סיקור של הקטנטן החדש מבית סוני אריקסון

×” - XPERIA Mini Pro x10 2

מאת מנחם גליק.
WeSell רשת שותפים

Sony Ericsson Xperia x10 mini pro




15 בינואר 2012

הרומן שלי עם סוני אריקסון נמשך כבר שנים. הוא החל עוד בשלהי שנות האלפיים כשהתחדשתי בפלא החדש והקומפקטי שלהם באותם ימים, ה T-28, שהיה מכשיר עם פומית נפתחת, קומפקטי להפליא, דקיק, סטייליסטי ומעוצב, בצבע טורקיז בהיר, עם מסך LCD של שלוש שורות (אם אני זוכר נכון..), שחור לבן כמובן.. . היתה עוד גירסא של המכשיר בצבע אפור, אך אני כמובן בחרתי את הטורקיז-תכלת הבהיר והקול משהו.
האמת שהמכשיר היה ממש שימושי ויעיל, והוא הכיר אישית את כל הדייטים שלי בתור סטודנט. לאחר כמה שנים עם ה - T28 השתדרגתי ל - k750i שהיה אז המכשיר המתקדם ביותר של סוני אריקסון, ובכלל כאן בארץ. מכשיר שכלל מצלמת שתי!! מגה פיקסל די איכותית, כרטיס זכרון, מסך צבעוני , אפשרות להורדת תוכנות (בתקופת טרום אפליקציות עוד היו מורידים יישומי ג'אווה לסלולארי) - כשהתוכנה החביבה עליי במיוחד (פרט למשחקי התלת - מימד שהיו מותקנים דרך קבע במכשיר..) היתה אופרה מיני, דפדפן מעולה שאיפשר גלישה באינטרנט - כמעט כמו בסמארטפונים כיום. ואני מדבר עוד על דור 2.5 ב - GPRS, ומסכים ממש קטנים.

לכן, כשהחלטתי סוף סוף לשדרג את הנייד לאחרונה, הבחירה בסוני אריקסון נראתה הבחירה הטבעית ביותר. כשבתור אחד שחובב מכשירים קטנים, קומפקטיים וחכמים - האקספריה מיני פרו 2 בהחלט ענה על הדרישות, כמו גם - המכשיר ממשיך את המסורת של סוני - אריקסון לייצר מכשירים קומפקטיים, זריזים, שעושים את העבודה, ועונים על הדרישות של המשתמש הממוצע, וגם של המשתמש המתקדם. בנוסף, גם תג המחיר של המכשיר הגיוני ויחסית זול, מה שמגביר את האטרקטיביות של הרכישה.

ה - Sony Ericsson Xperia x10 mini pro, שנקרא גם מיני פרו 2 הוא למעשה שדרוג של המכשיר שנמכר בארץ בשנה האחרונה הסוני אריקסון מיני x10. למעשה מדובר במכשיר שנראה כמעט אותו הדבר, אך עם מקצה שיפורים שכולל מעבד חזק יותר של 1GHZ לעומת מעבד ה - 600Mhz בדגם הקודם, וגם שינויים קלים בעיצוב - לדוגמה מקשי הבית בתחתית המכשיר שנעלמו, ובמקומם יש מעין אייקונים הכוללים את אייקון / מקש הבית במרכז, ומצדיו חץ החזור, ותפריט אפשרויות מהיר.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 2.3 ג'ינגר בראד, אך בשבוע האחרון סוני אריקסון הודיעה שבחודשים הקרובים היא תוציא עדכון למערכת ההפעלה החדשה מבית גוגל, אנדרואיד 4: Ice cream sandwich.

המכשיר מגיע בערכה שכוללת את ה - Sony Ericsson Xperia mini pro, מטען. כאן יש לציין שהמטען הוא בעל שקע אירופאי, כלומר מתאים לישראל. גם כאשר רוכשים את המכשיר בארה"ב הוא נמכר עם מטען אירופאי (המוכר בחנות צירף מתאם לשקע אמריקאי). כך שזה יתרון קטן ונחמד. אוזניות שהם גם דיבורית, כרטיס זכרון מיקרו SD בנפח של 2GB , וחוברת הפעלה ראשונית.
המכשיר אגב, עוד לא החל להימכר בארץ באופן רשמי, ויש שמועות שהוא עתיד להגיע בקרוב, אך ניתן כבר לרכוש אותו בחנויות פרטיות וכן באינטרנט.

כאשר פותחים את הקופסא ואוחזים במכשיר מרגישים שהוא פשוט קטן וקומפקטי. קטן משמעותית למשל מהאייפון. אמנם, מעט עבה, אך קטנטן. למעשה הוא עבר את מבחן הפאוץ' שלי שזה הכיס הקטן בחזית הפאוץ' שמיועד לכרטיסי אשראי וטלפון סלולארי (של פעם, טרם עידן האייפון) - המכשיר פשוט החליק בקלילות לכיס הפאוץ'.



Sony Ericsson Xperia x10 mini pro

מפרט המכשיר
כפי שצויין האקספריה מיני פרו 2 מצוייד במעבד 1 GHz Scorpion חד ליבתי. אמנם כיום רוב הסמארטפונים החדשים שנכנסים לשוק כבר כוללים מעבד דו ליבתי, אך המשתמש הממוצע ללא ממש ירגיש בהבדל. הממשק חלק וזריז, בלי השהיות מרגיזות, והאפליקציות נפתחות יחסית מהר.

המכשיר כולל מצלמת 5MP עם אופציה לצילום וידאו ב - HD. המצלמה כוללת גם פיצ'רים סטנדרטיים נוספים כזיהוי פנים, מייצב תמונה, זיהוי פנים וחיוך, touch focus, Geo tagging.

למכשיר זכרון פנימי של 512 MB RAM, 400MB storage, ויכולת הרחבה בעזרת כרטיס זכרון MicroSD עד 32GB. הערכה כאמור, כוללת כרטיס זכרון בנפח 2GB.

כמו כן המכשיר מצויד גם במקלט gps פנימי.



עיצוב ושימושיות
האקספריה x10 מיני פרו 2 הוא מכשיר סליידר עם מקלדת נשלפת שנפתחת מהצד. כאמור המיני פרו מאוד קומפקטי, אך בגלל המקלדת הנשלפת הוא מעט עבה. אם כי העובי הנוסף לא ממש מורגש. המקלדת הנשלפת נפתחת ממש בקלות בהחלקה קלה הצידה, וגם נסגרת בקלות.
למעשה רוב הזמן מתפעלים את המכשיר בעזרת מסך המגע, אך ניתן לתפעל אותו גם בעזרת המקלדת, כך שהיא גם מהווה סוג של גיבוי למקרה של תקלה במסך. בנוסף, היא נוחה כאשר רוצים להקליד הודעת דואר אלקטרוני, או הודעת טקסט ארוכה. המקלדת עצמה מאוד נוחה, ובנויה היטב - המקשים לא קטנים מדיי, ומסודרים בתצורת qwerty.

המסך בגודל 3 אינץ' וברזולוציה של 320 על 480 פיקסלים. אמנם קטן יותר מהאייפון ומשאר הסמארטפונים בשוק, אך עדיין גודל המסך לא פוגע בחווית השימוש, התצוגה מעולה, וחווית השימוש לא נפגמת.

כמובן שגם הדגם הזה כולל את הממשק הייחודי של סוני אריקסון בנוסף לאנדרואיד, מה שמשפר את חווית השימוש. בארבעת פינות המסך מוצגים דרך קבע קיצורי דרך להודעות, למדיה - מוסיקה ותמונות, לחייגן הטלפון ולספר טלפונים, כאשר במרכז המסך יש את תיבת החיפוש של גוגל שכוללת כמובן גם חיפוש קולי.

בצד המכשיר יש את כפתור המצלמה, את כפתורי הווליום, ובראש המכשיר כפתור ההדלקה והכיבוי, שקע ההטענה (שהוא שקע מיני USB סטנדרטי), וכניסת אוזניות סטנדרטית.

מצלמה
המכשיר כאמור כולל מצלמה ברזולוציה של 5 מגה פיקסל שמצלמת תמונות סטילס וכן וידאו ב - HD.
בסמוך לעדשה יש גם פלאש שמבוסס על תאורת LED.

סיכום: לקנות או לא לקנות?
בדרך כלל כאשר אני בא לבחון מכשיר / גאדג'ט / סמארטפון חדש אני בדרך כלל מקבל את ההחלטה על פי 3 פרמטרים עיקריים:
1. כמה רושם הגאדג'ט החדש יעשה בבית - קפה השכונתי כשאני אשלוף אותו.
2. נקודת ייחוס - גאדג'ט נוכחי אליו אפשר להשוות את הגאדג'ט הנבחן
3. שימושיות - האם הוא ימלא את המשימות שבשבילן אני צריך אותו? ואם כן, האם טוב יותר מנקודת הייחוס בסעיף 2?

אז נבחן עכשיו את ה - Sony Ericsson Xperia mini pro על פי שלושת הפרמטרים:
1. המכשיר חסר דאווין. כלומר, יש בו קצת שיקיות. הדגם בצבע לבן נראה טוב, וגאדג'טי. מצד שני, הוא עוד סמארטפון, ואין לו את הקסם של האייפון. כך שהרבה רושם הוא לא יעשה בבית - קפה.

כך שבמקרה הנ"ל סעיף 1 יורד.

2. נקודת הייחוס במקרה הנוכחי, כיוון שמדובר למעשה בנייד האישי שלי, ובשונה למשל מאייפוד טאצ' בסוג של אקסטרא - על אף שהטאצ' כבר מזמן לא אקסטרא והפך להיות מכשיר מאוד שימושי - לכן, האקספריה מיני פרו עומד בין הנייד הנוכחי, שהוא הסוני אריקסון k750i לבין המבחר המוצע כרגע בשוק. אז לגבי ה - k750i אין ספק שמדובר בשדרוג משמעותי. מכל הבחינות. אך גם בהמשך טבעי, כיון שהייתי (ועדיין) מרוצה מה - k750i. לגבי שאר הסמארטפונים הקיימים כיום בשוק: הוא קטן מהם, חזק מהם או מקביל להם (בזכות המעבד 1Ghz) , הוא זול - 259$ בניו - יורק, והוא עושה את העבודה. וזה גם סוני אריקסון.
כשאני מתכוון אגב ביחס לשאר הסמארטפונים כיום בשוק אני מוציא מהמשוואה את האייפון 4S כמובן כי אז התחרות לא תהיה הוגנת. מה גם שהאייפון יקר משמעותית, כמעט פי 3, כך שלדעתי הם לא ברי השוואה.
אך בהשוואה למשל לגאלקסי ול - Exhibit 2 של סמסונג למשל, וגם בהשוואה לסמארטפונים של מוטורולה, ואף של בלקברי, אני מעדיף בהחלט את האקספריה מיני פרו 2.
ה - Samsung Exhibit™ II 4G זול יותר (ניתן להשיג בוולמרט בפחות מ - 200$), אך גדול יותר בממדים, ובעל מצלמה של 3MP לעומת 5MP של האקספריה מיני פרו. לשניהם יש אותו מעבד של 1Ghz.

3.



המכשיר טרם נחת בארץ רשמית, אך כנראה שהוא יתחיל להיות מיובא בקרוב על ידי המפעילות הגדולות. בינתיים ניתן לקנות אותו בחנויות פרטיות, או כמובן ברשת. בזאפ המחיר שלו נע סביב 1300 ש"ח, אך בניו - יורק ניתן לרכוש אותו ב - 259$, כך שאם הדודה טסה לטיול שווה להזמין אחד, או פשוט לרכוש באמזון.





חזרה לגאדג'ט

WeSell רשת שותפים


כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח