אופלי » Blog Archive » חוקרים: קוצבי לב ניתנים לשיבוש ע"י גלי רדיו


חוקרים: קוצבי לב ניתנים לשיבוש ע"י גלי רדיו

ElementaryPacemakerHack

דום לב בלחיצת כפתור. ממשק הפריצה הבדיונית מתוך הסדרה Elementary.

אחד מתחומי המומחיות העיקרית של סופרי בלשות הוא למצוא דרכים בדיוניות אך מניחות את הדעת לאפשר לפושעים לרצוח, לגנוב או לבצע עוולות כאלו ואחרות בצורה יצירתית המותירה אחריה מעט מאוד ראיות, אם בכלל. אחת הדרכים המטרידות ביותר שנהגו ע"י הז'אנר, והוצגה רק לפני כחודש על מסכי הטלוויזיה בסדרה האמריקאית Elementary המנסה להציב את דמותו של שרלוק הולמס בניו-יורק של 2012, היא גרימת דום לב באמצעות פריצה לקוצב לב ושיבוש פעולתו. אמנם, מדובר בפריצה שאינה קיימת במציאות, אך השבוע צפויה קבוצת חוקרים להציג ממצא דומה להחריד.

הקבוצה, בראשות פרופסור קווין פו מבית הספר להנדסה באוניברסיטת מישיגן ובהשתתפות מדענים ממספר מוסדות, בודקת את חסינותם של מכשירים רפואיים בעלי יכולת תקשורת אלחוטית. במסגרת המחקר ביצעו המדענים ניסויים בהשפעתם של גלים אלקטרו-מגנטיים על קוצבי לב, וגילו כי תדרים מסוימים של גלי רדיו מאפשרים ליצור דופק מזויף שימנע ממכשיר כזה לדווח על מצוקה אמתית של לב המטופל או לשלוח אותו חשמליים לייצוב הדופק, ואף לגרום למכשיר לחשמל את גוף המטופל ללא צורך.

לדברי החוקרים, הפרצה אמנם מהווה פגיעה תיאורתית באמינותם של השתלים הרפואיים מצילי החיים הללו, אך אינם מסכנים את המטופלים. זאת משום שבמציאות קשה עד בלתי אפשרי לנצל את הפרצה, מאחר וליישומה נדרשים תנאים מסוימים מאוד וקרבה של סנטימטרים בודדים בין המכשיר המשמש לפריצה למקוצב הלב הנפרץ. עם זאת, העובדה שלצוות המחקר לא ידוע על ניצול של הפריצה לא אומר בהכרח שהיא מעולם לא נוצלה. עם זאת, אומר פרופסור פו, נראה שהקושי בניצול הפרצה מספיק כדי להימנע מפאניקה מיותרת. לרובם המוחלט של המטופלים, הוא אומר, עדיף להסתכן בפרצה הזו מאשר בחיים בלי הקוצב.

(מקור)



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.