אופלי » Blog Archive » קפיצת מדרגה: חוקרים פיתחו טכנולוגיה חדשנית העשויה למנוע בזבוז אנרגיה ולהאיץ העברת נתונים


קפיצת מדרגה: חוקרים פיתחו טכנולוגיה חדשנית העשויה למנוע בזבוז אנרגיה ולהאיץ העברת נתונים

25/05/2016

חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב פיתחו טכנולוגיה חדשנית העשויה למנוע בזבוז אנרגיה ולהאיץ העברת נתונים.

חוקרים פיתחו טכנולוגיה חדשנית העשויה למנוע בזבוז אנרגיה ולהאיץ העברת נתונים

חוקרים פיתחו טכנולוגיה חדשנית העשויה למנוע בזבוז אנרגיה ולהאיץ העברת נתונים

החוקרים פרופ' שלומי דולב, ד"ר מיכאל רוזנבליט והדוקטורנט אייל כהן, שעבודת הדוקטורט שלו עסקה בחישוב באמצעות קרני אור, פרסמו בימים אלה מאמר בכתב העת היוקרתי nature communications, המציג לראשונה מודל מתמטי התומך בתכנון שערים לוגיים ומעגלים הפיכים (שאינם מוחקים אינפורמציה) משמרי אנרגיה. שימוש בשערים במעגלים כאלה עשוי  להוות את קפיצת המדרגה הנדרשת היום לא רק במניעת בזבוז אנרגיה בפליטת חום הנגרם בזמן חישוב, אלא גם במהירות חישוב המשולבת במהירות העברת נתונים בקצב שנובע ממהירות האור.

חברות המחשבים משתמשות כיום ביותר מאחוז וחצי מצריכת האנרגיה העולמית לצורך חישוב והעברת ושמירת אינפורמציה. חלקן ממקמות את מרכזי החישוב שלהם במקומות קרים כדי לחסוך בהוצאות מיזוג. ייתכן שזוהי סיבה נוספת להתחממות הגלובלית. המודל התכנוני החדש יכול להיות הפתרון לחישוב מהיר יותר, ללא חימום מיותר.

יצוין, כי השימוש בסיבים אופטיים להעברת נתונים בין מחשבים מאפשר להפוך את העולם לכפר גלובלי קטן עוד יותר ולהעביר מידע במהירות האור בין מקומות מרוחקים. היתרון בשימוש באופטיקה לעומת כבלים (נחושת או מתכת אחרת) הוא בכך שקרני אור העוברים בסיבים אינם יוצרים התנגדות חשמלית במעברם ואינם גורמים להפרעות הדדיות בינן לבין עצמן.

פרופ' דולב מפרט: "עד לאחרונה, ההתפתחות הטכנולוגית של האלקטרוניקה, שעליה מבוססים המחשבים היום, הייתה מדהימה. בכל שנתיים הצליחו חברות השבבים להכפיל את מספר הרכיבים בשבב. בשלב מסוים בגלל התחממות הרכבים בקצב הנדרש, הגדלת הרכיבים בשבב לא התאפשרה, ואז המיקוד עבר למספר ליבות על אותו מעבד ולמעשה למעבר לחישוב מקבילי ומבוזר במקום חישוב סידרתי. מעבר כזה לא תמיד נותן את התוצאות הרצויות, שכן חלק ממשימות החישוב הינן לגמרי סדרתיות, ואז החישוב לא מתבצע מהר יותר. יותר מכך, הצורך לתקשר במהירות בין הליבות, החזיר את האופטיקה למשחק וכעת מנסים לתקשר בין הליבות באמצעות לייזר".

כשמגיעים למיצוי טכנולוגיה אחת יש הזדמנות לטכנולוגיות חדשות, שעד כה לא היה כלכלי לפתחן, ופה בדיוק ממוקמת קבוצת החוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שכאמור, מציגה לראשונה מודל מתמטי התומך בתכנון שערים לוגיים ומעגלים הפיכים (שאינם מוחקים אינפורמציה) משמרי אנרגיה.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.