד שנת 2020, הוא זכה במענק תמיכה משמעותי מטעם סוכנות האנרגיה המתחדשת של אוסטרליה (ARENA).

התקני אנרגיית גל מפיקים אנרגיה מתנועת פני השטח של גלי האוקיינוס. שלא כמו מקורות אנרגיה מבוססי-רוח או אנרגיה סולארית, אנרגיה שמקורה באוקיינוס היא קבועה מאוד וניתנת לחיזוי, ומאפשרת לייצר חשמל למשך יותר שעות בשנה לעומת אנרגיית רוח או אנרגיה סולארית. בנוסף, מכשירי אנרגיית גל בדרך כלל פועלים בצורה שקטה יותר ופולשנית פחות מבחינה ויזואלית בהשוואה לטורבינות רוח, אשר גובהן עשוי להגיע בדרך כלל לכ-40 מטר. PowerBuoy, לעומת זאת, נמצא בגובה של כתשעה מטרים מעל קו המים, וכיוון שהוא נמצא בדרך כלל במרחק של כמעט חמישה ק״מ מהחוף – כמעט ולא רואים אותו.

במסגרת הפרויקט, תספק לוקהיד מרטין ניהול כולל של המיזם, תסייע בתכנון לקראת ייצור טכנולוגיית ה-PowerBuoy, תוביל את הייצור של מספר רכיבי PowerBuoy ותבצע אינטגרציית מערכת של ממירי אנרגיית הגל.

Victorian Wave Partners Ltd. היא חברה אוסטרלית ייעודית אשר נמצאת בבעלותOcean Power Technologies Australasia Pty Ltd. חברת OPT הינה מובילה בפיתוח טכנולוגיית אנרגיית גל. טכנולוגיית יצירת הגל PowerBuoy של החברה נעזרת במצופים ״חכמים״ המיועדים לאוקיינוס על מנת להמיר אנרגיית גל ולהפכה לחשמל נקי בעלות נמוכה. המצוף נע מעלה ומטה בהתאם לתנועות הגלים, והאנרגיה המכנית הזו מניעה גנרטור חשמלי, אשר מעביר חשמל לחוף באמצעות כבל תת-ימי. המערכת מוכוונת באמצעות חשמל על בסיס תנועת הגלים, על מנת למקסם את הפקת כמות החשמל.

 

אודות לוקהיד מרטין

לוקהיד מרטין[NYSE: LMT]  היא חברה גלובלית מגוונת ביותר, העוסקת במחקר, תכנון, פיתוח, ייצור, שילוב ותמיכה של מערכות, מוצרים ושירותים בטכנולוגיה עילית. החברה מעסיקה כ-115,000 עובדים ברחבי העולם, והיקף המכירות שלה בשנת 2013 עמד על כ-45.4 מיליארד דולר.

ללוקהיד מרטין יש נציגות בישראל, ולה מערכת ענפה ורבת-שנים של שיתופי פעולה עם תעשיות היי-טק והתעשייה הביטחונית בארץ.

למידע נוסף על לוקהיד מרטין: www.lockheedmartin.com



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.