ניסויי יכולת מוצלחים לטקסיבוט™, מערכת סמי- רובוטית להסעת מטוסי נוסעים בהסעת 747B של חברת לופטהנזה

המערכת, פרי פיתוח משותף של התעשייה האווירית וענקית התעופה איירבוס

מאת הודעות לעיתונות.

WeSell רשת שותפים

מערכת הטקסיבוט™ גוררת מטוס נוסעים


נמל תעופה בן גוריון, 17 בינואר, 2011- התעשייה האווירית (תע"א) וחברת התעופה לופטהנזה קיימו לאחרונה ניסויים מוצלחים להוכחת יכולות מערכת ה"טקסיבוט"™ (™TaxiBot) , מערכת סמי רובוטית לגרירת מטוסים.
הפרויקט החדשני של התע"א בהובלת מפעל להב, מפותח בשיתוף עם "איירבוס", יצרנית המטוסים האירופאית.

הניסויים המציינים אבן דרך נוספת בפרויקט שהושק ב- 2008, נערכו בנמל התעופה הבינלאומי בפרנקפורט ובמסגרתם הודגמו יכולות המערכת להסיע (taxi) מטוס בואינג 747-400 מהשרוול בטרמינל עד למסלולי ההמראה וחזרה מבלי להפעיל את מנועי הסילון שלו.
כל תהליך ההסעה באמצעות הטקסיבוט™, מיד לאחר דחיפת המטוס לאחור, נשלט ע"י הטייס, תוך שימוש בהגאי המטוס הקיימים, כאשר מערכת השליטה המיוחדת של הטקסיבוט™ מחוברת לכן הנסע הקדמי קוראת את פקודות הטייס ומתרגמת אותן לפקודות ניהוג של הרכב.
שימוש במערכת כזו מביא לחסכון משמעותי בדלק, מפחית את הרעש הסביבתי הנגרם בשדות תעופה ומצמצם את כמות הגזים הרעילים הנפלטים מהמנועים.



על אף תנאי מזג אויר קיצוניים השוררים עתה באירופה, הוגדרו ניסויי היכולת ע"י כל המשתתפים כמוצלחים ביותר וכל יעדי הניסויים הושגו.

ברנד פפר (Bernd Pfeffer), טייס מטוס 747 של חברת לופטהנזה שיבח בתום הניסויים את יכולות מערכת הטקסיבוט™:" הרושם הכללי מהמערכת הוא טוב מאוד, טוב יותר ממה ששערתי לפני כן. ניהוג המטוס בפניות ותמרונים תוך שימוש בטקסיבוט™, היה פשוט ונוח, בנוסף ליכולות האצה והאטה טובות.
לטקסיבוט™ יתרון משמעותי כאשר המסלול קפוא או חלק, מאחר ומשתפרת אחיזת הקרקע של המטוס, דבר התורם להגברת הבטיחות בתמרוני ההסעה. לא הייתי משנה דבר במערכת".

מנכ"ל התעשייה האווירית יצחק ניסן אמר כי :"פיתוח הטקסיבוט™ משתלב במדיניותה של החברה לכניסה לתחומים עסקיים חדשים דוגמת רובוטיקה קרקעית, אנרגיה ירוקה ועוד".

בחינת מערכת הטקסיבוט™ תוך שימוש במטוס B747-400 מהווה המשך ישיר לניסויי יכולת שנעשו באמצע שנה שעברה בטולוז, צרפת, במהלכם נבדקו יכולות הטקסיבוט™ על מטוס נוסעים איירבוס A340-600. בכך הוכיחה טקסיבוט™ את יכולתה להסיע סוגי מטוסים ענקיים שונים מתוצרת בואינג ואיירבוס כאחד, יצרניות המטוסים המובילות בעולם.



שוקי אלדר, סמנכ"ל לפיתוח עסקים בתע"א אמר:" הניסויים המוצלחים של הסעת בואינג 747 ע"י הטקסיבוט™ בשדה התעופה בפרנקפורט מצטרפים לניסויים המוצלחים שנעשו קודם לכן בהסעת איירבוס A340. תוצאות הניסויים מוכיחות כי הרעיון החדשני של התע"א אכן יעזור לחברות התעופה לחסוך סכומים גדולים על דלק ההולך ומתייקר ולנמלי התעופה בעולם להפחית את הרעש בשדות ולצמצם את זיהום האוויר בסביבתם".

יש לציין כי חברת לופטנזה תרמה את אחד מרכבי הגרירה, רכב מסוג TPS-1 שהיווה הבסיס לבניית המדגים הטכנולוגי הראשון של מערכת הטקסיבוט™.

בנוסף צוות הפיתוח של הטקסיבוט™ המורכב מנציגי תע"א, איירבוס, וקבלניות המשנה TLD (יצרנית מצרפת לציוד תמיכה קרקעי) וחברת הנדסת הרכב הבריטית Ricardo, עובד בימים אלו על פיתוח האבטיפוס הראשון של הטקסיבוט™, עבור מטוסים צרי גוף כדוגמת משפחת מטוסי ה- A320 וה- B737.
ניסויי יכולות נוספים מתוכננים לרבעון השני של 2011 ,אב הטיפוס של הטקסיבוט™ מתוכנן להשלים את תהליך הרישיון בסוף הרבעון השלישי של 2012 על מנת למסור כלים הראשונים ללקוחות עוד באותה שנה.

בתמונות:
מערכת הטקסיבוט™ גוררת מטוס נוסעים מסוג 747-400 של חברת לופטהנזה בעת הניסויים בנמל התעופה הבינלאומי בפרנקפורט, גרמניה


WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח