אופלי » Blog Archive » הטרמינייטור מאחוריך: מדענים משתילים טלסקופ בעיניו של חולה בניוון מקולרי


הטרמינייטור מאחוריך: מדענים משתילים טלסקופ בעיניו של חולה בניוון מקולרי

 

מדענים מאוניברסיטת וירג'יניה התקינו לראשונה טלסקופ בתוך עין של חולה על מנת לטפל במחלה המכונה ניוון כתמי (או ניוון מקולרי), שבמהלכה תפקודם של הרצפטורים במרכז הראיה בעין נפגעים. הטלסקופ שגודלו אינו עולה על גודל גרגר אפונה, משתמש בטכנולוגיה מיקרו-אופטית על מנת להגדיל תמונות הנמצאות במרכז המיקוד של העין.

 

מחלת הניוון הכתמי היא מחלה שכיחה בעולם המערבי, והיא קשורה לגיל (לרוב היא פוקדת אנשים בגיל 60 ומעלה). המחלה גורמת לאובדן יכולת הראייה באופן הדרגתי כאשר מרבית הפגיעה היא בחלק האמצעי של מרכז הראיה, כלומר, חולי ניוון כתמי יתקשו לראות את מה שנמצא במרכז שדה הראייה שלהם.

 

לדברי וויליאם ה. בונסון, מומחה לקרנית ויו"ר המחלקה לאופטמולוגיה באוניברסיטת וירג'יניה, "אנו נרגשים לספק את האופציה הכירורגית החדשה הזו לחולי הניוון הכתמי, שעד כה האופציות שעמדו לפניהם לטיפול בבעיית הראייה היו מוגבלות".

 

"מחלת הניוון הכתמי המתקדם, הינה מחלה שאין לה טיפול תרופתי או אפשרויות כירורגיות כיום. הטלסקופ המושתל בעינו של המטופל מציע תקווה חדשה לחולים בעלי ראייה מוגבלת".

 

טלסקופ המושתל בעין. קרדיט: אוניברסיטת וירג'יניה.

טלסקופ המושתל בעין. קרדיט: אוניברסיטת וירג'יניה.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.