אופלי » Blog Archive » עברייני סייבר והאקרים מנצלים את הפיגוע בבוסטון למתקפות באימייל


עברייני סייבר והאקרים מנצלים את הפיגוע בבוסטון למתקפות באימייל

מומחי חברת קומטאץ' הישראלית קוראים למשתמשים להישמר מהודעות דוא"ל המגיעות תחת כותרות כגון "מבזקי חדשות" או "צילומים בלעדיים"

קומטאץ', ספקית מובילה של טכנולוגיית אבטחה לאינטרנט ושירותי אבטחה מבוססי ענן, מזהירה כי עברייני סייבר והאקרים החלו לנצל לרעה את מתקפת הטרור במרתון של בוסטון בהפצת נוזקות שאותרו במעבדות המחקר של קומטאץ'. הודעות הדוא"ל הזדוניות הראשונות זוהו ב-16 באפריל בסביבות השעה 18:00, שעון החוף המזרחי של ארה"ב, כ-27 שעות אחרי ההתקפה במרתון.

הודעות הדוא"ל נשאו כותרות כגון "מבזק חדשות: פיצוץ במרתון בוסטון", "התפוצצות במרתון בוסטון", "הפיצוץ במרתון בוסטון – עכשיו בווידיאו" ו"וידיאו של הפיצוצים במרתון בוסטון 2013". גוף ההודעות עצמו לא הכיל טקסט אלא רק קישור לכתובת IP ומסמך HTML ששמותיהם Boston.html ו-news.html. הקלקה על הקישור מובילה את המשתמש לעמוד אינטרנט המכיל סרטוני YouTube אמיתיים מהתקרית, אולם האתר מכיל גם רכיבים נוספים, כגון iframe המוביל לקוד ג'אווה זדוני המופעל עם פתיחת האתר בדפדפן. בדרך זו, העבריינים הקיברנטיים יכולים לטעון אוטומטית נוזקות למחשבו של המשתמש מבלי שהוא יבחין בכך.

המתקפה בוצעה לפי דפוס מוכר שבו עברייני הסייבר מנצלים את העניין הציבורי בסיפורי החדשות בכדי למשוך משתמשים תמימים ולא חשדניים לבקר באתרים שהודבקו.
קומטאץ' מזהירה שמתקפה זו היא כפי הנראה הראשונה בסדרת ניסיוניות של עברייני סייבר להפיק רווחים מהעניין הציבורי העצום באירועים בבוסטון. המשתמשים מוזהרים לנקוט משנה זהירות לגבי הודעות דוא"ל עם קישורים המובילים כביכול לסרטוני וידיאו "בלעדיים". הדרך הטובה ביותר להישמר היא להיכנס ישירות לאתר חדשות אמין בכדי לקרוא בו את החדשות או לצפות בסרטונים.

קומטאץ' וצוות המנתחים של איומי האינטרנט המשתמשים ב-GlobalView™ Cloud של קומטאץ' מנתחים יותר מ-12 מיליארד טרנסאקציות מדי יום בקצב של יותר מ-138,000 לשנייה. 

המחשב בסכנה. קרדיט: לוג'יטק.

המחשב בסכנה. קרדיט: לוג'יטק.

אודות קומטאץ': חברת קומטאץ', הנסחרת בבורסות ניו יורק (CTCH) ותל אביב, מספקת טכנולוגיה מוכחת לאבטחת אינטרנט ליותר מ-150 חברות אבטחה וספקי שירותים, לשילוב כחלק מפתרונותיהם. טכנולוגיות GlobalView™ של קומטאץ' ו-Recurrent Pattern Detection™ (RPD™) הרשומה כפטנט, מבוססות על גישת ענן ייחודית ופועלות יחדיו בלולאת משוב מקיפה על מנת לספק הגנה אפקטיבית בכל השפות והפורמטים. ה- Command Antivirus של קומטאץ' עושה שימוש בגישה מרובת רבדים כדי לספק יכולות עטורות פרסים של איתור תוכנות זדוניות וביצועים ברמה המובילה בתעשייה. הטכנולוגיה של קומטאץ' מנתחת אוטומטית מיליארדי תנועות ברשת בזמן אמת במרכזי נתונים גלובליים, על מנת לזהות איומים חדשים מיד עם הופעתם ומאפשרת לשותפים וללקוחות להגן על משתמשי הקצה מפני ספאם ותוכנות זדוניות, ולגלוש בצורה בטוחה.

מומחיותה של החברה ביצירת שירותי אבטחה יעילים בהיקפי גלישה גדולים, הפחיתה את איומי האינטרנט עבור אלפי ארגונים ומאות מיליוני משתמשים ב-190 מדינות.
קומטאץ' הוקמה ב-1991 והנהלתה יושבת בנתניה, ישראל. לחברה שתי חברות בנות בסאניוייל, קליפורניה ובפאלם ביץ' גרדנס, פלורידה.

 



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.