אופלי » Blog Archive » למרות שיפור בהזרמת הווידאו ברשת, ה-Blu-ray ממשיך לתפוס תאוצה


למרות שיפור בהזרמת הווידאו ברשת, ה-Blu-ray ממשיך לתפוס תאוצה

מכירות נגני Blu-ray יציגו צמיחה ממוצעת מצטברת שנתית של 11.7% עד 2018. מאידך, מכירות כונני ה-Blu-ray למחשב ימשיכו לצנוח עד ל-400 אלף יחידות באותה שנה

בחברת היעוץ והמחקר פרוסט אנד סאליבן צופים כי בשנת 2018 ימכרו ברחבי העולם 164.3 מיליון נגני Blu-ray, לעומת 61.5 מיליון יחידות שנמכרו בשנת 2012 – קצב המבטא צמיחה ממוצעת מצטברת שנתית (CAGR) של כ-11.7%. היצרנית בעלת נתח השוק הגדול ביותר בשנת 2012 היתה סמסונג, עם 33% מכלל מכירות המכשירים, ואחריהLG  (21.8%), סוני (14.1%) ופנסוניק (14%). יצוין כי הנתונים הללו אינם כוללים כונני Blu-ray המשולבים בקונסולות משחקים (פלייסטיישן 3 ו-4) כך שכלל הנתונים אודות המכירות וההכנסות, וחישובי נתח השוק הנגזרים מכך בוצעו בהתאם.

תקליטור Blu-ray מאפשר אחסון של 25 גיגה-ביט (על גבי תקליטור חד-שכבתי) ו-50 גיגה-ביט (על גבי תקליטור דו-שכבתי). הטכנולוגיה נתמכת באמצעות יותר מ-200 יצרני מכשירי בידור ביתי ומחשוב ברחבי העולם, ורוב אולפני הקולנוע הבינלאומיים הכריזו כי ימשיכו לשווק גרסאות של סרטיהם על גבי תקליטורי Blu-ray במקביל ל-DVD רגיל.

כ-450 מיליון תקליטורי Blu-ray המכילים תוכן נמכרו בשנת 2012, ובפרוסט אנד סאליבן צופים כי היקף מכירות התקליטורים הללו יציג קצב גידול שנתי מצטבר של כ-13.5% עד לשנת 2018, אז ישווקו כ-1.1 מיליארד תקליטורים. יצרנית התקליטורים בעלת נתח השוק הגדול ביותר היא סוני, עם 64.7%, כאשר הרחק מאחור מצויות טכניקולור (16.3%) ו- Cinram עם 9.7% .

הגידול בדרישה לנגני Blu-ray נגזר בעיקר מירידת מחירי המכשירים (בסוף שנת 2012 עמד המחיר הממוצע של נגן Blu-ray סלוני על כ-150 דולר), העליה בצריכת תכני וידאו באיכות גבוהה והגידול בצריכת תכני וידאו על גבי מספר מסכים. מכיוון שהטכנולוגיה לצריבה ביתית של תקליטורי Blu-ray עדיין נחשבת יקרה, ורק מעט דגמים של מחשבים ניידים כוללים כוננים שכאלה (בעיקר מתוצרת סוני), לא נראה כי ה-Blu-ray צפוי להחליף את ה-DVD כפורמט השולט בטווח הארוך עקב הקושי להפיק תקליטורים במסגרת ביתית. עם זאת, יצרני הנגנים מוסיפים תכונות לנגני ה-Blu-ray על מנת להפוך אותם לאטרקטיביים יותר לעומת נגני DVD ביתיים, למרות העלות הגבוהה יותר. בין התכונות: איכות גבוהה יותר של תמונה (כולל תלת-מימד, 1080p ועוד), קישוריות לרשתות ביתיות אלחוטיות ומתן אפשרות לניגון התוכן גם במכשירים ניידים (באמצעות שידור אלחוטי), ותמיכה בתוכן streaming (חברת LG, למשל, שילבה בטלוויזיות החכמות שלה ובנגני ה-Blu-ray אפליקציה המאפשרת לצרוך תוכן של Verizon FiOS בארה"ב).

מכירות נגני Blu-Ray (ביחידות) 2012-2018

מכירות נגני Blu-Ray (ביחידות) 2012-2018

מכירות נגני Blu-Ray (ביחידות) 2012-2018

 

למרות ההצלחה של נגני ה-Blu-ray, בפרוסט אנד סאליבן צופים עתיד עגום לכונני ה-Blu-ray המשולבים במחשבים או מחוברים אליהם כאביזר חיצוני. כ-1.6 מיליון יחידות שכאלה נמכרו בשנת 2012, וקצב המכירות צפוי לצנוח עד ל-400 אלף יחידות בשנים 2017 ו-2018 (קיטון שנתי ממוצע מצטבר של כ-12.9%). מחיריהם הגבוהים של הכוננים ביחד לכונני ה-DVD המשולבים במחשבים, צניחת מחירי הדיסקים הקשיחים המאפשרים לאחסן תוכן וידאו על גביהם, והרחבת היצע אתרי הוידאו המציעים צפיה בהזרמה -הפכו את כונני ה-Blu-ray לאלטרנטיבה לא מועדפת על הצרכנים.

אודות פרוסט אנד סאליבן: Frost & Sullivan

פרוסט אנד סאליבן, חברת הייעוץ והמחקר הרב-תחומית המובילה בעולם, מספקת למנהלים ומקבלי החלטות שירותי יעוץ, מחקר ייעודי, וכן תכנון ויישום אסטרטגיות צמיחה לחברות תעשיה, היי-טק וארגונים נוספים.  החברה ממנפת 52 שנות ניסיון בסיוע לצמיחתם של אלפי חברות בינלאומיות, חברות הזנק גופי השקעה וארגונים מובילים, לרבות באמצעות זיהוי הזדמנויות ומנועי צמיחה בשוק העולמי ותמיכה מבוססת מחקר ומומחיות בתהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות.

החברה פועלת ב-44 סניפים ברחבי העולם הפרושים בשש יבשות ומעסיקה יותר מ-1,800 יועצים, אנליסטים, כלכלנים ומומחים אחרים. שירותי החברה כוללים יעוץ לתכנון וליישום אסטרטגיות צמיחה, לרבות מיזוגים ורכישות, התרחבות גיאוגרפית, מחקר טכנולוגי, מחקר שוק, בדיקת נאותות, מחקר כלכלי, סקרי שוק, סיוע בגיוס הון ובניית אסטרטגיה עסקית. לחברה חטיבות גלובאליות, הכוללות מגוון מומחים, מחקרי מדף וניסיון ייעוצי בתחומי הביטחון והבטיחות, האלקטרוניקה והסנסורים,  תעופה, טכנולוגיות מידע ותקשורת, בריאות, ועוד.

פעילות הייעוץ של פרוסט אנד סאליבן בישראל הוקמה בשנת 2006, ומאז ועד היום מלווה מאות חברות ישראליות ובינלאומיות במגוון תהליכי צמיחה. למנכ"ל פרוסט אנד סאליבן ישראל, ערן פלומין, ניסיון רב תחומי של 13 שנה בייעוץ אסטרטגי וניהולי, לרבות כמי שמוביל את פרקטיקת הייעוץ בחברה מאז הקמת הפעילות בישראל. www.frost.com 



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.