אופלי » Blog Archive » Xilinx משיקה את התקן ה-FPGA הראשון בתעשייה ב-20 ננומטר ומכריזה על ארכיטקטורת UltraScale™


Xilinx משיקה את התקן ה-FPGA הראשון בתעשייה ב-20 ננומטר ומכריזה על ארכיטקטורת UltraScale™

UltraScale™

UltraScale™

Xilinx (זיילינקס), ענקית הרכיבים המתכנתים (FPGA), הכריזה על שני מוצרים חדשים, הראשונים בתעשייה בטכנולוגיית יצור של 20 ננומטר המרחיבים את שורת החידושים שהחלו בטכנולוגיית ה-28 ננומטר. מדובר ברכיב ה-20 ננומטר הראשון בתעשיית המוליכים למחצה שאת תכנונו העבירה זיילינקס לייצור, וברכיב המתכנת הראשון של 20 ננומטר בתעשיית ה-PLD. בנוסף, יישמה זיילינקס את הארכיטקטורה המתכנתת הראשונה המשתמשת בטכנולוגיה ה- UltraScale™. ציוני דרך אלו מרחיבים ומקבעים את העליונות הטכנולוגית הנוכחית של זיילינקס בטכנולוגיית ה- 28 ננומטר, ה-SoCs המתכנתות, שבבי ה-All Programmable 3D וסביבת פיתוח המובילה בתעשייה.

 

זיילינקס שיתפה פעולה עם TSMC כדי להחדיר את דרישות ה-FPGA המתקדם לתוך תהליך הפיתוח של 20SoC מבית TSMC, ממש כשם שעשתה בפיתוח של תהליך ה-28HPL. שיתוף הפעולה הקודם בטכנולוגיית ה-28 ננומטר הוביל לתכנון ראשון שהועבר לייצור, עם רכיבים ראשונים של שבבי תלת ממד, SoC ו-FPGA מתכנתים. כל אלה ממצבים את זיילינקס כמובילה ברורה במונחים של יחס עלות/ביצועים/וואט, אינטגרציית מערכות מתכנתות והפחתת עלויות BOM. זיילינקס הרחיבה את הנוסחה המוכחת שלה מ-28 ננומטר ל-20 ננומטר, מה שמוביל ל-tapeout ראשון של ארכיטקטורה מתכנתת תחת השם UltraScale.

 

ארכיטקטורת ה-UltraScale פותחה במטרה לאפשר מעבר מ-20 ננומטר פלנארי, דרך 16 ננומטר והלאה אל מעבר לטכנולוגיות FinFET, ומתכנונים מונוליטיים דרך שבבי תלת ממד (D IC3).

ארכיטקטורה זו תוקפת ישירות את צוואר הבקבוק הראשי של ביצועי הרכיב בטכנולוגיות מתקדמות.

ארכיטקטורה זו עוזרת להתמודד לא רק עם מגבלותSCALABILITY  ,LATANCY  וTHROUHPUT במערכות כוללת, אלא אף מתמודדת ישירות עם צוואר הבקבוק המרכזי של ביצועי שבבים מתקדמים: החיבורים הפנימיים (INTERCONNECT).

 

UltraScale™

UltraScale™

כדי להתמודד עם רמות של כמה מאות גיגה-ביט לשנייה של ביצועים עם עיבוד חכם בקצב מלא במקביל להגדלה לטרה-ביטים וטרה-פלופים, נדרשה גישה ארכיטקטונית חדשנית. הדרישה היא לא רק להגדיל את הביצועים של כל טרנזיסטור או בלוק מערכת, או להרחיב את מספר הבלוקים במערכת, כי אם לשפר מן היסוד את התקשורת, השעון, הנתיבים הקריטיים והחיבורים הפנימיים באופן שיאפשר התמודדות עם זרם הנתונים המסיבי, מנות הנתונים בזמן אמת ב-DSP ו/או עיבוד תמונה. ארכיטקטורת ה-UltraScale עוזרת להתמודד עם האתגרים הללו באמצעות יישום של טכניקות ASIC מתקדמות בארכיטקטורה מתכנתת.

 

אודות Xilinx

Xilinx (נאסד"ק XLNX), הינה ספקית עולמית מובילה של פתרונות מתכנתים לרכיבים דיגיטליים (FPGA), מערכות מתוכנתות על שבב (SoC), ורכיבי תלת מימד (D IC3). הפתרונות המתכנתים של Xilinx משולבים בתכנונים של  מגוון יישומים. לקוחות Xilinx יכולים לשנות או לשדרג את התכונות והפונקציות של מוצריהם "תוך כדי עבודה" – להתאים עצמם לתקנים חדשים ולהגדיר מחדש את החומרה עבור יישום ספציפי.  טכנולוגיה זו של שינויים מיידיים "תוך כדי עבודה" (on-the-fly) מאפשרת האצה של זמן היציאה לשוק, בידול המוצרים והפחתת העלויות.

Xilinx הוקמה ב-1984
ומעסיקה 3,500 איש ברחבי העולם. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים בעמק הסיליקון, סן-חוזה, קליפורניה.
פעילות Xilinx ישראל מתמקדת בשיווק ומכירות באופן ישיר ובאמצעות אבנט ישראל. מנכ"ל  Xilinx העולמית –  משה גבריאלוב, מנכ"ל Xilinx ישראל – גדעון קדם.
אתר החברה: www.xilinx.com

 



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.