אופלי » Blog Archive » עמוס 4, לווין התקשורת הישראלי הגדול והמשוכלל ביותר, שנבנה על ידי התעשייה האווירית הישראלית עבור חברת חלל תקשורת, שוגר בהצלחה לחלל


עמוס 4, לווין התקשורת הישראלי הגדול והמשוכלל ביותר, שנבנה על ידי התעשייה האווירית הישראלית עבור חברת חלל תקשורת, שוגר בהצלחה לחלל

יוסי וייס מנכ"ל התעשייה האווירית: "עמוס 4 נמצא בחזית הטכנולוגיה ובשורה אחת עם לווייני התקשורת המובילים בעולם. זהו הישג מרשים לתעשייה האווירית, שהיא החברה המובילה והקבלן הראשי של כל תוכניות הלוויינים במדינת ישראל. פיתוחו וייצורו על ידי עובדיה המקצועיים והמסורים של התעשייה האווירית מהווים הישג יוצא דופן שלנו בתחום החלל".

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, על רקע "עמוס 4" על כן השיגור

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, על רקע "עמוס 4" על כן השיגור

נמל תעופה בן גוריון, אוגוסט 31, 2013– לוויין התקשורת "עמוס 4" מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א) שנבנה עבור חברת חלל-תקשורת (Spacecom),המריא הלילה לעבר החלל, בשעה 23:05 שעון ישראל. שיגור הלווין מתבצע באמצעות משגר זניט (Zenit) רוסי מאתר השיגור בבייקונור, קזחסטן. השיגור נמצא בעיצומו וצפוי להסתיים בשעות הבוקר של יום א' (01.09.2013), עם הפרדת הלוויין מהשלב האחרון של המשגר.

עם תום השיגור, ימשיך הלוויין במסעו במשך כשבועיים נוספים אל נקודת השמיים 67.25 מעלות מזרח בגובה של כ 36,000 ק"מ. הלוויין יפעל בנקודת שמיים זו במשך מספר חודשים, בהם, בין היתר, ייבדקו המערכות השונות (In Orbit Tests). לאחר מכן יעבור הלווין לנקודת השמיים 65 מעלות מזרח בה ימשיך בפעילותו המסחרית.

לווין "עמוס 4" שוקל 4.2 טון בשיגורו, ומבוסס על פלטפורמת עמוס 4000 החדשה שפותחה בתעשייה האווירית. מטעד התקשורת המתקדם הוא בעל 24 משיבים רחבי-סרט בעלי הספק גבוה בתדרי KA  ו- KU, ו- 10 אנטנות מנוהגות היכולות לתת שרות בעת ובעונה אחת ל-9 אזורים שונים באסיה, אפריקה, המזה"ת ואירופה.

מנכ"ל התע"א, יוסי וייס, אמר: "זהו הישג מרשים נוסף של התעשייה האווירית. עמוס 4 הוא הלוויין הגדול והמשוכלל ביותר שנבנה בישראל. והוא מצטרף ל- "עמוס 2" ו"עמוס 3" של חלל-תקשורת, אשר נבנו גם הם על ידי התע"א. "עמוס 4" נמצא בחזית הטכנולוגיה של לווייני התקשורת בעולם. לתעשייה האווירית, הקבלן הראשי של כל תוכניות הלוויינים במדינת ישראל, הישגים מרשימים ומוכחים של הצלחה בחלל. כל הלוויינים עברו את אורך החיים שהובטח ללקוחותינו, ונתנו ביצועים מעבר למצופה. אנו גאים בהישגים אלה המוכיחים את הרמה הטכנולוגית הגבוהה שלנו. התעשייה האווירית חברה במועדון יוקרתי ומצומצם מאוד של חברות אירוספייס בינלאומיות הבונות ומתפעלות לוויינים בחלל".

שיגור של העמוס 4

שיגור של העמוס 4

שיגור של העמוס 4

שיגור של העמוס 4

 

שיגור של העמוס 4

שיגור של העמוס 4

ראש פרויקט פיתוח ובניית "עמוס 4", מר גיורא עירן, אמר: "על הפרויקט המאתגר במיוחד והמרשים הזה שקד צוות עובדים מדהים שפעל ביצירתיות אדירה, במסירות וחתירה למצוינות, תוך שיתוף פעולה הדוק עם קבלני המשנה שלנו. העשייה שלנו הניבה מערכת לווינית מתקדמת ביותר, ובה פריצות דרך משמעותיות במיוחד אשר מעמידות את התע"א ואת מדינת ישראל בעמדה גבוהה במיוחד בתעשיית החלל".

חברת חלל תקשורת (Spacecom) מפעילה כיום את לווייני התקשורת "עמוס 2", "עמוס 3" ו"עמוס 5", שבבעלותה, ומספקת מגוון רחב של שירותי שידור ותקשורת לוויינית רחבת סרט בעיקר לאירופה, למזה"ת ולאפריקה. לוויין "עמוס 4", עם יכולותיו המשופרות, יאפשר להרחיב את מגוון השירותים המוצעים על ידי חלל תקשורת, וירחיב את אזורי השרות שלה לשווקי אסיה.

התעשייה האווירית מפתחת עתה עבור חברת חלל תקשורת את הלוויין "עמוס 6" המבוסס על תכונות וביצועי "עמוס 4".

מר דוד פולק, מנכל חברת חלל תקשורת אמר: "החברה מברכת את התעשייה האווירית על ההישג עד כה בבניית עמוס-4. באמצעות עמוס-4 חברת חלל-תקשורת ממשיכה בצמיחה מהירה ליבשות ולשווקים גדולים וחדשים, והופכת משחקן בינ"ל אזורי לספק תקשורת לווייני בשוק הגלובלי".

בתמונה:

1. יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, על רקע "עמוס 4" על כן השיגור



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.