אופלי » Blog Archive » פיתוחים טכנולוגיים של אונ' בן-גוריון יוצגו לנשיא ארה"ב ברק אובמה בעת ביקורו בישראל


פיתוחים טכנולוגיים של אונ' בן-גוריון יוצגו לנשיא ארה"ב ברק אובמה בעת ביקורו בישראל

הערכה שפותחה בחברה המאפשרת ביצוע הדמיה וניטור של הפעילות המוחית לצרכים של אבחון מדויק של תפקוד מוחי. צילום: יחצ.

שני פיתוחים של חוקרים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב יוצגו בפני נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במהלך ביקורו בישראל. הפיתוחים ישולבו בתערוכה שתבליט הישגים מדעיים של חוקרים ישראלים, אשר תוצג לנשיא אובמה במוזיאון ישראל ביום חמישי, ה-21.3.2013. בחירת הפרויקטים נעשתה על ידי ועדה מיוחדת במשרד ראש הממשלה.

הפיתוח הראשון הוא MinDesktop, קסדה המאפשרת שליטה במחשב בכוח המחשבה או הבעות פנים בלבד באמצעות ממשק מוח-מחשב מתקדם (BCI). השליטה במחשב מתבצעת ללא עכבר ומקלדת אלא באמצעות קסדה הדוגמת את גלי המוח של המשתמש בארבע-עשרה נקודות שונות. המערכת שפותחה במחלקה להנדסת תכנה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהובלתו של ד"ר רמי פוזיס, מיועדת לשרת אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות שאינן מאפשרות להם לתפעל מחשב או עזרים מופעלי-מחשב באמצעים הרגילים.

Video: https://www.dropbox.com/s/4nlfuc546y4vzbh/MindDesktop1.mp4

הפיתוח השני הוא טכנולוגית הפעלת מוח-רשת (Brain Network Activation (BNA™) ) של ElMindA, חברת בת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מדובר בפלטפורמה, בהובלתו של  ד"ר אמיר גבע, פלטפורמה המאפשרת ביצוע הדמיה וניטור של הפעילות המוחית לצרכים של אבחון מדויק של תפקוד ואי-תפקוד מוחי, התפתחות מחלות ושיקום מפגיעות, תגובות לטיפולים ובעיות פסיכיאטריות, נוירולוגיות וכאב. טכנולוגית ™BNA מנוצלת כיום במגוון רחב של תכניות מחקר עם שותפים מובילים בארה"ב, בפרט היא מוערכת ככלי להדמיה אובייקטיבית וכפלטפורמת ניטור להתאוששות מפגיעות ספורט וזעזועי מוח וכתומכת בקבלת החלטות לחזרה לפעילות – ענין בעל משמעות גדולה בבריאות הציבור בארה"ב.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.