אופלי » Blog Archive » סמסונג: פיתחנו טכנולוגיה לדור 5 של הסלולאר


סמסונג: פיתחנו טכנולוגיה לדור 5 של הסלולאר

סמסונג, המחזיקה בתואר "יצרנית הסלולאר הגדולה בעולם", הכריזה אתמול כי הצליחה לפתח טכנולוגיה המאפשרת העברת נתונים באופן אלחוטי בקצבים מהירים במיוחד. לפי החברה, הטכנולוגיה החדשה תאפשר לעולם הסלולאר להתקדם לדור החמישי שלו תוך מספר שנים.

Samsung5g

מעבדת פרויקט הדור החמישי של סמסונג
צילום: סמסונג

הטכנולוגיה של סמסונג מבוססת על שימוש בשידור באורך גל נמוך ביותר, הקרוי גם "אורך מילימטר" (milimeter length), על גבי תדר גבוה של כ-28GHz, המכונה Ka. זהו תדר החורג בהרבה מאלו הנמצאים בשימוש בטכנולוגיות הסלולאר הנוכחיות, הנעים בין 850MHz ל-2.1GHz בקירוב. בעזרת מכשיר בעל 64 רכיבי אנטנה, הצליחה סמסונג להוכיח יכולת לקלוט ולשדר במהירות של למעלה מ-1Gbps (גיגה-סיביות לשניה) – קצב גבוה פי כחמישים מאלו המוצעים כיום ע"י רשתות הסלולאר בישראל וברוב מדינות העולם, העומדים על בין 20Mbps ל-50Mbps. לטענת החברה, בהמשך ניתן יהיה להגיע בעזרת הטכנולוגיה שלה לקצבים גבוהים אף יותר, שיאפשרו לכל מכשיר נייד לשדר ולקלוט מידע במהירות עצומה של עשרות גיגה-סיביות לשניה – מהירות המאפשרת להוריד סרט DVD באיכות HD בשנייה או שתיים. לצורך כך הודיעה החברה כי תשקיע בשנים הקרובות סכומים אדירים כדי להביא את הטכנולוגיה לכדי בשלות עד 2020.

הבעיה בפיתוח של סמסונג, מלבד העובדה שהיא דורשת עשרות רכיבי תקשורת העובדים במקביל וצורכים חשמל במידה שלא מאפשרת זמן פעולה מינימלי של יום עבודה על גבי סוללה בטכנולוגיות קיימות, היא ביומרה: החברה מנסה להשתלט על שוק שלא קיים. איגוד התקשורת הבינלאומי (ITU) עדיין לא הגדיר כלל מהן הדרישות הבסיסיות מטכנולוגיות דור חמישי, מאחר ואף אחד לא הצליח עדיין לעמוד בדרישות המינימום לדור הרביעי. כיום משווקות עשרות מפעילות סלולאר ברחבי העולם רשתות LTE בשם "דור 4" (4G), כאשר למעשה לפי הסטנדרט הן לא יותר מפיתוח המשך של טכנולוגיית הדור השלישי (ITU מכנה את הרשתות הללו 3.9G). אך למאבק היוקרה של חברות וממשלות זה לא מפריע: מול סמסונג כבר מתמודדים מפעילת הסלולאר היפנית NTT DoCoMo, שהדגימה לפני כחודשיים טכנולוגיה המאפשרת תעבורת נתונים בקצב של 10Gbps, ממשלת סין, שהקימה לפני כשנה פרויקט לפיתוח טכנולוגיית סלולאר לדור החמישי, והנציבות האירופית, המשקיעה 50 מיליון אירו בפרויקט דומה.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.