סמסונג השיקה רשמית את הגוגלפון החדש - הגלאקסי נקסוס

המכשיר החדש מבוסס על מערכת ההפעלה החדשה אנדרואיד Ice Cream Sandwich: Android 4.0

מאת מנחם גליק.
WeSell רשת שותפים

Galaxy Nexus




20 בדצמבר 2011

בסוף השבוע האחרון גוגל וחברת סמסונג השיקו בארה"ב את הגוגלפון החדש - הגלאקסי נקסוס המדובר.
המכשיר נמכר כעת ברשת Verizon Wireless ואפשר גם להשיג אותו ב - Best Buy.
המכשיר אגב, הוא אחד היקרים כיום בשוק - אם לא היקר ביותר, והמחיר למכשיר ללא תוכנית ברשת הסלולארית, או Unlocked (מה שרלוונטי לישראלים) נע בין 680$ בערך באמאזון ל - 700$. בימים הקרובים המכשיר יתחיל להימכר בארץ במחיר של קרוב ל - 4000 ש"ח.

החידוש העיקרי במכשיר כמובן הוא העדכון האחרון והמדובר למערכת ההפעלה אנדרואיד, ה - Ice Cream Sandwich: Android 4.0.
למערכת ההפעלה נוספו תכונות חדשות שמביאות אותה לרמת בשלות של מערכת הפעלה יציבה, חזקה שפועלת בצורה חלקה. גם הממשק הגראפי קיבל עדכון ועתה המערכת הרבה יותר מלוטשת שיקית ונוצצת.

שיחקתי קצת עם המכשיר, ולהלן ההתרשמות שלי.




רב משימתיות: Multi tasking
סוף סוף אנדרואיד גרסה 4 מתחילה להרגיש כמערכת Multi tasking אמיתית.
לא סתם אני מתחיל עם המאפיין החשוב הזה. למעשה עקב אכילס העיקרי של הסמארטפונים והטאבלטים למיניהם הוא נושא המולטי טאסקינג - רב משימתיות, איתו כל היצרניות החל מאפל, RIM, פאלם וגוגל ניסו להתמודד. בתחרות אגב, נראה שעד כה רק פאלם - HP ניצחה, אך לצערינו - הצרכנים - HP חדלה מלייצר את הפאלם פרה 3. על אף שלאחרונה התבשרנו ש - Web OS תהפוך להיות קוד פתוח, כך שיש עוד תקווה.
IOS של אפל תומכת במולטי טאסקינג, אך קשה באמת לקרוא לזה מולטי טאסקינג אמיתי. ניתן לעבור בין האפליקציות על ידי לחיצה כפולה על לחצן הבית באייפון / אייפד / אייפוד טאצ' - ועדיין זה לא באמת מולטי טאסקינג.

מערכת Ice Cream Sandwich מנסה להציע חווית מולטי טאסקינג, ועושה זאת בצורה טובה, אך עדיין לא מושלמת. אך בהחלט מדובר בהתקדמות משמעותית לעומת הדור הקודם של מערכת ההפעלה, וניתן לומר שכרגע גם יותר טוב מ - IOS של אפל.
לחיצה על אייקון המשימות מראה את המשימות שרצות ברקע עם תצוגת Thumbnail לכל משימה ברקע, כך שנוח מאוד לראות אילו אפליקציות פתוחות ברקע, ולעבור ביניהן.
סגירה של משימה / אפליקציה ברקע מתבצעת פשוט על ידי החלקה שמאלה על המשימה / אפליקציה פתוחה - והיא פשוט מתחפפת לה. מה שדומה באופן מחשיד לאופן בו סוגרים אפליקציות פתוחות ב - Web OS של פאלם / HP - רק ששם עושים זאת על ידי החלקה למעלה ולא הצידה.

בשורה התחתונה, מבחינת הרב משימתיות ה - Ice Cream Sandwich: Android 4.0 די נוחה ועושה עבודה טובה, אם כי עדיין לא מושלמת.

ממשק וחווית המשתמש
הממשק של - Ice Cream Sandwich: Android 4.0 מאוד מלוטש ונעים לעין. הצבעים, האייקונים, המראה הכללי.

מאפיין מוכר נוסף חדש הוא הווידג'טים: Widgets שנוספו למסך הבית. ניתן להוסיף ולהסיר ווידג'טים, ומאפיין זה מוסיף בהחלט שימושיות ונוחות למערכת ההפעלה.

המערכת מגיעה עם אפליקציות מובנות לג'ימייל, גוגל פלוס ויוטיוב שזכו אגב לעדכונים קלים בממשק. הגישה לג'ימייל מתבצעת ממסך הבית.

גלישה באינטרנט
הגלישה באינטרנט דרך המכשיר מאוד מהירה וחלקה. דפי האינטרנט נטענים במהירות ומוצגים היטב על הדפדפן.
הדפים נגללים בקלות ובמהירות בלי השהייה מעצבנת (שלעיתים קוראת בסמארטפונים) , אך נדמה שלמעבד כפול הליבה הפועם במכשיר יש חלק נכבד בכך.

פונקציה חדשה ומאוד שימושית היא תפריט נגלל חדש שנוסף לדפדפן שבלחיצה אחת מאפשר לשמור את הדף המוצג, להעביר למועדפים, וכו' - כאשר התכונה האולי הכי שימושית של התפריט הוא האפשרות לשמור את הדף המוצג ב - Offline כך שניתן להמשיך לקרוא את הדף גם במקומות בלי קליטה או WiFi זמין.

הדפדפן מאפשר כמובן לפתוח מספר אתרים במקביל ולנווט ביניהם, כאשר כל אתר מקבל Thumbnail עם תצוגה זעירה משלו, וכך ניתן לעבור דרך הטאבים - לפתוח או לסגור.

בשורה התחתונה - המכשיר נהדר כמכשיר לגלישה באינטרנט.



המכשיר עצמו מאוד גדול. ביחס לאייפוד טאצ' ולאייפון המכשיר פשוט גדול משמעותית. כלומר, ממש לא מכשיר קטן לדחוף בכיס.
העיצוב של המכשיר מרשים, נקי ומושך את העין. בעל קווים עגולים, בלי יותר מדיי כפתורים מיותרים. בשונה ממכשירי הגלאקסי הקודמים, הכפתורים בתחתית המסך מופיעים רק כאשר מדליקים את המכשיר.

סיכום: לקנות או לא לקנות?
בדרך כלל כאשר אני בא לבחון מכשיר / גאדג'ט / סמארטפון חדש אני בדרך כלל מקבל את ההחלטה על פי 3 פרמטרים עיקריים:
1. כמה רושם הגאדג'ט החדש יעשה בבית - קפה השכונתי כשאני אשלוף אותו.
2. נקודת ייחוס - גאדג'ט נוכחי אליו אפשר להשוות את הגאדג'ט הנבחן
3. שימושיות - האם הוא ימלא את המשימות שבשבילן אני צריך אותו? ואם כן, האם טוב יותר מנקודת הייחוס בסעיף 2?

אז נבחן עכשיו את הגלאקסי נקסוס על פי שלושת הפרמטרים:
1. בשלב הראשון של שיווק המכשיר, כלומר - בחודשיים הקרובים זה בהחלט יהיה דאווין להכנס איתו לבית - קפה, לשלוף אותו בנונשלנטיות ולהתחיל לצייץ בטוויטר שאיזה בעסה שהאספרסו לא הגיע בטמפרטורה המדוייקת... , או סתם לעדכן סטטוס בפייסבוק..

אז מי שירכוש את המכשיר בגלל סעיף 1 - צריך למהר לפני שיהיה לכולם.

2. נקודת הייחוס שלי כלפי סמארטפונים בשנתיים האחרונות היא לא אחרת, כלומר - לא אחר מאשר האייפוד טאצ' המופלא. מדובר במכשיר מדהים. הוא עושה כמעט הכל. למעט אספרסו בטמפרטורה מדויקת.
גישה מהירה וזריזה למיילים, אפליקציות, משחקים, וידאו, מוסיקה, אינטרנט. אלא מאי? אין לו חיבור סלולארי. כלומר, צריך כל פעם לחפש חיבור WiFi. מצד שני - כיום בכל סטארבקס / רולדין / ארומה יש אינטרנט חופשי. כך שמי שלא חייב להיות מחובר כל הזמן לתיבת המייל, ומסתפק בבדיקה שגרתית של המיילים / פייסבוק / טוויטר כמה פעמים ביום - בהחלט לא צריך את הנקסוס, ויכול להסתפק באייפוד טאצ' שעולה רק 200$. מצד שני, הוא גם לא צריך סמארטפון בכלל..
העקב אכילס אגב, של האייפוד טאצ' הוא למשל כאשר מחפשים איזה רחוב ורוצים להשתמש ב - Google maps שמצריכה חיבור לאינטרנט. או כאשר רוצים לבדוק משהו דחוף באינטרנט ואין חיבור WiFi זמין בנמצא.
אגב, פתרון חלקי למצב לבעלי האייפוד טאצ' למיניהם - הוא פשוט כאשר נמצאים במקום שיש חיבור אלחוטי, להטעין מראש את המסלול המבוקש - כלומר את נקודת המוצא ונקודת היעד ב - Google map ואז להשתמש בו Offline. לפעמים זה דווקא שימושי.

אז המסקנה מסעיף 2 היא שאין לגלאקסי נקסוס יתרון משמעותי על האייפוד טאצ'. פרט כמובן למעבד חזק בהרבה, וקישור סלולארי. אך מי שמחפש מכשיר אינטרנט ובידור גרידא לא ימצא בו יתרון משמעותי.

3. בשבילי סמארטפון משמש בעיקר לאינטרנט - בדיקת מיילים, ציוצים בטוויטר, עדכונים בפייסבוק, בפלוס, לינקדאין, וכו'. בדיקת מיילים, גלישה באינטרנט - חדשות, מציאת מסעדה כשרה תוך כדי טיול, וכו'. לשם כך הגלאקסי נקסוס יהיה נהדר. כאשר התשובה לשאלה האם הוא יעשה זאת טוב יותר מהאייפוד טאצ'? אייפון? אני מניח שתודות לרב משימתיות: Multi tasking שלדעתי טובה יותר מאשר ה - IOS 5 - התשובה היא כן. ולכן כמכשיר רשת הוא יעיל יותר. ויעילות הרי חוסכת זמן, וזמן = כסף.
כמכשיר בידור, אני לא חושב שהוא עולה על האייפון / אייפוד טאצ' - וזאת שכרגע, יש יותר אפליקציות לאייפון / אייפוד טאצ'. מצד שני, כיוון שאנדרואיד הולכת וצוברת תאוצה - בייחוד עכשיו עם הופעת גרסא 4, נראה שהמצב הולך להתאזן בקרוב מבחינת כמות האפליקציות. כך שאם משווים את גודל המסך - ולנקסוס יש גדול יותר... - יכול להיות שהוא גם עולה על האייפון מבחינת מכשיר בידור.
אבל הוא פחות קומפקטי. אבל זה כבר עניין של העדפה אישית - עד כמה גדול אפשר לסבול...

בקיצור, לחובבי גאדג'טים ודאווין - מומלץ לרוץ ולרכוש את המכשיר. ת'כלס, אוטוטו בתקופה הקרובה רוב הסמארטפונים החדשים יגיעו כבר עם אנדרואיד 4 כסטנדרט, כך שבהחלט שווה להמתין חודש חודשיים ולקנות סמארטפון זול יותר, קומפקטי יותר - שאולי קצת פחות חזק מבחינת החומרה, אך למשתמש הממוצע זה לא ממש מורגש.
אבל, ונסיים בטוב - בהחלט מדובר במכשיר מגניב, מרשים, עם מפרט באמת חזק, שאולי הופך אותו לסמארטפון הטוב כיום בשוק.

למפרט המכשיר באתר היצרן:
http://www.google.com/nexus/#/tech-specs





חזרה לגאדג'ט

WeSell רשת שותפים


כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח