אופלי » Blog Archive » נפתח שירות האינטרנט המסחרי הראשון על בסיס אנטנות טלוויזיה


נפתח שירות האינטרנט המסחרי הראשון על בסיס אנטנות טלוויזיה

גישה מהירה לאינטרנט הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד, כמעט חיוני, מחיינו. אך אפילו במדינות מתקדמות ומפותחות, ישנם קשיים המונעים מאזרחים רבים את היכולת לגלוש באינטרנט במהירות ראויה. הדבר בולט במיוחד בארה"ב, שלמרות מעמדה כמדינה המתקדמת בעולם, דו"ח של ה-FCC (המקבילה האמריקאית למשרד התקשורת בישראל) מאוגוסט 2012 הצביע על כך שלכ-6% מאזרחיה, או כ-19 מיליון איש, עדיין אין גישה מהירה לאינטרנט.

בשנים האחרונות נידון הנושא רבות בארה"ב, והממשל הפדרלי אף תמך כלכלית בפרויקטים שנועדו להרחיב את תשתיות האינטרנט המהיר. אך ישנם אזורים מרוחקים או הרריים שקשה מאוד לחברם לתשתיות המודרניות הדרושות לאספקת שירות אינטרנט מהיר. לשם כך אישר ה-FCC ב-2008 לראשונה להשתמש בתדרי טלוויזיה פנויים, או TV White-Space, כתשתית חלופית לאספקת שירותי אינטרנט.

TVWhiteSpace

אין טלוויזיה? יהיה אינטרנט. כך נראה תדר פנוי על טלוויזיה.
צילום: Dan Brickley

הרעיון מבוסס על כך שכיום, רוב תחנות הטלוויזיה משודרות באמצעים דיגיטליים כגון כבלים, לוויין או דרך הרשת. הדבר מותיר רבים מתדרי הטלוויזיה – אותם גלים אלקטרו-מגנטיים ששימשו בעבר את תחנות הטלוויזיה – פנויים, מה שמתבטא בכך שמי שיפתח טלוויזיה ישנה בעלת סקאלה (בדומה לזו הנמצאת במכשירי רדיו מסורתיים) ויתחיל לשחק איתה יראה וישמע רוב הזמן רק רעש סטאטי. בטווחי השידור האלה, שהאנטנות לקליטתם קיימות כמעט בכל בניין שנבנה במאה האחרונה, ניתן להשתמש כדי להעביר נתונים, במקום תמונה ושמע בלבד, וכך ליצור חיבור אלחוטי לאינטרנט.

לאחר סחבת של שנים בניסיון להסדיר את אופן השימוש בתדרים הללו באופן שלא יפגע במעט התחנות שעדיין משדרות על גביהן (לרוב מדובר בערוצים מקומיים), בסוף השבוע נחנך שירות האינטרנט המסחרי הראשון בעולם המבוסס על תדרי טלוויזיה. הראשונים ליהנות מהשירות הם 59,000 מתושבי מחוז אל-דוראדו המפורסם שבצפון קליפורניה, שיכולים עתה לרכוש מספקית האינטרנט Cal.net במחיר של כ-55 דולר לחודש (כן, יותר מפי 2 מהמחיר הממוצע בישראל) שירות אינטרנט מבוסס אנטנות טלוויזיה במהירות של עד 4Mbps (פחות מחצי המהירות הממוצעת בישראל), בזכות ציוד המסופק ע"י חברת Carlson. השירות, ציינו החברות, ניסיוני, והצלחתו תקבע את היחס העתידי לטכנולוגיה זו מצד הממשל האמריקאי.

עם זאת, לא מדובר ביישום הראשון של הטכנולוגיה. בשנה שעברה הכריזו שתי ענקיות התוכנה והאינטרנט מיקרוסופט וגוגל על ניסיונות משלהן, המתמקדים באפשרויות לחיבור לאינטרנט של תושבי מדינות שונות באפריקה. שני הפרויקטים שלהן אינם מסחריים, אלא מיועדים להוות השקעה בקידום היבשת השחורה וסיוע לצמצום הפער בינה לבין העולם המפותח.

לעמוד ה-Flickr של הצלם



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.