רואים כפול

מחקר של לוג'יטק מעלה כי 20% יצפו במשחקי הספורט בקיץ על גבי שני מסכים לפחות

logitech_football

10 ביוני 2012

לקראת האולימפיאדה ומשחקי היורו בקיץ הקרוב, יהפוך סלון הבית כנראה לזירה המרכזית צפייה בשידורי ספורט. מחקר מטעם לוג'יטק מעלה כי אחד מכל חמישה צופים באירופה יצפו בשידורי הספורט השונים על גבי שני מסכים או יותר, במטרה להספיק לראות כמה שיותר משחקים ותחרויות. מה שמחזק את הצורך בכפל מסכים הוא העובדה כי 66% מכלל הגברים שולטים ביד רמה בשלט וכתוצאה גם על התוכן הנצרך.

כללי המשחק
עם מגוון כל כך גדול של תחרויות ספורט שונים שצפויים בקיץ, סביר להניח כי יהיו ביניהם גם ענפים שכללי המשחק שלהם לא ממש ידועים. המחקר של לוג'יטק מגלה נתונים מעניינים לגבי אופן ההתמודדות של הצופים עם ענפי הספורט הפחות מוכרים לפני ובזמן הצפייה במשחקים, והנתונים ממחישים איך לא, את ההבדלים הנצחיים בין המינים ובמיוחד מראה מי נוטה ללמוד לפני או מי נוטה להעמיד פני מבין.

המספרים
גברים יודעים טוב יותר: יותר ממחצית הגברים באירופה (57%) כבר מכירים את כללי המשחק ולכן אינם מרגישים צורך ללמוד אותם. זאת לעומת 40% מהנשים האירופיות.

ידע הוא כוח ולכן כ-20% מהאנשים ילמדו על תוצאות קודמות בסמוך למשחק מסוים על מנת להיראות מביני עניין. מסתבר שכאן דווקא אין הבדל גדול בין המינים.

גם גברים יודעים לזייף: מהמחקר עולה כי 1 מכל 20 גברים מעמידים פנים שהם מבינים בספורט, פשוט כי קל יותר להעמיד פנים.

מתעדכנים אונליין: 20% מהגברים יחפשו תוצאות בזמן המשחק או התחרות באמצעות הטבלט או הסמארטפון כדי להתעדכן במידע העדכני ביותר ולשם ביצוע השוואות. זאת לעומת 16% מהנשים שיפעלו בצורה דומה.

logitech_football

5 טיפים להפוך את סלון הבית למרכז לצפייה בשידורי ספורט
1. תבדקו את לוח השידורים ותסמנו את המשחקים והתחרויות שתרצו לראות

2. העריכו את מספר האורחים שיהיו לכם בזמן השידורים ותוודאו שיש מספיק מקומות ישיבה נוחים לכולם. דברים חשובים נוספים לקחת בחשבון הם האם מכל מקומות הישיבה ניתן לראות את הטלוויזיה בצורה נוחה, וכי היא לא קרובה מדי עבור חלק ממקומות הישיבה.

3. תבדקו את הטכנולוגיה שיש לכם בסלון. יש היצע גדול של טלוויזיות Full HD ורמקולים היקפיים המספקים חווית צפייה טובה יותר. כדאי להשקיע גם בשלט חכם שיכול להחליף עד 15 שלטים בו זמנית.

4. אוכל הוא מרכיב חשוב לצפייה מוצלחת - תכננו נכונה את הכיבוד וקחו בחשבון את כמות ותמהיל האורחים.

5. במידה ותרצו לצפות בכמה שידורים במקביל וודאו כי אתם ממקמים את הטאבלט ליד הטלוויזיה בצורה בולטת על מנת שכולם יוכלו לצפות בו. רצוי לחבר את הטבלט לרמקול אלחוטי או לתחנת עגינה שגם מטעינה את המכשיר.