אופלי » Blog Archive » עסקת השקעה משמעותית לטכנופלס ונצ'רס:


עסקת השקעה משמעותית לטכנופלס ונצ'רס:

טכנופלס השלימה, כמשקיע מוביל, עסקת רכישת מניות והעמדת מימון לחברת CompuLab בהיקף כולל של 47 מ' ש"ח

מחשב ה- Intense PC- מוצר הדגל של קומפיולאב. קרדיט: קומפיולאב.

מחשב ה- Intense PC- מוצר הדגל של קומפיולאב. קרדיט: קומפיולאב.

1 בינואר 2013

העסקה כללה רכישה של 50% ממניות CompuLab, לרבות באמצעות אשראי מבנק מסחרי, בתמורה לסכום כולל של 12.5 מיליון דולר, המשקף ל – CompuLab שווי של 25 מיליון דולר.

במסגרת העסקה רכשה טכנופלס מניות CompuLab בשיעור של 12.5% בתמורה לסך של 1.25 מיליון דולר, וקיבלה אופציה לשלוש שנים להגדיל את אחזקותיה ל – 15%.

CompuLab מייצרת ומוכרת מחשבים זעירים, בהיקף של 90 – 80 מיליון שקל בשנה, רווחית, וצופה צמיחה שנתית בשיעור של 25% – 15% בשנים הקרובות. בין לקוחותיה סיירה-נבאדה, ג'נרל דיינמיקס, מק'דונלדס, רוש וחברות מובילות נוספות.

 

 

תל אביב, ישראל, 1 בינואר 2013, חברת טכנופלס (תא: טכפצר) חברת השקעות הממקדת את פעילותה באיתור הזדמנויות עסקיות להשקעה בחברות פרטיות, קטנות עד בינוניות, רווחיות וצומחות והשבחתן, הודיעה כי רכשה, יחד עם בעלי מניות נוספים בטכנופלס, 25% מחברת CompuLab העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק  מערכות מחשוב מתקדמות, תמורת 2.5 מיליון דולר (כ – 10 מיליון שקלים). יתרת מניות CompuLab, מוחזקות בידי יזם החברה, מר גדעון ימפולסקי. רכישת המניות הינה חלק מעסקה כוללת שניהלה טכנופלס, אשר במסגרתה נרכשו 50% ממניות חברת CompuLab במחיר של 12.5 מיליון דולר, המשקף שווי של 25 מיליון דולר לחברת CompuLab. הרכישה הכוללת בוצעה, בין היתר, על ידי רכישה עצמית של חלק ממניות CompuLab אשר מומנה באמצעות העמדת מימון מבנק מסחרי.

בנוסף, קיבלו הרוכשים אופציה לתקופה של שלוש שנים להעלות את אחזקותיהם המשותפות לשיעור של 30%. חלקה של טכנופלס ברכישה האמורה עומד על 12.5% ממניות CompuLab בתמורה לסכום של 1.25 מיליון דולר, המשקף מחיר הנמוך באופן משמעותי ממחיר העסקה הכוללת. כמו כן, קיבלה טכנופלס אופציה לתקופה של שלוש שנים להגדיל את אחזקותיה לשיעור של 15%, בתמורה לסכום נוסף של 250 אלפי דולר.

חן כץ, מנכ"ל טכנופלס: "השלמנו היום עסקה מורכבת של רכישת הון והעמדת מימון, בהיקף של כ – 47 מיליון שקלים, אשר קרמה עור וגידים תוך זמן קצר בהובלתה של טכנופלס. היקף ואופי העסקה בהחלט מלמד על הכוונה שלנו להמשיך לאתר ולבחון חברות מטרה מעניינות, ולבצע עסקאות בהיקפים גדולים ממה שביצענו עד היום, באמצעות חשיבה פיננסית יצירתית."

יניר פרבר, יו"ר דירקטוריון טכנופלס: "אין ספק שחברת CompuLab הינה אחת מהחברות המעניינות והמבטיחות ביותר שראינו בשנים האחרונות, החברה נחשבת לאחת מהמובילות העולמיות בתחום המתפתח של מחשבים זעירים ומחשבים על כרטיס, והינה בעלת טכנולוגיה ייחודית ופוטנציאל צמיחה משמעותי בתחום זה. אנו מתכוונים לפעול החל ממחר בבוקר, יחד עם הנהלת החברה, בכדי לקדם את עסקיה של CompuLab ולממש את הפוטנציאל הרב הגלום בה."

חברת CompuLab אשר נוסדה לפני כעשרים שנה, נחשבת לחברה בעלת ניסיון רב ומוניטין בינלאומי בתחומה. CompuLab מוכרת בהיקפים של 90 – 80 מיליון שקל בשנה, הינה רווחית, וצופה גידול בקצב מכירותיה בשיעור שנתי של 25% – 15% בשנים הקרובות. CompuLab מוכרת את מוצריה, מחשבים זעירים ומחשבים על כרטיס, ברחבי העולם למאות חברות, חלקן ענקיות בינלאומיות כגון סיירה-נבאדה, ג'נרל דיינמיקס, מק'דונלדס, רוש וחברות מובילות נוספות. כל מוצרי קומפיולאב מתוכננים ומיוצרים בישראל. כ – 95% מהמוצרים מיועדים לייצוא.

CompuLab הינה חלוצה בפיתוח וייצור מחשבי PC מיניאטוריים. קו מוצרי ה – Fit-PC של החברה הביא לשוק לראשונה מחשב משרדי מלא בגודל כף יד. בשנת 2012 השיקה קומפיולאב את מוצר הדגל שלה, Intense PC, תחנת עבודה רב תכליתית בגודל של טלפון משרדי. ה – Intense PC הוא המחשב החסכוני ביותר באנרגיה (Green PC) המבוסס על Intel Core i7 דור 3, ופעולתו שקטה לחלוטין הודות לתכנון ייחודי נטול מאוורר ונטול חלקים נעים. כמחשב משרדי, ה – Intense PC מביא לחיסכון ניכר בהוצאות על חשמל ומיזוג אוויר ותורם לשולחן עבודה נקי ממטרדי רעש וצפיפות, ולפיכך מהווה ה – Intense PC פתרון אידיאלי לחברות וארגונים השמים דגש על איכות הסביבה ורווחת עובדיהם.

טכנופלס תמנה שני דירקטורים מתוך חמישה לדירקטוריון CompuLab, ותהא זכאית לתמורה בהיקף של כחצי מיליון ש"ח לשנה. בנוסף, CompuLab תאמץ מדיניות של חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בשיעור של 50%, בהתקיים תנאים מסוימים. את טכנופלס ייצג עו"ד עמית דת ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

 

אודותטכנופלס:

טכנופלס הינה חברת השקעות פעילה משנת 1997 ומנהלת פורטפוליו של חברות טכנולוגיה בוגרות המיועד למימוש. הפורטפוליו כולל חברות מתחומי המכשור הרפואי, התקשורת, התוכנה והאינטרנט. כיום מובילה החברה אסטרטגיה להשקעה בחברות פרטיות, רווחיות וצומחות. בעלי השליטה בחברה (כ – 38%) הם קבוצת אינפיניטי ומשפחת עינן.

למידע נוסף: www.technoplusvc.com

 

אודות CompuLab

CompuLab נוסדה בשנת 1992 ומשרדיה הראשיים ממוקמים בפארק התעשייה ביוקנעם. לחברה ניסיון רב ומוניטין בינלאומי בפיתוח מערכות מחשוב מתקדמות. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מחשבים זעירים (Mini PC), מתקדמים וחסכוניים אשר בניגוד למרבית המחשבים הקיימים בשוק, פועלים ללא מאוורר. מחשבים אלו מיועדים בעיקר לרצפות ייצור, מפעלי תעשיה וארגונים שונים. כמו כן, CompuLab מפתחת ומייצרת מחשבים על כרטיס (Computers on Modules), המוטמעים במכשירים ומערכות שונות. מחשבים מתוצרת קומפיולאב משובצים באלפי יישומים בתחומי תעופה וחלל, רפואה, תקשורת, רכב, תעשיות ביטחוניות, צב"ד, רובוטיקה, פרסום ושילוט, הדפסה דיגיטלית, בקרה תעשייתית ועוד. את מתודולוגיית הפיתוח הייצור שהקנתה לחברה מוניטין בתחום התובעני של מערכות משובצות, מיישמת כיום קומפיולאב בתכנון והרכבת מחשבים מיניאטוריים לשוק הרחב, לכן מצטיינים מחשבי ה – Fit-PC וה – Intense PC בעמידות ובאמינות גבוהים בהרבה מהמקובל בתחום.

קומפיולאב מונה כ – 90 עובדים, חלקם הגדול מהנדסי חומרה ותוכנה.

למידע נוסף:  https://compulab.co.il/



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.