אופלי » Blog Archive » לוקהיד מרטין מדגימה את ADAM, מערכת לייזר קרקעית – נגד סירות צבאיות קטנות


לוקהיד מרטין מדגימה את ADAM, מערכת לייזר קרקעית – נגד סירות צבאיות קטנות

אב הטיפוס הפגין הצלחה בניסויים נגד מטרות ימיות ואוויריות 

 תמונה מהניסוי של הלייזר פוגע בסירה

תמונה מהניסוי של הלייזר פוגע בסירה

בניסויים שנערכו מול חופי קליפורניה, הצליח אב טיפוס של מערכת הלייזר של לוקהיד מרטין (NYSE:LMT) לנטרל שתי סירות בטווח של כ-1.6 קילומטרים (כ-1 מייל). אלה היו הניסויים הראשונים שנערכו למערכת ה-ADAM (ראשי תיבות של Area Defense Anti-Munitions) נגד מטרות ימיות.

לוקהיד מרטין מפתחת את ADAM, מערכת הלייזר הקרקעית הניידת, על מנת להדגים הגנה מעשית ומשתלמת נגד איומים מטווח קצר, לרבות טילים דמויי קאסם, כלי טיס בלתי מאוישים וסירות קטנות.

הלייזר רב העוצמה של המערכת הקרקעית הצליח לשרוף חורים ולחדור אל תוך מספר תאים בגוף העשוי גומי של הסירות הצבאיות הקטנות, המשייטות באוקיינוס, בתוך פחות מ-30 שניות. לוקהיד מרטין הדגימה בעבר את יכולות המערכת בהתמודדות עם מטרות אוויריות שונות תוך כדי טיסה, לרבות טילים בעלי קוטר קטן וכלי טיס בלתי מאויש. המערכת מסוגלת להתחקות בדייקנות אחר מטרות נעות בטווח של יותר מחמישה קילומטרים (3.1 מייל) ולייזר הסיב שלה, בעוצמה של 10 קילו-וואט, מסוגל לפגוע במטרות הנמצאות במרחק של עד שני קילומטרים (1.2 מייל).

הסירה לאחר פגיעת הלייזר

הסירה לאחר פגיעת הלייזר

״יוזמות נשק הלייזר שלנו מסתייעות במוצרים ותהליכים מסחריים, תוך התמקדות בעלות משתלמת עבור המשתמשים״, אמר ד״ר ריי או. ג׳ונסון, סגן נשיא בכיר וסמנכ״ל טכנולוגיה בלוקהיד מרטין. ״הניסויים המוצלחים שערכנו ב-ADAM מוכיחים, שלוקהיד מרטין ממשיכה להשקיע בקידום לייזר סיב וטכנולוגיות שליטת קרן״.

העיצוב של ה-ADAM משלב רכיבי חומרה מסחריים עם הארכיטקטורה והתוכנה של בקרת קרן לייזר של לוקהיד מרטין, על מנת לספק את הביצועים הנדרשים להתמודדות עם איומים בטווח קצר במחיר משתלם, יחד עם ״מחסנית״ כמעט בלתי מוגבלת, המציעה עלות נמוכה לכל היתקלות.

״הניסויים שלנו במערכת ADAM הדגימו שלייזרים בעוצמה גבוהה מוכנים להתחיל להתמודד עם דרישות הגנה קריטיות״, אמר טורי ברונו, נשיא אסטרטגיה ומערכות הגנה נגד טילים בחברת מערכות החלל של לוקהיד מרטין. ״שילובן של טכנולוגיות מהפכניות בעבודה עם ישומים מעשיים הוא סימן ההיכר של החדשנות של לוקהיד מרטין״.

מערכת הלייזר ADAM

מערכת הלייזר ADAM

לוקהיד מרטין היא חלוצה בפיתוח והדגמה של יכולות לייזר בעוצמה גבוהה כבר למעלה מ-30 שנה, ורשמה התקדמות בתחומים דוגמת כיוון ובקרה מדויקים, ייצוב קו הראייה ואופטיקה אדפטיבית וקרני לייזר סיב בעוצמה גבוהה.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.