אופלי » Blog Archive » הכירו: ה-GPS שמקרין לכם את כל המידע על השמשה הקדמית


הכירו: ה-GPS שמקרין לכם את כל המידע על השמשה הקדמית

הסחות דעת בזמן נהיגה הן נושא שנידון בשנים האחרונות בדחיפות הולכת וגדלה. הסיבה: השימוש הגובר בסמארטפונים ומערכות מחשוב המשתלבות בהדרגה בדגמי רכבים רבים מעלים את כמות הסחות הדעת הפוטנציאליות של לנהגים ומעלים מאוד את הסיכוי לתאונות דרכים. כחלק מהדיון זוכות גם מערכות מובנות מאליהן וכמעט הכרחיות, כגון אפליקציות ניווט הנמצאות בשימושם היומיומי של מיליוני נהגים ברחבי העולם, לביקורת רבה, תוך קריאה של פעילים מסוימים להגביל את השימוש בהם בזמן נהיגה.

אבל כדי לאפשר לנהגים להגיע ליעדם בלי להשתמש במפה או באפליקציית GPS דוגמת Waze הישראלית, שנרכשה לאחרונה ע"י גוגל בלמעלה ממיליארד דולר, יש צורך בטכנולוגיות חלופיות שתאפשרנה ביצוע פעולות מסוימות. לשם כך הכריזה היום יצרנית רכיבי הניווט Garmin על HUD, מכשיר חדש המותקן בחזית תא הנהג ומציג את נתוני הניווט על גבי השמשה הקדמית של הרכב.

GarminHUD

המכשיר מבוסס על טכנולוגיית Heads-Up Display (או בתרגום חופשי מאוד "תצוגה חזיתית"), הנמצאת בשימוש כבר כמה עשורים בתעשיית המטוסים. תצוגה מסוג זה מתבססת על הקרנת מידע ויזואלי על מסך שקוף הממוקם מול פניו של המשתמש, באופן שאינו מפריע לו לראות את מה שמעבר לתצוגה. במכשיר זה, מוקרנת התצוגה מתוך יחידת בסיס המונחת בין ההגה לשמשה הקדמית של הרכב, כאשר הנהג יכול לבחור להציג את ההקרנה על גבי מדבקה שקופה המודבקת על השמשה ויוצרת מסך וירטואלי על הזכוכית, או על גבי מעין מראה לא שקופה המצורפת למכשיר.

דן בארטל, סגן נשיא למכירות בינלאומיות, אמר כי "HUD מגדיר מחדש את חווית הניווט, ע"י מתן האפשרות לנהג למצוא את דרכו מבלי להסיר את עיניו מהכביש. תצוגות מסוג זה נמצאות כרגע בדגמים נבחרים של מכוניות יוקרה, אך (מוצר ה-)HUD הופך את הטכנולוגיה לזמינה כאביזר נוסף לכל מכונית קיימת, במחיר בר השגה".

יש לציין כי מכשירים כגון אלה קיימים בשוק כבר מספר שנים, אך עד כה לא הצליחו לצבור פופולאריות בקרב הנהגים, אם בשל חוסר בשלות טכנולוגית, אם בשל מחירים גבוהים ואם בשל בעיות אחרות. היחידה של גארמין, לעומת זאת, מציגה מידע רב יותר ממכשירי עבר מסוג זה – כולל חיצי ניווט, מרחק לפנייה הקרובה, מהירות נוכחית, הגבלת מהירות בכביש הנוכחי, זמן הגעה משוער ואף התראות על פקקים, מצלמות מהירות וכו'. בנוסף, המוצר מסוגל לטענת החברה להתאים את בהירות ההקרנה לרמת התאורה מחוץ לרכב, כדי לסנוור את הנהג פחות בלילה ולהיות נראה יותר ביום בהיר. בנוסף, מחירו נמוך יחסית – 130 דולר – והוא מבוסס על תקשורת בלוטות' עם אפליקציות ניווט מבית החברה הפועלות על רוב הסמארטפונים הקיימים.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.