אופלי » Blog Archive » פיקאסו הדור הבא: האבא צייר, הבן מעצב


פיקאסו הדור הבא: האבא צייר, הבן מעצב

MONTBLANC פיקאסו

MONTBLANC פיקאסו

נראה כי קלוד פיקאסו, בנו של מייסד התנועה הקוביסטית ואחד הציירים הבולטים ששינו את פני האמנות המודרנית- פבלו פיקאסו, ירש מאביו את המשיכה העזה לאמנות אך מצא עצמו מתבטא בענף שונה – דרך העיצוב

קלוד פיקאסו בשיתוף מותג היוקרה MONTBLANC (מונבלאן) מציג מהדורת עטים מוגבלת שעוצבה כמחווה לאביו ולמורשתו, תוך הקפדה על שילוב אלמנטים עיצוביים מסגנון האמנות הקוביסטי, המזוהה עמו. הערותיו ורישומיו של פבלו פיקאסו מן היצירה Portrait de jeune fille המפורסמת היוו את ההשראה העיקרית בעיצוב פקק העטים, ואילו עיצוב צורתם מבוסס על צורתו של עיפרון העץ המוכר, במטרה לבטא את הפשטות של פיקאסו עצמו ואת אחד מכלי עבודתו העיקריים. המותג MONTBLANC, שמשיק מדי שנה מהדורות עטים מוגבלות כמחווה לאמנים הגדולים של המאה ה-20'.

המהדורה נחלקת ל-2 סדרות של עטים נובעים ויוקרתיים: "91" הכוללת 91 פריטים העשויים זהב צהוב 18 קראט כסימבול למספר שנות חייו, ו-"39"- בעלת 39 עטים, כמספר הציורים שצייר את סילבט דוד, המוזה שלו בשנות ה-50', סדרה העשויה זהב לבן 18 קראט ולקה אפורה, כמחווה לפסלי הבטון המפורסמים של פיקאסו. פקקי העטים עשויים זהב 18 קראט, כאשר בחלקם העליון הוטבע הציור המקוריPortrait de jeune fille וחלקם התחתון מוקדש לטקסט מן היצירה, תוך שילוב קליפ העט שעוצב כפרופיל היצירה. כמו כן, ב"חלון" אשר הוטבע בחלקו העליון של הפקק, ניתן להציץ לחריטה שהוטבעה גם ע ציפורן העט – הציור Ojo. חלקו האחורי של גוף העט, שעוצב כעיפרון פשוט, מתהדר בפסים אדומים לצד טבעות זהב, כסמל לצבעיה הלאומיים של ספרד, ארץ מולדתו.

פבלו פיקאסו נולד בשנת 1881 במלאגה לאב צייר ומורה לאמנות, ובהיותו בן 7 החל לבקר בשיעורים שהעביר אביו. עבודתו המוקדמת החלה ב-1901 עם ציורים מלנכוליים שהוגדרו כ"תקופה הכחולה", וב-1905 החל לצייר ציורים שמחים ב"תקופה הורודה", בעקבות אהבה חדשה. היצירה "העלמות מאווניון" מ-1907 מסמלת את ראשית הסגנון הקוביסטי, שפיקאסו פיתח יחד עם ז'ורז' בראק, אותו ניתן לחלק ל-2 קטגוריות: קוביזם אנליטי (1909-1912) וקוביזם סינתטי (1912-1919). אחד מציוריו המפורסמים ביותר הינו "גרינקה", אשר תיאר את חורבן העיר במהלך מלחמת האזרחים בספרד, והוצג לראשונה ב-1937 בפריז שם זכה לשבחים רבים. הצייר מצא ביטוי לנפשו האמנותית גם בפיסול, שרטוט ואף בכתיבת שירה, ואף בנה מורשת ספרותית בין השנים 1935-1959, שכללה מחזות ו-300 שירים בצורה של רשימות יומן. בדומה לציוריו, הם היו קשורים באופן הדוק לספרד. פיקאסו נפטר בשנת 1973 בגיל 91, כאשר ארסנל יצירות האמנות שלו עומד על למעלה מ-50,000 ציורים, פסלים ושירים.

מחיר: מהדורת 91- 208,000 ש"ח

מהדורת 39- 336,000 ש"ח

להשיג בחנות הבוטיק של MONTBLANC בקניון רמת אביב

או בחנות הבוטיק של המותג בכיכר המדינה

MONTBLANC, אחד ממותגי היוקרה הבינלאומיים המובילים בעולם בתחום הלייף סטייל, שנוסד בשנת 1906בגרמניה,  החלה את דרכה כחברה לייצור עטים ומכשירי כתיבה כאשר בשנת 1924 הציגה את העט הנובע הראשון ובזכותו זכתה להכרה בינלאומית. ברבות השנים הרחיבה מונבלאן את קו מוצריה וכיום מייצרת גם שעונים, תכשיטים, מוצרי עור ומגוון אקססוריז. לארץ מיובא המותג בלעדית עלי ידי קבוצת פלאנט טיים שבבעלותם של אלי הולנדר רינה וג'ק בר מבעלי חברת טמפו ונמכר בבוטיק המותג בקניון רמת אביב ובחנויות נבחרות.



Deprecated: הקובץ תבנית ללא comments.php הוצאה משימוש בגרסה 3.0.0 ואין לו תחליף חלופי. יש להוסיף את הקובץ comments.php לתבנית. in C:\HostingSpaces\oplinet\opli.co.il\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5583

סגור לתגובות.