אופלי » Blog Archive » רשות ניירות ערך מסדירה את פעילות חברות הייעוץ למוסדיים (Proxy Advisors)


רשות ניירות ערך מסדירה את פעילות חברות הייעוץ למוסדיים (Proxy Advisors)

רשות ניירות ערך מסדירה את פעילות חברות הייעוץ למוסדיים (Proxy Advisors). יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר: "אני מייחס חשיבות רבה להסדרת עקרונות פעילות חברות הייעוץ למוסדיים. עקרונות אלו יגדירו את הנורמות והסטנדרטים להתנהלות ופעילות חברות הייעוץ, ויגבירו את האקטיביות מצד הגופים המוסדיים לטובת הבטחת ההוגנות והתקינות של שוק ההון והגנה על כספי המשקיעים."

מליאת רשות ניירות ערך אישרה אתמול (20 במרץ 2013) לפרסם להערות ציבור טיוטת מסמך עקרונות להסדרת פעילות חברות הייעוץ למוסדיים (Proxy Advisors).

רקע
בתחילת שנת 2008, על רקע צמיחה משמעותית בהיקף הנכסים המנוהל על ידי הגופים המוסדיים בישראל, פרסמה הועדה לבחינת הצעדים הדרושים להגברת מעורבות הגופים המוסדיים בשוק ההון (להלן: "ועדת חמדני") את ממצאיה והמלצותיה ביחס להיקף הראוי של חובת ההשתתפות מטעם הגופים המוסדיים באספות בעלי המניות ומחזיקי אג"ח. כמהלך משלים לקביעת חובת ההשתתפות בהחלטות שלגביהן דורש החוק רוב מיוחס, סברה הוועדה כי יש לעודד את המשקיעים המוסדיים להיעזר בגורמים מקצועיים המתמחים בגיבוש המלצות הצבעה (להלן: "חברות הייעוץ").
תפקידן המרכזי של חברות הייעוץ הוא גיבוש מתודולוגיה לקביעת המלצות, ניתוח ההחלטות הספציפיות המובאות לאישורן של האספות הכלליות, וגיבוש עמדה מושכלת (בעד או נגד) עבור לקוחותיהם, המשקיעים המוסדיים.
לצד הערך בפעילות חברות הייעוץ בהיותן בעלות מומחיות וניטרליות המאפשרת להם לקבל החלטה מושכלת בדבר אופן ההצבעה, ניתן להצביע על מספר סיכונים פוטנציאליים הכרוכים בפעילות הייעוץ ובהם החשש להעדר שקיפות וניגודי עניינים שונים בפעילותן של חברות הייעוץ.
סיכונים אלו, לצד שאלות המתעוררות מצד מנהלי הקרנות באשר לאופן ההסתייעות הראוי בחברות הייעוץ, מחייבים חשיבה בנוגע להסדרת התחום.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.