אופלי » Blog Archive » דור המילניום: הטכנולוגיה הופכת את המשתמשים לפחות אנושיים


דור המילניום: הטכנולוגיה הופכת את המשתמשים לפחות אנושיים

לוגו חברת אינטל

לוגו חברת אינטל

מחקר חדש, שנערך בהזמנת אינטל על-ידי Penn Schoen Berland בחן את הגישות השוררות בעולם כלפי חדשנות טכנולוגית, מערער על התפיסה הקיימת של  כי טכנולוגיה משפרת את האנושות תמיד.

 

הדיכאון של ילדי המילניום: הצעירים רוצים מחשוב עם ממד אישי יותר

הסקר של אינטל, המכונה גם "ברומטר החדשנות של אינטל", חושף כי ילדי המילניום, בני 18-24 כיום, שונים באופן מובהק מהתדמית המקובלת שלהם כמי שנולדו לעולם הדיגיטלי והנם בעל תיאבון בלתי נלאה לטכנולוגיה בחייהם. רוב בני הדור הזה מסכימים שטכנולוגיה גורמת לבני אדם להפוך לפחות אנושיים, וכי בני אדם מסתמכים על הטכנולוגיה יותר מדי. מצד שני,  אותם צעירים מאמינים גם שהטכנולוגיה משפרת את קשריהם האישיים (69 אחוזים), והם מקווים שהיא תשפיע לטובה על החינוך (57 אחוזים), התחבורה (52 אחוזים) ושירותי הבריאות (49 אחוזים). דור זה מוכן קצת יותר מאחיהם הבוגרים לשתף את תאריכי הלידה שלהם, מיקומם והיסטוריית הקניות המקוונת שלהם, במידה ונתונים אלה יסייעו בשיפור חוויית השימוש וכל עוד אינם משויכים לשם מזוהה.

ילדי המילניום רוצים שהטכנולוגיה העתידית תשפר את החיים ותעשה אותם יותר פשוטים ומהנים.  שמונים ושישה אחוזים מהם סבורים שחדשנות טכנולוגית מפשטת את החיים, ויותר משליש סבורים שהטכנולוגיה צריכה להכיר אותם באמצעות לימוד מתמשך של התנהגותם והעדפותיהם. הם רוצים חוויות שיסייעו להם לחוות את הרגע, להישאר בו ולהרגיש במיטבם.

נשים: נושאות הלפיד הטכנולוגי

המחקר חשף שנשים מבוגרות יותר, ואלו המתגוררות בארצות המוגדרות כשווקים מתעוררים, מגלות התלהבות מתפקיד הטכנולוגיה בחייהן. הן גם נוטות להאמין שהטכנולוגיה הופכת את בני האדם ליותר אנושיים ומסייעת להעמיק קשרים בין בני אדם.

דעות אלו של אוהדות הטכנולוגיה הנשיות בולטות יותר בשווקים מתעוררים כגון סין, שם 7 מכל 10 נשים סבורות שאנשים אינם משתמשים די בטכנולוגיה. נשים בכל הגילים בשווקים מתעוררים מאמינות שהחדשנות תוביל לשיפור בחינוך (66 אחוזים), בתחבורה (58 אחוזים), בעבודה (57 אחוזים) ובשירותי הבריאות (56 אחוזים). נשים בשווקים אלה גם מוכנות לאמץ טכנולוגיות שאחרים סבורים שהינן אישיות מדי, כמו למשל תוכנה הצופה בהרגלי העבודה שלהן (86 אחוזים), עוקבת אחר הרגלי למידה של סטודנטים (88 אחוזים), ואפילו חדרי שירותים חכמים שמנטרים את בריאותן (77 אחוזים).

הקשר בין הכנסה גבוהה לשיתוף נתונים

המחקר חושף שאנשים בעלי הכנסה גבוהה מוכנים, יותר מכל המשיבים האחרים, לשתף באופן אנונימי בנתוניהם האישיים, כגון תוצאות של בדיקות מעבדה או פרטים על נסיעות. הם גם האנשים שמחזיקים בבעלותם גאדג'טים טכנולוגיים ומשתמשים בטכנולוגיה כדרך שגרה.

המחקר חשף  שניתן לתמרץ שיתוף נתונים כאשר ממחישים למשתמשים את היתרונות הספציפיים שיפיקו מכך. לדוגמה, כאשר צרכנים מעוטי הכנסה נשאלו האם יהיו מוכנים לשתף מידע אישי על עצמם בכדי להפחית את עלות התרופות, מספר המשיבים בחיוב גדל באופן דרמטי מ-66 ל-80 אחוזים.

למרות שהמחשת התועלות האישיות היא הדרך המשכנעת ביותר לסגירת הפער בין אלה שמוכנים לשתף נתונים לאלה שלאינם מוכנים לעשות זאת, אפילו המחשת היתרונות החברתיים של שיתוף נתונים, כמו למשל טיפולים רפואיים טובים יותר או עלויות תחבורה נמוכות יותר, עוזרת בשכנוע אנשים למסור נתונים על עצמם.

ברומטר החדשנות של אינטל: ממצאים עיקריים

 

ילדי המילניום ביקורתיים לגבי הטכנולוגיה של ימינו

 – 59 אחוזים מבני 18-24 סבורים שהחברה מסתמכת על טכנולוגיה יותר מדי וגורמת לבני אדם להיות פחות אנושיים (61 אחוזים).
– יותר משליש סבורים שהטכנולוגיה צריכה ללמוד את התנהגותם והעדפותיהם תוך כדי השימוש שלהם בה.
– מפגינים גישה חיובית לגבי עתיד הטכנולוגיה במדינותיהם: יותר מ-70 אחוזים מבני 18-24 מעדיפים חנייה ציבורית חכמה ובקרת תעבורה לרכבי חירום, אפליקציות העוקבות אחר הרגלי העבודה שלהם, וגלולות חכמות שמנטרות את מצב בריאותם.

נשים: נושאות הלפיד הטכנולוגי

 – ברחבי העולם, נשים מעל גיל 45 נוטות יותר מנשים צעירות לחשוב שבני אדם אינם משתמשים מספיק בטכנולוגיה. סברה זו בולטת במיוחד בשווקים מתעוררים. ארבעים ושניים אחוזים מהנשים מעל גיל 45 בברזיל אומרות שאנשים אינם משתמשים מספיק בטכנולוגיה לעומת 27 אחוזים או פחות מהנשים הצעירות יותר.

– נשים מבוגרות יותר גם נוטות לומר שהטכנולוגיה עושה אנשים אנושיים יותר. בסין, 79 אחוזים מהנשים מעל גיל 45 אומרות שהטכנולוגיה הופכת את המשתמשים לאנושיים יותר, לעומת 64 אחוזים מהנשים הצעירות יותר.

– נשים בשווקים מתעוררים מאמינות שהטכנולוגיה תסייע בשיפור החינוך (66 אחוזים), התחבורה (58 אחוזים), העבודה (57 אחוזים) ושירותי הבריאות (56 אחוזים).

– השפע הדיגיטלי ושיתוף נתונים

– 81 אחוזים מבעלי ההכנסה הגבוהה, מוכנים לשתף מידע אישי אנונימי כגון תוצאות של בדיקות מעבדה או ניטור רפואי על מנת לתמוך במחקר, לעומת 71 אחוזים מבעלי ההכנסה הבינונית ו-66 אחוזים מבעלי ההכנסה הנמוכה.

– בתשובה לשאלה האם היו מוכנים למסור נתונים אישיים בתמורה לעלות נמוכה יותר של תרופות, שיעור בעלי ההכנסה הנמוכה שהסכימו עלה ל-80 אחוזים.

– בעלי הכנסה גבוהה מוכנים יותר מאחרים לאפשר לאפליקציה ללמוד את הרגלי העבודה שלהם על מנת לייעל אותם (77 אחוזים מבעלי ההכנסה הגבוהה לעומת 63 אחוזים מבעלי ההכנסה הנמוכה).

מתודולוגיית המחקר

המחקר נערך באופן מקוון על-ידי Penn Schoen Berland לבקשת אינטל בברזיל, סין, צרפת, הודו, אינדונזיה, איטליה, יפן וארה"ב מ-28 ביולי עד 15 באוגוסט, 2013. המשיבים למחקר היוו מדגם מייצג של 12,000 בוגרים בגילאי 18 ומעלה עם מרווח טעות של 0.89 נקודות האחוז.

למידע נוסף על אודות ברומטר החדשנות של אינטל, בקרו ב-

www.intel.com/newsroom/innovation



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.