אופלי » Blog Archive » מטוס ללא טייס מתוצרת התעשייה האווירית ביצע בהצלחה סדרת הדגמות שנערכה בספרד המדמה השתלבות כלים בלתי מאוישים במרחב האווירי האזרחי


מטוס ללא טייס מתוצרת התעשייה האווירית ביצע בהצלחה סדרת הדגמות שנערכה בספרד המדמה השתלבות כלים בלתי מאוישים במרחב האווירי האזרחי

מל"ט ה"הרון" מתוצרת התעשייה האווירית על מסלול ההמראה בבסיס חיל האוויר בסאן חוויאר

מל"ט ה"הרון" מתוצרת התעשייה האווירית על מסלול ההמראה בבסיס חיל האוויר בסאן חוויאר

נמל תעופה בן גוריון, 18  ביוני 2013- סוכנויות ההגנה והחלל האירופאיות (EDA ו- ESA בהתאמה) ניהלו לאחרונה סדרת הדגמות בספרד להוכחת יכולת שילוב כלי טייס בלתי מאוישים (כטב"מ) במרחב האווירי האזרחי.

מטוס ללא טייס (מל"ט) מסוג "הרון" מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א) ביצע בהצלחה את סדרת  הבדיקות שהוגדרו בהדגמה.

כטב"מים תופסים מקום מרכזי וחשוב בשדה הקרב הצבאי המודרני. המגמה העולמית היום היא להרחיב את השימוש במערכות אלו גם ליישומים אזרחיים (Dual Use) ולנצלם לטובת שימושים בחקלאות, ניטור והגנה סביבתיים, ניהול אמצעי חירום, תעבורה וכן  להוות מטרה עסקית לכל דבר. בשל הסיבה הזו, מדינות רבות בעולם פועלות לרישוי ושילוב מל"טים במרחב האווירי האזרחי.
חברת אינדרה (Indra) הספרדית מרכזת את הפרויקט האירופאי הנקרא DeSIREׁ (Demonstration of Satellites enabling the Insertion of RPAS in Europe ) ומנהלת קונסורציום של 5 חברות מצרפת, איטליה, לוקסמבורג, הולנד, גרמניה וספרד. זו לא הפעם הראשונה שתע"א חוברת לאינדרה: האחרונה מפעילה את מל"ט ה"סרצ'ר" מתוצרת התע"א כחלק מכוחות נאט"ו באפגניסטן. שתי החברות בצעו בעבר במשותף הדגמה מוצלחת של "הרון" בתצורה ימית באיים הקנריים עבור Guardia Civil (המשמר האזרחי בספרד) וחיל אוויר בספרד ועוד.
מטרת הניסויים הייתה לגבש בין היתר מערך דרישות שיהוו בסיס לרישוי, כשירות ובטיחות טיסה של מערכות כטב"מ ושילובם במרחב האווירי. הניסויים כללו שילוב תקשורת לווינית באזורי טיסה אזרחיים וצבאיים.
כמו כן, ראוי לציין הדגמה ייחודית  כאשר כלי הטיס הבלתי מאויש טס מול מטוס מאויש במטרה לוודא איתורם במרחב על ידי הבקרה האווירית, זיהויים והימנעות מהתנגשות.
כל הטיסות התבצעו מבסיס חיל האוויר הספרדי סאן חוויאר (San Javier) ובו מגדל פיקוח המנהל תעבורה צבאית ואזרחית גם יחד במהלכם השתלב ה"הרון" בתעבורה הקונבנציונאלית כאילו היה כלי טייס מאויש צבאי או אזרחי.

נרשמה נוכחות מרשימה של נציגי חיל האוויר הספרדי, צבא ספרד, נציגי התעשיות האירופאיות ו- Eurocontrol, הארגון האירופי לבטיחות אווירית וכמובן מנהלי האירוע EDA ו- ESA ועוד.

 במסגרת הניסויי התקיימו למעלה מ- 10 בדיקות שתוכננו בקפידה ודימו תרחישי אמת המתקיימים בעולם התעופה האזרחית.
המל"ט המריא משדה התעופה וטס בין השאר מעל הים ובקרבת החוף וניטר מטרות קרקעיות יבשתיות וימיות קבועות וניידות. במהלך הניסויים סיפקה מערכת ה"הרון" מידע ממגוון מיטענים ייעודיים (מטע"דים) מכ"מיים ואלקטרו- אופטיים מתקדמים. תפוקות המטע"דים, נתוני הטיסה והבקרה האווירית הועברו בזמן אמת לחדר תצוגות לעיני האורחים הרבים שבאו להתרשם מיכולות המל"ט, למרכז שליטה ובקרה של חיל האויר הספרדי במדריד ולמטה ה Guardia Civil במדריד, תוך שימוש בתקשורת אינטרנטית מאובטחת, פרי פיתוח חדשני בתעשייה האווירית.
השליטה ב"הרון" נעשתה מקרון הבקרה שהוצב בבסיס כאשר את הכוונת הפיקוח האווירי קיבל מטיס המל"ט מהבקרה האווירית בסן חווייר ומברצלונה.
התקשורת בין מרכזי הבקרה השונים והמטוס התבצעו בזמן אמת באמצעות תקשורת לוויינית, כאשר תקשורת קו ראייה (line of sight) שמשה כגיבוי בלבד.

מל"ט ה"הרון 1", מתוצרת התעשייה האווירית, הינו מל"ט רב משימתי המסוגל להפעיל מספר גדול של מטע"דים בתצורות מגוונות ושונות בו זמנית. ה"הרון 1" מיועד לביצוע משימות אסטרטגיות וטקטיות ממושכות, בעל תקרת השיוט העומדת על 30 אלף רגל עם יכולת שהייה באוויר של 30 שעות, נתונים אופטימאליים למשימות בזירה הימית. הודות לטכנולוגיית המראה ונחיתה אוטומטית (ATOL) יכול המל"ט לטוס גם בגשם, רוחות חזקות ותנאי מזג אויר קשים.
ה"הרון" נמכר ללמעלה מ- 14 לקוחות בעולם, כולל חיל האוויר הישראלי, ומבצע פעילויות מבצעיות באפגניסטן עבור הצבא האוסטרלי, הצרפתי והגרמני כחלק מחברותן בנאט"ו וגם עבור חיל האוויר הקנדי לפני שהסיג כוחותיו מהאזור. עד כה נרשמו למעלה מ- 210,000 שעות טיסה למערכת זו.

בתמונה:
מל"ט ה"הרון" מתוצרת התעשייה האווירית על מסלול ההמראה בבסיס חיל האוויר בסאן חוויאר



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.