אופלי » Blog Archive » קווים לדמות הפטרון של דה וינצ'י


קווים לדמות הפטרון של דה וינצ'י

MONTBLANC patron of art

MONTBLANC patron of art

הוא היה הדוכס של מילאנו, תמך בלאונרדו דה וינצ'י בעת הרנסאנס בעיר, הקים בניינים מפוארים, ייסד את האוניברסיטה של פאביה, וכעת הדוכס לודוביקו ספורצה זוכה למחווה בדמות מהדורה מיוחדת של עטי MONTBLANC

ב-22 השנים האחרונות MONTBLANC (מונבלאן) מעניקה כבוד מדי שנה לפטרונים היסטוריים שתמכו בתרבות ובמדע במסגרת המהדורה patron of art, לה ממתינים אספנים מרחבי העולם בקוצר רוח. השנה, מהדורה זו מוקדשת לאחד הפטרונים הבולטים ברנסאנס האיטלקי ולאיש שתמך בדה וינצ'י, לודביקו ספורצה.

במהדורה מוצעים 2 דגמי עטים נובעים במהדורות מוגבלות, שעוצבו במטרה להמחיש את הפאר שאפיין את חיי הדוכס בתקופת הרנסאנס המאוחרת: 888 עטים העשויים זהב צהוב ובציפוי לקה בגוון כחול מלכותי (בהשראת ציורי הקיר של דה וינצ'י בתקרת Sala delle Asse), ו-4810 עטים מכסף. הם עוצבו בהשראת האלמנטים הארכיטקטוניים של מבצר ספורצסקו (Castello Sforzesco), אחד המבנים המונומנטאליים במילאנו וביתם היוקרתי של בני שושלת הדוכסים. כך, פקק וקליפ העטים מתהדרים בציורי מגדלים, בדומה לאלו המקיפים המבצר, והעיטורים על גבי גוף ופקק העטים מדמים את הצורות בהן השתמש דה וינצ'י בפרסקו ב-"Sala delle Asse", ב-"Chamber of Boards" או בגלימות ובקישוטים שב"מונה ליזה". כמו כן, ראשי התיבות המקיפות את הטבעת על חלקו התחתון של פקק העט מסמלות את Testone, מטבע כסף שהונפק לכבודו של לודביקו ספורצה בתקופת הרנסאנס במילאנו. בנוסף, בציפורן העט שולבו תחריטים המדמים את עיטורי הזרועות שבמעילו של הדוכס.

MONTBLANC patron of art

MONTBLANC patron of art

לודביקו ספורצה (1452-1508), בנו ה-4 של הדוכס פרנצ'סקו ספורצה, היה שליט ממולח ודיפלומט שאפתן אשר אופיין כבעל תשוקה שלא ידעה שובע למהפכה האמנותית במילאנו, שהפכה אותה לאחד האזורים היפיפיים באירופה. הוא תמך בחינוך הומניסטי באוניברסיטת מילאנו, הרחיב את מבצר ספורצסקו והעסיק אמנים וארכיטקטים בולטים בחצר מילאנו. עם האדריכל דונטו ברמנטה, ספורצה מינה את האמן הגדול והגאון ביותר שהיה בזמנו: לאונרדו דה וינצ'י, שעבד עבור הדוכס 15 שנים. תחת פטרונות השליט, ליאונרדו דה וינצ'י יצר את עבודותיו המפורסמות ביותר, לרבות "הסעודה האחרונה" ו"הגבירה והחמוס".

מחיר: 13,261-47,775 ש"ח

להשיג בחנות הבוטיק של המותג בקניון רמת אביב

ובחנות הבוטיק בכיכר המדינה

MONTBLANC, אחד ממותגי היוקרה הבינלאומיים המובילים בעולם בתחום הלייף סטייל, שנוסד בשנת 1906 בגרמניה,  החלה את דרכה כחברה לייצור עטים ומכשירי כתיבה כאשר בשנת 1924 הציגה את העט הנובע הראשון ובזכותו זכתה להכרה בינלאומית. ברבות השנים הרחיבה מונבלאן את קו מוצריה וכיום מייצרת גם שעונים, תכשיטים, מוצרי עור ומגוון אקססוריז. לארץ מיובא המותג בלעדית עלי ידי קבוצת פלאנט טיים שבבעלותם של אלי הולנדר רינה וג'ק בר מבעלי חברת טמפו ונמכר בבוטיק המותג בקניון רמת אביב ובחנויות נבחרות.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.