אופלי » Blog Archive » המכונית המעופפת ממריאה ומתרסקת


המכונית המעופפת ממריאה ומתרסקת

TransitionOverLakeandIsland-June2012-12x10WM-500x335

תוכננה להימכר ב-2009, היום כבר לא מנסים לחזות אם ומתי תגיע. Terrafugia Transition

חזון המכונית המעופפת אינו חדש: מאז המחצית הראשונה של המאה שעברה, עם התייצבות תעשיית הרכב הממונע, ניסו חברות וגורמים פרטיים ליצור שילובים של מכוניות ומטוסים, במטרה לאפשר לנוסעים לחסוך לעצמם את הפקקים בכבישים – לפחות עד שייווצרו פקקים חדשים בתור לקבלת אישורי נחיתה בשדות תעופה תואמים. אך החזון עומד בפני אתגרים קשים, החל משאלות כגון כיצד לנהל את המרחב האווירי שיהפוך לפתע צפוף ומסוכן, ועד שאלות פרקטיות כגון איך בונים מכונית בעלת גוף ומנוע מתאימים לטיסה שתיכנס לחניה בבית ובמקום העבודה.

כאילו כדי להמחיש את הסכנות שבחלום המטוס לכל אזרח, בסוף השבוע דיווחה חברת השידור הקנדית (CBC) על התרסקותה של מכונית מעופפת בעיר ורנון שבמדינה. המכונית, מדגם Maverick שפותח בשיתוף פעולה של חברה בשם Beyond Roads והמוסד החינוכי-כנסייתי I-Tec מקליפורניה, היתה לפי העדויות לקראת נחיתה, כאשר נתקלה לפתע בגדר בית-ספר מקומי, התנגשה בעץ סמוך והתרסקה לקרקע. הטייס ונוסע שהיה עימו ברכב, הבנוי מגוף של טרקטורון בעל תוספות מנוע טיסה, פרופלור ומצנח מתקפל, נפצעו קל ונותרו על העץ עד שחולצו ממנו ע"י הרשויות.

הדגמת ה-Maverick:

במקביל, בתחילת השבוע שחררה חברת Terrafugia האמריקאית, המפתחת מכוניות מעופפות, סרטון ממוחשב המציג אבטיפוס עיצובי למכונית מעופפת שעשויה להיות פרקטית יותר מאלו שנבנו עד כה. ה-TF-X, בניגוד לאבטיפוסים קיימים, היא רובוטריק של ממש, בעלת מנגנון המאפשר לה להיפטר מהצורך במסלול המראה ע"י ביצוע המראה אנכית, בדומה למסוק. כנפי המכונית מתקפלים באופן המאפשר לה לנסוע על נתיבים רגילים, ובקצותיהם משולבים מדחפים עוצמתיים הנפתחים בזמן ההמראה ונצמדים לצירם מייד אחריה כדי לאפשר לגוף הרכב מבנה אווירודינמי מיטבי ומהירות של למעלה מ-800 קמ"ש. לדברי החברה, המכונית תהיה היברידית, כך שמנוע הטיסה מטעין עת מנוע הנסיעה החשמלי, וטייס אוטומטי יבצע את כל שלבי הטיסה כדי לחסוך מהנהגים את הצורך להוציא רשיון טיס.

אך אליה וקוץ בה: בטרם תוכל החברה להגשים את המטרה, היא צריכה להוכיח שהיא מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה. הדגם הקודם שלה, Transition, נמצא בפיתוח כבר מאז 2006 ואמור היה לצאת לשוק ב-2009. בשנה היעודה התקיימה נסיעת מבחן, אך מסקנתה היתה כי הרכב אינו מוכן והחברה החלה בשיפוצו. הדגם השני של Transition המריא למבחן ב-2011 ולאחריו הוחלט להתקדם לייצור המוני, אך שנתיים עברו והוא טרם החל. החברה, שלמדה את הלקח, כבר אינה מוכנה אפילו לחזות מתי ייוצר הרכב החשמלי הראשון שתעמיד למכירה, כך שנראה שלמי שחלם לטוס לעבודה כל בוקר דרושה עוד סבלנות רבה.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.