אופלי » Blog Archive » דור 4 של ארכיטקטורת CORE ממריא


דור 4 של ארכיטקטורת CORE ממריא

ב-4 ליוני השנה אינטל הגדירה מחדש את המיחשוב האישי בהרחבה דרמטית של יכולות ה-Ultrabook, המחשב שהוא שניים: Laptop כשאתם זקוקים לעוצמה ושימושיות עסקית, Tablet כשאתם משתוקקים לקלילות ולהפעלה בקצות האצבעות. פורמלית ההכרזה עסקה במעבדי הדור הרביעי של Core, המספקים ביצועים מרהיבים שמביאים את ה-Ultrabook לשיאים חדשים בכול ממדי העולם הדיגיטלי. להמחשה, בדור 4 של Core הוטמעה גרפיקה של מאיצים מקצועיים, משך העבודה הוארך ליום שלם, ונוספו וידיאו באבחנת-על, הדלקה בין רגע ויותר משבוע במצב Standby.

מעבדי Core מגיעים ב-3 מחלקות עוצמה: i3, i5, i7

מעבדי Core מגיעים ב-3 מחלקות עוצמה: i3, i5, i7

מאת יהודה אלידע

המסך עלה על מעבדי הדור הרביעי בסדרת Core בשרשרת אירועים מתוקשרים סביב העולם, מניו יורק לניו דלהי ומסנטה קלרה לתל-אביב. אינטל הראתה לעולם איך מגשרים על הניגוד לכאורה בין ביצועים מפותחים לניידות קלילה ע"י הורדת צריכת החשמל של המעבדים באופן משמעותי ובו בזמן לבצע קפיצת מדרגה בסרגל הכושר החישובי, במיוחד בממד הגרפי. התרשמנו במיוחד מהאיזון המוקפד בין האספקטים השונים של שיפורים, שמבטיח תוספת ערך מעשית לכול משתמש: איזון בין ביצועים לצריכת הספק חשמלי, גרפיקה עשירה מול זריזות ביישומים עסקיים, עוצמה חישובית בעבודה הנדסית ועיצוב תלת ממד, זיווד קומפקטי שלא על חשבון משך העבודה, אבטחה חזקה לנתונים וליישומים בשילוב עם קצבי טורבו חסרי תקדים, שמעצימים את חוויית המשחק ומקצרים תהליכי פיתוח תכנים דיגיטליים. "ברוח המגמות הנוכחיות בשוק העסקי ובהיענות לדרישות של משתמשי הקצה, מעבדי Cure דור 4 מציעים שיפור שנע בין פי 2 לפי 3 בביצועי הגרפיקה, ביחס למעבדי הדור השלישי!" אומר מוטי סימנטוב, מנהל לקוחות Enterprise באינטל ישראל.

יום עבודה מלא בגרפיקה מדהימה

למעשה, המעבדים בסדרת i7 Core עם המאיץ הגרפי האינטגרלי Iris Pro 5200 יכולים להתחרות בכל כרטיס גרפי שזמין במחיר הגיוני ל"משתמשי עוצמה". בנוסף לחיסכון של מאות דולרים במחיר הרכישה, מדובר בהקטנה דרמטית של צריכת ההספק, המתבטאת במחשבים ניידים הן במניעת חימום והן במשך העבודה על סוללות. "עם Core i7 אפשר לקבל ביצועי גרפיקה מדהימים במחשב נייד ועדיין ליהנות מיום עבודה של 9 שעות ללא חיבור לחשמל", אומר סיני ברקת, מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות של אינטל ישראל. "המאיץ הגרפי החדש, שנקרא Iris Pro, כולל 40 יחידות Rendering ונעזר בזיכרון גרפי 128kB אינטגרלי, שמותקן במארז השבב עצמו, כדי לספק יכולות מקצועיות לעיצוב בשניים ובשלושה ממדים, כמו גם חוויית משחק משכנעת אחר שעות העבודה".

"כאשר מדובר בעדכון תחנות העבודה בארגון עלינו לזכור שטכנולוגית Iris המוטמעת בדור הרביעי משפרת את הביצועים ביחס לתחנות העבודה המיושנות בפקטור של עד פי 75!" אומר אילן הוכמן, מנהל פיתוח שיווקי באינטל ישראל. "אם בעבר נשמעו הסתיגויות מהיכולת לשדרג את מערכת ההפעלה משום שהתחנות המשרדיות התקשו להתמודד ביעילות עם העומס הגרפי של הממשק, עכשיו הדילמה נמחקה. במיוחד, אם עליכם לספק את הביצועים המשופרים על פלטפורמה ניידת – מחשב Notebook מסורתי, Tablet אופנתי, או החלום העדכני של כל משתמש – ה-Ultrabook המרהיב."

השבב שעושה את ההבדל

הודות לחידושי הדור הרביעי של Core אפשר להפיק מנייד אלגנטי וקליל יום עבודה מלא בלי לוותר על משהו מהעוצמה של מעבד אוניברסלי רב ליבות ומהחוויה של מיחשוב ויזואלי עשיר ורספונסיבי. אלה אינן יכולות שאפשר למצוא ב-Tablet המבוסס על מעבד זול, שבב Commodity המיוצר על ידי חברה ענייה במשאבים הנדסיים ונטולת ניסיון עמוק בפיתוח מעבדים כלליים (General Purpose). אתם זקוקים לכלי עבודה מבוסס Core, מעבד שעוצב לצורכי משתמשים עסקיים – כפי שדורשים תוכניתנים, מהנדסים, מעצבים ומנתחי מודלים כלכליים – אם ברצונכם להפיק את המירב מכול שעת עבודה".

היכולת לספק עוצמה של PC במארז של Tablet מייחדת את מעבדי הדור הרביעי של Core. "בניגוד לחברות שמגיעות "מלמטה" ומתייחסות לטבלט בתור טלפון חכם עם מסך גדול, אינטל מגיעה "מלמעלה" ומביאה את מלוא עוצמת הארכיטקטורה שלה לתצורה הפופולרית", אומר סיני. "בדור הרביעי של Core הצלחנו להוריד את צריכת ההספק של המעבדים החסכוניים ביותר לאזור של 6 וואט בממוצע, ובעזרת ניהול הספק חכם במיוחד להכפיל את משך זמן ההמתנה בין הטענות סוללה פי 20!" למעשה, אינטל מציעה היום פתרונות מחשוב אישי במשרעת ביצועים ללא תקדים. "לראשונה יכול מנהל מערכות המידע בארגון לתת תשובה לכל צורך, החל בשרתים ותחנות עבודה וכלה בניידים ו-Tabletים, בלי לצאת מארכיטקטורת אינטל. ליכולת הזאת יש ערך עצום מבחינת העלויות השוטפות של תחזוקה ופיתוח ה-IT הארגוני".

השילוב האולטימטיבי: Ultrabook

יותר עוצמה, יותר ניידות, יותר הנאה מהשימוש

יותר עוצמה, יותר ניידות, יותר הנאה מהשימוש

היכולות המיוחדות של מעבדי אינטל, מזמינות פיתוח פלטפורמה אישית ניידת חדשה, שתשלב את היכולות של Notebook מסורתי – עוצמה, עושר פונקציונלי, אינספור יישומים זמינים לכל מטרה והשתלבות טבעית בסביבת ה-IT הארגוני – עם יתרונות של Tablet: משקל נמוך, הפעלה במגע אצבע, הדלקה בין רגע, הקשבה בלתי פוסקת לרשת גם במצב Standby, וכדומה. אינטל קוראת לשילוב הזה Ultrabook, פתרון טכנולוגי מבריק שהמשתמשים, כמו גם העיתונות המקצועית והאנליסטים של חברות הייעוץ, לא מפסיקים לשבח.

"אולטרה-בוק הוא המחשב הנייד שאתם רוצים לעצמכם, כפי שבחרו מרבית המקצוענים", אומר מוטי סימנטוב. המותג Ultrabook אינו מתייחס למחשב ספציפי אלא מגדיר קטגוריה של מחשבים אישיים, אולטרה-ניידים, אולטרה-חזקים ואולטרה שימושיים בכל מגוון היישומים של PC. "בשנים האחרונות הלקוחות בולבלו על ידי החשיפה התקשורתית המוגזמת שניתנה לשפע של תצורות חדשות, ובכך איבדו את היכולת לענות על שאלה פשוטה וראשונית בצרכנות: איזה מוצר יספק את הדרישות שיש לי, עכשיו ובעתיד הקרוב? בעיה שנייה, לא פחות מהותית, היא של היצרנים: מה הנתיב הנכון בג'ונגל התחרותי, שיביא את המוצרים שלהם למיקום טוב בחנויות ולרווחיות מתמשכת?" הגדרות ה-Ultrabook עונות על שתי השאלות ויוצרות מרכז כובד יציב סביבו יכולה להתרכז מסה קריטית של ספקים, שיבטיחו Ecosystem בריא לעתיד המחשוב הנייד.

"ה-Ultrabook הוא ההתפתחות הטבעית של הפלטפורמה הניידת", אומר סיני ברקת. "היעדים השאפתניים שהצבנו הושגו בברור: להבטיח ביצועים ופונקציונליות – שאינם נופלים מכל Notebook עסקי; משקל נמוך ומשך עבודה ארוך ביותר – לא שונים מהותית מהמצופה מטבלט בסיסי; שימושיות וזריזות בכל היישומים של סביבת Wintel – כולל יישומים מקצועיים בנושאי הנדסה, פיתוח תוכנה, ייצור תכנים עשירים, אנליזה עסקית, גרפיקה תלת-ממדית, וכדומה; עושר אופציות בתקשורת קווית ואלחוטית, אחסון מסיבי ומגוון ממשקים לציוד היקפי; הארכת משך עבודה על סוללות ליום שלם, הדלקה ואתחול תוך 3 שניות, האזנה פסיבית במצב Standby במשך שבוע ויותר ללא חיבור לחשמל – וברוח הזמן, גם מסך מגע".

המחיר שלא נראה לעין

לא סוד הוא שחלק מההצלחה העסקית של מחשבי הלוח מגיע על חשבון מגזר שוק הניידים. "צרכנים שבוחרים בטבלט מתוך חוסר הבנה או התעלמות מהחסרונות האינהרנטיים של הפלטפורמה, מגלים מהר מאוד את המחיר העלום של ויתור על יכולות בסיסיות של PC נייד", אומר אילן הוכמן. "הטבלט הוא ברוב המקרים "טלפון מפותח", לא פלטפורמה יעילה לעבודה רצינית על משימות מקצועיות – אפילו כתיבת טקסט ללא מקלדת אמיתית מתבררת כבלתי יעילה, במיוחד למי שמקליד "עיוורת". התוצאה היא שהטבלט לא מחליף את הנייד הישן אלא מצטרף כפלטפורמה שלישית, בין הטלפון לנייד, ובמקום לפשט את הסביבה הדיגיטלית הוא מוסיף ממד של מורכבות מיותרת. בעולם העסקי, מחיר המורכבות פשוט גבוה מדי".

לאחרונה, במקום לקדם את היעדים העסקיים על ידי סטנדרטיזציה והורדת עלויות תמיכה במשתמשים ניידים, מנהלי ה-IT מתגוננים מול שטפון הטבלטים שקיבל את הכותרת התמימה BYOD. "לאחר כמעט 20 שנה של השקעות בהורדת TCO, מזעור עלויות התחזוקה וניהול צי מחשבים ניידים הגיעו פחות או יותר למינימום האפשרי", אומר אילן. "אין כל אפשרות לנהל ערב-רב של פלטפורמות BYOD במידה דומה של יעילות. זו הסיבה מדוע מנהלי המחשוב המנוסים מתעקשים לדרוש סטנדרטיזציה סביב המודל של Wintel – חומרה שמבוססת על מעבד אינטל ומערכת הפעלה Windows."

שני הפנים של המחשב האחד

השם Ultrabook הוא המותג שנתנה אינטל לאסטרטגיית מוצרים שתספק למנמ"ר ולצרכן הפרטי מחשבים שמסלקים את הניגוד לכאורה שבין עוצמה ושימושיות מצד אחד לבין ניידות ואלגנטיות מהצד השני. האנליסטים כבר הכתירו את התוצאה במילים "אחד שהוא שניים", במשמעות של מכשיר אחד הנותן תשובה לשתי אסכולות עיצוביות: גם תחליף ראוי לנייד המסורתי וגם מכשיר שמייתר את הטבלט ברוב המקרים. ואכן, בשנה האחרונה התקבל ה-Ultrabook כסטנדרט החדש ל-Mainstream העסקי וכפלטפורמה המועדפת במערכות החינוך המתקדמות, בעיקר כמחשב האישי של המורה אך גם כציוד סטנדרטי לכלל התלמידים.

בניגוד למותגים אחרים, Ultrabook אינו פלטפורמה סגורה, שתפקידה למנוע תחרות ויצירת קהל משתמשים "שבויים" בטכנולוגיה קניינית. מפרט ה-Ultrabook מגדיר דרישות מינימום ומשאיר לכל יצרן בעולם את האפשרות להתעלות מעל הרף שאינטל הציבה ולקבוע שיאים חדשים. "פרסום המפרט של Ultrabook שחרר את משאבי היצירתיות של מעצבי מחשבים בכל העולם", אומר מוטי סימנטוב. "עשרות יצרנים מציעים היום מאות דגמים שונים ועיצובים יצירתיים של המארז הפיזי על בסיס תצורת תוכנה סטנדרטית. תמצאו ביניהם מחשבים קלים וקומפקטיים בתצורת Notebook עם מסך מגע ודיסק SSD; מחשבים שמתפרקים למקלדת המשמשת כבסיס עגינה ולטבלט עצמאי, הניתן לניוד בנפרד; שלל תצורות Convertible עם מסכים מסתובבים או מתקפלים; מחשבים בהם הניידות מודגשת, הודות למשקל נמוך וממדים מוזערים, לצד תחנות גרפיות מרשימות בדגש על משחקים וסימולטורים; Tablet למערכות החינוך מול ניידים מוקשחים שמבטיחים משך עבודה ארוך במיוחד לעובדים שלא רואים משרד במשך ימים רצופים. למעשה אין מגזר משמעותי בשוק שלא מקבל מענה לצרכיו".

פיתרון הוליסטי לכול הדרישות של מחשוב אישי

פיתרון הוליסטי לכול הדרישות של מחשוב אישי

היתרון מתחיל בפס היצור

מעבדי הדור הרביעי מיוצרים במפעלים המתקדמים ביותר בעולם. השבבים מאופיינים בליתוגרפיה (התהליך הצילומי הרב שלבי בו מודפסים חלקים שונים של הטרנזיסטורים ורשת מוליכי החשמל ביניהם) של 22 ננו-מטר ומבנה תלת ממדי של הטרנזיסטורים. שני מאפיינים אלה מאפשרים לבנות מאות מיליוני טרנזיסטורים על סנטימטר רבוע של סיליקון ולהריץ את המעגל במהירויות מעל 3 גיגהרץ – ועדיין לא להשתמש ביותר מ-10 עד 15 וואט הספק חשמלי! להשוואה:

 – 10,000 טרנזיסטורים על מעבד Core תופסים פחות מקום מטרנזיסטור יחיד על השבב שהניע את ה-PC המקורי.

– הטרנזיסטורים האלה מבצעים פעולות חישוביות בקצב גבוה פי 10,000 מאלה שפעלו על השבב ההיסטורי.

וכל זה מתרחש תוך צריכת פחות אנרגיה חשמלית, יצור פחות חום ובאמינות שנחשבה בלתי אפשרית רק לפני שנים ספורות. מנקודת ההשקפה של המתחרים, הפער מול ארכיטקטורות מתחרות ימשיך לגדול, משום שרק אינטל מרכזת ביד אחת את כל האסים: פיתוח הארכיטקטורה, פיתוח יכולות היצור ופיתוח השוק. אבל לא צריך להשקיף למרחקים כדי להבין את תפקידה הנוכחי של אינטל כמובילת העולם הדיגיטלי. הדור הרביעי של Core מציג בכוחות עצמו את הטיעון המשכנע ביותר למנהיגות: זו ליגה חדשה של מעבדים, מוכנה לעולם חדש של יישומים.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.