אופלי » Blog Archive » סדרה של סופרנובות המטירה חומרים רדיואקטיביים על כדור הארץ


סדרה של סופרנובות המטירה חומרים רדיואקטיביים על כדור הארץ

צוות בינלאומי של מדענים גילה בקרקעית האוקיינוס עדויות המצביעות על סדרה של התפוצצויות סופרנובה אדירות שהתרחשו ליד מערכת השמש שלנו והמטירו על כדור הארץ פסולת רדיואקטיבית.

תמונת כתבת חדשות

תמונת כתבת חדשות

"באמצעות ממצאים שנאספו ברחבי העולם ונותחו במעבדות פיזיקה גרעינית שונות מצאנו איזוטופ רדיואקטיבי של ברזל המהווה עדות לסדרת של סופרנובות שהתרחשה לפני 2-3 מיליון שנה," אמר פרופ' מיכאל פאול ממכון רקח לפיזיקה באוניברסיטה העברית, שותף למחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Nature.

המדענים השתמשו בטכניקות רגישות ביותר כדי לזהות אטומים של ברזל בין-כוכבי בדגימות משקעים וקרום קרקע שנלקחו מתחתיות האוקיינוס הפסיפיק, האטלנטי וההודי. הם גילו את האיזוטופ iron-60 אשר דועך בזמן מחצית חיים של 2.6 מיליון שנה. ניתוח הממצאים במעבדות באוסטריה, גרמניה ויפן הראה שהחומר הרדיואקטיבי השתחרר בשתי תקופות: בין 3.2 מיליון ו-1.7 מיליון שנה, ולפני 8 מיליון שנה.

סופרנובה היא התפוצצות מסיבית של כוכב לאחר שכילה את הדלק הגרעיני שלו וקרס, כשבתהליך נוצרים חומרים כבדים רבים ואיזוטופים רדיואקטיביים הנפלטים מחוץ לשכונה הקוסמית. הנתונים מצביעים על כך שהפסולת התפשטה על פני 1.5 מיליון שנים, דבר המצביע על כך שהיתה סדרה של סופרנובות שהתרחשו בזו אחר זו.

המדענים מאמינים כי הסופרנובות התרחשו במרחק של פחות מ-300 שנות אור מכדור הארץ, קרוב מספיק כדי להיות גלויות במשך היום והדומות בבהירותן לאור הירח.

למרות שכדור הארץ היה חשוף להפגזה מוגברת של קרינה קוסמית, הקרינה היתה חלשה מכדי לגרום לנזק ביולוגי ישיר או לעורר הכחדות המוניות.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.