אופלי » Blog Archive » סקר חדש: ההיי-טק עדיין נחשב בעיני הציבור לתחום הנחשק ביותר


סקר חדש: ההיי-טק עדיין נחשב בעיני הציבור לתחום הנחשק ביותר

כ 45% מהציבור בישראל חושבים שמשרה בתחום ההיי-טק היא הנחשקת ביותר בשוק העבודה בשנת 2013

בתמונה: איש הייטק

בתמונה: איש הייטק

מכון גיאוקרטוגרפיה ערך השבוע סקר עבור קבוצת יעל תוכנה ובדק מהי עמדתו של הציבור לגבי נחשקות משרות בשוק העבודה הקיימות כיום 

סקר שנערך השבוע ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה עבור קבוצת ה- IT יעל תוכנה בדק מהי המשרה הנחשקת ביותר בעיני הציבור בישראל בסוף שנת 2013.

הסקר מצא כי כ 44.5% מהציבור בישראל חושב שמשרה בחברת הייטק היא הנחשקת ביותר. במקום השני נבחר תחום הרפואה עם 26.1% , ולאחר מכן בסדר יורד תחום עריכת הדין עם 11%, החינוך עם 8.4%, בנקאות עם 5.8% ו- 4.2% השיבו כי אינם יודעים.

הסקר נערך במסגרת סקר טלפוני ארצי בקרב 500 משיבים, גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל. הסקר בוצע במהלך השבוע הרביעי של חודש דצמבר 2013.

נתונים מעניינים נוספים שעולים מהסקר:

השוני בין המינים – 48.8% מהגברים השיבו כי משרת ההייטק הינה הנחשקת ביותר, זאת לעומת 40.5% מהנשים. 26.9% מהגברים ו- 25.4% מהנשים בחרו ברפואה במקום השני.  עוד עולה מהסקר כי 12.7% מהנשים מחשיבות משרה בתחום החינוך כנחשקת, זאת לעומת 3.7% בלבד מהגברים שבחרו בתחום זה כבנחשק.

היי טק היא עדיין המשרה הנחשקת ביותר בקרב כל הגילאים – גילאים 18-34: 46.1%, גילאי 35-54 עם 45.5% וגילאי 55 ומעלה עם 41.6%.

תחום הרפואה נמצא במקום השני בקרב כל הגילאים: 18-34 26.6%, 35-54 23.6% בקרב גילאי 55 ומעלה 28.2%.

לפי רמת השכלה – גם כאן המגמות של היי טק במקום הראשון ורפואה במקום השני נשמרות כאשר בהמשך יש שונות ובחירות אחרות בכל רמת השכלה בתחומי המשרות:

רמת השכלה עד תיכונית התוצאות הן: היי-טק 45.2%, רפואה 24.9%, עריכת דין 13.3%, חינוך 8.4%, בנקאות 6.3%.

רמת השכלה על תיכונית: היי-טק 40.6%, רפואה 29.5%, עריכת דין 9.1%, בנקאות 7.4% וחינוך עם 6.4%

ברמת השכלה אדמאית הנתונים הם כדלקמן: היי-טק 45.9%, רפואה 25.5%, עריכות דין 10.5%, חינוך 9.2%, ובנקאות עם 4.9% בלבד.

 

לפי רמת הכנסה – ככל שרמת ההכנסה עולה, כך עולה רמת נחשקות משרת ההיי-טק: מתחת לממוצע: 44.9%, ממוצע: 47.2% ומעל הממוצע 49.3%  

עוד עולה כי ככל שרמת ההכנסה עולה, נחשקותה של משרת החינוך יורדת: מתחת לממוצע: 9.8%, ממוצע: 8.4% ומעל הממוצע: 5.5%.

לפי רמת דתיות אנו עדים לתפיסות שונות ברצונות התעסוקתיים ולתוצאות מגמתיות ומגוונות לפי תחומי משרות:

משרת ההיי-טק שוב שומרת על מקומה הראשון בנחשקות אך הפער בין חילונים ובין הדתיים  הוא של 10%: חילונים 49.9%, מסורתיים 39.5% וחרדים 39.9%.  

החרדים הציגו במשרת החינוך את התוצאה הכי גבוהה עם 12.1% לעומת מסורתיים  5.2% וחילונים עם 9%.

ונתון מעניין נוסף היא נחשקותה של משרת עריכת הדין בקרב הציבור המסורתי: 16.2% לעומת חילונים :8.4% וחרדים 8.6%.

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת  יעל שיזם את הסקר אומר: "כחברת הייטק ותיקה שפועלת בשוק כבר 50 שנים ומעסיקה מאות רבות של עובדים אנו מתמודדים באופן שוטף עם גיוס וטיפוח של עובדים, ולכן היה לנו חשוב לבדוק האם התחום עדיין אטרקטיבי. אני מברך על התוצאות שהתקבלו, טוב להווכח שוב כי ההייטק עדיין נחשב לנחשק בעיני הציבור . אין ספק שענף ההייטק היה תמיד והוא עדיין המנוף שמוביל ויוביל את העולם כולו, ועבור כלכלת ישראל חשיבותו רבה במיוחד בכדי לשמר את מעמדנו בכלכלה העולמית. אני מניח כי חלק מהמשיכה לתחום נובעת מרמת המשכורות ומהעובדה כי מרוויחים בו יותר ממקצועות אחרים. יחד עם זאת, אנחנו עדיין נדרשים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים – מצד אחד למשוך את מיטב הנוער, לשמר ולטפח אותו ולהעמיד בפניו אתגרים ומצד שני לשמר את רמת העלויות שלנו כנגד כלכלות ההייטק במזרח אירופה והמזרח הרחוק. בנוסף, ההתמודדות של חברות ההייטק הישראליות עם שער הדולר הנמוך בהחלט לא פשוטה ויוצרת מצוקה בעולם זה של יצוא, ופוגעת באופן ישיר בענף ובעובדיו. אני חייב לציין כי שמחתי לגלות כי במקום השני ברמת הנחשקות נבחר מקצוע הרפואה ואני מקווה שצעירים רבים יבחרו בו על מנת להרתם  לצמצום המשבר הרפואי במדינה."

אודות קבוצת יעל

יעל הינה קבוצת IT , המעניקה פתרונות עסקיים מבוססי טכנולוגיה ללקוחותיה. הקבוצה, באמצעות חברות-הבת שלה, מתמחה ביישום ובהטמעה של מגוון מוצרי תוכנה וחומרה מהמובילים בעולם, בסביבות טכנולוגיות שונות, ביצוע פרויקטי אינטגרציה ופיתוח תוכנה על פי הזמנה, או על בסיס התמחות מקצועית, זאת לצד ניסיון רב שנים בשירותי מיקור חוץ, ייעוץ והדרכה.  מתן שרות למערכים גדולי בתחומי החומרה. בין מגוון פתרונות התוכנה בהם מתמחה קבוצת יעל: פיתוח ומוצרי מדף (CRM, PLM, פיננסים), פרויקטים ופתרונות בתחום SOA ו- BPM, ECM ,  פתרונות בתחומי ניהול ידע ותובנה, חומרה ותשתיות, יישום והטמעה של  Oracle Applications, Outsourcing – יועצים ומיקור חוץ. קבוצת יעל מעסיקה מאות מהנדסי תוכנה, מנהלי פרויקטים ומנתחי מערכות. http://www.yaelsoft.com.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.