אופלי » Blog Archive » דודל "ארבע העונות" של גוגל


דודל "ארבע העונות" של גוגל

GoogleDoodleEarthDay2013

היום נחגג ברחבי העולם "יום כדור הארץ" (או בתרגום חופשי מעט יותר: יום האדמה), בסימן "פניהם (השונים) של שינויי האקלים". באתר Earth Day Network, המרכז את היוזמה המצוינת זו השנה ה-43, מציעים לגולשים להעלות תמונות שונות הממחישות את השפעות שינויי האקלים על חייהם או מראות יוזמות המיועדות להילחם בתופעה, ולספר את סיפוריהם בנושא. בשעה 20:00 בדיוק נקראים אזרחי ישראל (בפעם השנייה השנה) לכבות את האורות למשך שעה תמימה, ובפארק אריאל שרון (חירייה) ייערך טקס במסגרתו יוקרן כיבוי האורות בבניינים מרכזיים ב-26 הערים המקומיות המשתתפות במיזם.

גם גוגל לא טומנת ראש בחול, ולכבוד המיזם העולמי הציגה בעמוד הבית שלה דודל מושקע באופן חסר תקדים. הדודל, המחליף את לוגו גוגל בחגים וימים נבחרים בשנה (בהם יום הבחירות ויום העצמאות האחרונים), ידוע כדרכה של החברה לחלוק כבוד לאישים ומועדים שונים, והפעם הציגה החברה אות הזדהות חסר תקדים בהיקפו: הדודל המוצג היום ב-google.co.il, כמו גם בכל עמודי הבית של גוגל ב-192 המדינות המשתתפות בפרויקט, הוא למעשה מצגת אינטראקטיבית המייצגת את ארבע עונות השנה בפרט והטבע בכלל. בבלוג צוות עיצוב הדודלים הודיע ליאון הונג, אחד היוצרים: "היום אנו חוגגים את 'יום כדור הארץ' עם דודל אינטראקטיבי הלוכדת פיסה מנפלאותיו העדינים של הטבע. אנו מקווים שתיהנו לגלות חיות, לשלוט על מזג האוויר ולצפות בעונות".

המצגת מופעלת ע"י לחיצה על השמש, ואורכה שתי דקות ומעלה. היא מתחילה מהאביב, ומציגה יום ולילה בכל עונה עד שהיא חוזרת לאביב ומתחילה מחדש. במהלכה ניתן לראות את שלביו השונים של הירח, להוריד גשם ושלג בלחיצה על העננים, להשיב רוחות המעיפות את עלי העצים והפרחים בתזוזות עכבר, להקפיא את האגם המייצג את האות g בלוגו החברה, להוציא מהמערות המסמנות את צמד ה-o דיירים שונים ועוד. רשימה מלאה של הפעילויות האפשריות מוצגת בקישור לעיל.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.