אופלי » Blog Archive » Voicenter משיקה מערכת הצפנה של שיחות טלפון במודל של ענן


Voicenter משיקה מערכת הצפנה של שיחות טלפון במודל של ענן

החברה פיתחה שלושה מנגנוני אבטחה חדשים על בסיס ענן –  הצפנה של שיחות הטלפון הגנה מפני שיחות זדוניות ומנגנון אבטחת המידע הארגוני הקיים במערכת הטלפוניה

 

שלומי גוטמן

שלומי גוטמן

Voicenter   משיקה מערכת הצפנה של שיחות טלפון במודל של ענן. החברה פיתחה שלושה מנגנוני אבטחה חדשים ונפרדים הכוללים בין היתר אבטחה של שיחות הטלפון עצמן כולל הצפנת שיחות וחיבורי רשת מאובטחים, הגנה מפני שיחות זדוניות ומנגנון אבטחת המידע הארגוני הקיים במערכת הטלפוניה ונתוניה.

המערכת  שפותחה בחברה בשנה האחרונה, תשווק בשוק המקומי והבינלאומי, ותוצע   כשירות, כחלק ממערך שירותי הצפנת שיחות המתבצעות בענן הטלפוניה, ללא צורך בציוד פיסי או בתוכנות ייעודיות. מערכות אבטחה אלו, הייחודיות לתחום הטלפוניה מבוססת ענן, מיועדות לכל סוגי הארגונים ולא רק לארגוני ענק.

שלומי גוטמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Voicenter מוסר: "בעידן בו נושא אבטחת המידע הוא קריטי לארגונים בכל העולם, חשוב שארגונים יכירו את מערכות ההגנה, אבטחה והצפנה של מערכת הטלפוניה שלהם, לא פחות מאבטחת מערכות המחשוב הקיימות בארגון. אם בעבר מערכות הטלפוניה היו יכולות להיות מאובטחות ומוצפנות רק במודל של פריסת ציוד פיסי בחצר הלקוח וברכישת מערכות אבטחה שהיו שמורות רק לארגוני ענק, כיום, אנחנו מאפשרים לכל משתמש להנות ממעגלי אבטחה והצפנה ייחודיים על בסיס ענן הטלפוניה שלנו ובמודל של שירות חודשי, המשתלבים כחלק משאר מערכות האבטחה של Voicenter. לשמחתי, לקוחותינו מהמגזר הביטחוני וכן מוסדות פיננסיים היו שותפים לתהליך הפיתוח של מערכות ההצפנה, ובכל חיזקנו עוד יותר את המערכות הקיימות והחדשות יחד."

מנגנון אבטחת שיחות הטלפון, שפותח בחברה, פועל בין היתר באמצעות מנגנוני הצפנה של שיחות הטלפון. מנגנון ההצפנה של שיחות הטלפון מתבצע באמצעות שני פרוטוקולים: פרוטוקול SIP TLS המאפשר הצפנה של האותות (Signals) המועברים בשיחה, בתצורה המשלבת בין הצפנה סימטרית והצפנה א-סימטרית למפתחות ההצפנה, כך שהאותות מועברים בצורה מוצפנת ומקודדת, ותוכן האותות מוסתרים מגורמים חיצוניים. וכן באמצעות פרוטוקול SRTP המאפשר הצפנה של קבצי השמע (Audio) של השיחה.

מנגנון ההגנה מפני שיחות זדוניות הוא השכבה השנייה של מערכות האבטחה והוא כולל מנגנונים שונים שנועדו למנוע ביצוע שיחות ע"י גורמים חיצוניים. כחלק מכך, מערכות הגנה אלו כוללות מספר מנגנונים ביניהם,  מנגנון סיסמא דינאמי המתייחס לאבטחה של סיסמת הרישום של כל שלוחה מול ענן הטלפוניה שלה המתבצע מחדש ובאופן אוטומטי בכל 60 שניות וכן בכל שיחה חדשה. בנוסף, מערכת ניטור ובקרה לשימוש א-נורמלי, הלומדת את השימוש וההתנהגות בכל שלוחה על בסיס קבוע, וקובעת לה פרופיל בתצורה דינאמית. בזמן חריגה מפרופיל זה, כלומר, שימוש א-נורמלי מהשימוש המאפיין את השלוחה, מערכת הניטור מזהה זאת באופן מיידי ומפעילה מנגנוני התראה כולל שליחת התראות למתג הטלפוניה , שליחת התראות למערכות הפיננסיות , ניתוק אוטומטי של השלוחה  ועוד.

מנגנון אבטחת המידע הקיים במערכת הטלפוניה הוא השכבה השלישית של עדכוני האבטחה והוא מיועד לשמירה על המידע הארגוני הקיים במערכת, כדוגמת פירוטי שיחות, הקלטות של שיחות, מידע פיננסי ועוד. המערכת מאפשרת למנהל המרכזייה ליצור היררכיות פנים ארגוניות לפי יישויות שונות, לנהל הרשאות עבור כל היררכיה וליצור מידור של המידע הארגוני. כך, מנהל המרכזייה קובע מי רשאי לגשת לפירוטי השיחות ולאילו פירוט שיחות מותר לו לגשת, כנ"ל לגבי גישה להקלטות של השיחות או למידע הפיננסי הקיים במערכת הטלפוניה.

אודות Voicenter

Voicenter, מקבוצת שטרודל, פיתחה  מרכזיה טלפונית לעסקים הפועלת מתוך ענן טלפוניה גלובאלי, ומאפשרת חיסכון בהוצאות הטלפוניה תוך שיפור משמעותי של תהליכים רבים החלים בארגון. Voicenter מתמחה בפיתוח טכנולוגיית תקשורת, שמיועדות לקשר את מערכות המידע הארגוניות לבין מערכות הטלפוניה. החברה מפעילה ענן טלפוניה גלובלי הנפרס בין ישראל, אירופה, ארה"ב, אוסטרליה והמזרח הרחוק וכולל שישה Data centers שונים. לחברה מגוון פעילויות בתחום הטלקום ואלפי לקוחות בכל העולם.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.