Casio EX FH20

.סוס עבודה

מאת כתב אופלי.

EX-FH20

ה - EX-FH20 של Casio מסדרת Exilim הידועה היא מצלמה חצי מקצועית, שנתברכה בשלל פונקציות ומצבי צילום שימושיים, ההופכים אותה לסוס עבודה לצלם החובב.
המצלמה בעלת זום עוצמתי x20, ובעלת תכונת High Speed:HS אשר הופכת את הצילום לכיף במיוחד, לא עוד השהייה מרגיזה בין צילום לצילום. מאידך, ריבוי הפונקציות והזום העוצמתי עומדים לרועץ בהיבט של קצב החלפת סוללות במצלמה. המצלמה אינה מגיעה עם סוללות נטענות, והיא די זוללת בטריות. בשבוע טיול במנהטן נאלצתי להחליף כל יומיים סוללות.
בשורה התחתונה מדובר על מצלמה מאוד איכותית, שמתמודדת היטב עם מצבי צילום קשים, כגון רמות תאורה נמוכות, ומספקת תמונות איכותיות וחדות.
המצלמה תפקדה היטב בצילומי לילה, כאשר מצב צילום לילה במצלמה עושה עבודה נהדרת.
כמו כן כוללת המצלמה מצב צילום וידאו ב - High Definition:HD, כולל כמובן סאונד. הוידאו מאוד איכותי וזורם, ונראה ממש כמו במצלמת וידאו מקצועית.

מפרט:
ה- EX-FH20 מצוידת בעדשת זום רחבה השווה לעדשת 26-520 מ"מ, עם הגדלה אופטית x20. המצלמה גם מצוידת במייצב תמונה מכני נגד זעזועים החיוני בעיקר כשמצלמים עם זום גדול.
למצלמה חיישן של 9.1 מגה פיקסל.
הקלטת סרטים במהירות גבוהה של עד 1,000 פריימים בשנייה: המשתמש יכול לבחור ממהירויות הקלטה של 210, 400 או 1000 פריימים בשנייה, וישנה אפשרות לעבור ממצב הסרטה מהיר להסרטה במהירות רגילה תוך כדי הצילום.
במצלמה פלאש מובנה. המצלמה אינה כוללת אפשרות חיבור פלאש חיצוני.

פונקציות במצלמה:
ה - EX-FH20 כאמור מגיעה עם צרור תכונות ומצבים שימושיים שעוזרים לקבל תמונות איכותיות וחדות.

צילום רציף (Burst Shooting):
צילום רציף מהיר של 40 תמנות בלחיצה אחת, וסרטים במהירות גבוהה של עד 1,000 פריימים בשנייה. היא מאפשרת לצלמים לתפוס כל רגע מכריע, ואפילו ללכוד תנועה שהעין האנושית לא יכולה בדרך לקלוט.

למצלמה שבעה כינוני צילום רציף, המאפשרים ללכוד מצילום תמונה בודדת אחת בשנייה עד 40 פריימים בשנייה בלחיצה אחת.
בנוסף, משתמשים יכולים להקליט מראש עד 40 תמונות סטילס לא רק בדיוק בשנייה בה הם לוחצים על כפתור הצמצם, אלא אף לפני כן! זהו מצב צילום ייחודי המאפשר צפייה של ההתרחשות בהילוך איטי ע"ג צג המצלמה וכך ללכוד בקלות את הרגע המדוייק לתמונה מושלמת.

הקלטת סרטים במהירות גבוהה של עד 1,000 פריימים בשנייה
ה- EX-FH20 יכולה להקליט קטעי סרטים מהירים בתנועה שהנה מהירה יותר הרבה יותר מהעין האנושית.
בשיטת צילום זו מתקבלים סרטים בהילוך איטי. המשתמש יכול לבחור ממהירויות הקלטה של 210, 400 או 1000 פריימים בשנייה, וישנה אפשרות לעבור ממצב הסרטה מהיר להסרטה במהירות רגילה תוך כדי הצילום.
ה- EX-FH20 מאפשרת ללכוד וידאו כפי שלא ניתן להסריט בשום מצלמה.

פונקציית Anti-Shake מהיר
פונקציה זאת מתקנת תמונות ע"י שילוב אוטומטי של תמונות רבות הנלכדות במהלך צילום רציף מהיר.

טכנולוגיה לצילום בלילה ללא חצובה
עם או בלי חצובה, תכונה זאת מבטיחה כי צילומי לילה מהירים ייצאו ברורים ויפהפיים.

פונקצית הסרטה באיכות HD
פונקצית HD של ה- EX-FH20 מקליטה ב- 720x1280 פיקסלים, ב- 30 פריימים בשנייה.

תפעול המצלמה:
תפעול המצלמה קל ואינטואיטיבי. מתבצע על ידי גלגל המצבים בראש המצלמה, בשילוב עם לחצן בורר המצבים בגב המצלמה.

EX-FH20

האחיזה במצלמה נוחה מאוד, ומאפשרת צילום יציב.
בעזרת גלגל המצבים ניתן לבחור בין מצב וידאו, מצב סטילס, צילום מהיר, וידאו בהפרדה גבוהה (High Definition).

בעזרת הרב בורר שבגב המצלמה ניתן לגשת לתפריט המצלמה ולשלוט על הפונקציות השונות. כמו כן, מעל לרב בורר ממוקם כפתור ה - BS, שמאפשר גישה מהירה לסצנות המובנות שמתוכנתות במצלמה.
כפתור נוסף הוא כפתור ה - Menu שמקפיץ את התפריט של המצלמה.

המצלמה כוללת עינית וניתן לבחור בין צפייה במסך לצפייה דרך העינית.

EX-FH20


המבחן:
לקחתי את המצלמה לשבוע בניו - יורק. מנהטן, פסל החירות, מוזיאונים, המגדלים הגבוהים, גן החיות של הברונקס, ובכלל הנוף האורבני המיוחד של ניו - יורק איפשר לבחון את המצלמה במתארים שונים. את מצב צילום הלילה בדקתי בגשר ברוקלין הידוע, אשר צופה אל בנייני מנהטן, אתר חובה בביקור הבא שלכם בניו - יורק, כמובן ללכת בערב.
התוצאות לפניכם:

ברוקלין, השדרה החמישית, ומוזיאון הטבע
הטיול מתחיל בברוקלין - בבית הרבי. כמה שוטים, ולשדרה החמישית, מלון רודולף אסטוריה הידוע, ומשם למוזיאון הטבע שממוקם בכניסה לסנטרל פארק ורחוב 86.
צילומי פנים בד"כ נוטים להיות בעייתיים עקב התאורה שיש בכל מבנה, בייחוד במוזיאונים - פעמים נורות להט, פעמים פלורסנט. ולפיכך, הטריק הוא לשחק עם מד החשיפה הדיגיטלי המובנה, עם הפלאש - לבדוק מתי כדאי להשתמש בפלאש ומתי לא. כמו כן, מציעה המצלמה מצבים אוטומטיים מתוכנתים מראש לצילומי פנים ובכלל לסצנות שונות אותן ניתן לבחור מבין תפריט הסצנות במצלמה.
בית הרבי ב - 770 בית הרבי ב - 770 השדרה החמישית השדרה החמישית השדרה החמישית: מלון רודולף אסטוריה השדרה החמישית: מלון רודולף אסטוריה

במוזיאון הטבע: חשיפות שונות, עם / בלי פלאש

מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מאובן של ממוטה במוזיאון הטבע מאובן של ממוטה במוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע מוזיאון הטבע

סנטרל פארק ומוזיאון המטרופוליטן
מוזיאון הטבע ממוקם בכניסה לסנטרל פארק, ולכן ביציאה ממנו מומלץ לעשות סיבוב בסנטרל פארק, ומשם להמשיך למוזיאון המטרופוליטן שנמצא בצידו המזרחי.

סנטרל פארק סנטרל פארק סנטרל פארק סנטרל פארק במטרופוליטן במטרופוליטן

מבחן לעדשת זום: על גג מרכז רוקפלר
מרכז רוקפלר נמצא על השדרה החמישית: The Fifth Avenue, בין הרחובות 49 ו - 50. זהו אחד הבניינים הגבוהים בעיר, ומאפשר תצפית מרשימה על מנהטן. כאן יכולתי גם לבחון את הזום של המצלמה, והעדשה אכן עמדה במבחן בכבוד רב.
צילמתי מראש המגדל אנשים בסנטרל פארק באיזור שנראה כמו ה - Great Loan שמקביל בערך לרחוב 86, והתמונות אכן מרשימות בהתחשב בעובדה שהשעה הייתה שעת בין ערביים, נוסיף את העננות הכבדה ששררה באותו ערב.
בנוסף, התמקדתי בבניינים רחוקים, ובמכוניות על הכביש (התמונות צולמו מראש המגדל). על גג מגדל רוקפלר על גג מגדל רוקפלר על גג מגדל רוקפלר על גג מגדל רוקפלר על גג מגדל רוקפלר על גג מגדל רוקפלר
ברחובות ניו - יורק
NY Streets NY Streets
פסל החירות
באטרי פארק פסל החירות פסל החירות פסל החירות
צילום לילה: גשר ברוקלין, וכיכר טיימס בלילה
אחת החולשות של מצלמות דיגיטליות קומפקטיות, ואף חצי מקצועיות, ובכלל של מצלמות זה צילום לילה.
למעשה מצלמה נבחנת בלילה. כיוון שבתנאי אור יום בד"כ רוב המצלמות ינפקו תמונה יפה, חדשה, ועשירה בצבעים. נק' התורפה היא בד"כ בצילומי חושך / לילה.
ה - EX-FH20 עושה עבודה מצויינת בלילה. מצב הלילה במצלמה פשוט מפיק תמונות חדות ואיכותיות.
את המצלמה בדקתי בלילה בשני מקומות מרכזיים וידועים בניו - יורק: כיכר טיימס בערב, וגשר ברוקלין.
תחילה לקחתי את המצלמה לטיול של ערב על גשר ברוקלין מנהטן. מומלץ לכל מי שמבקר בעיר להקדיש ערב אחד לגשר ברוקלין.
את המבחן המשכתי בכיכר טיימס העמוסה באורות מרצדים ובפרסומות מרהיבות אשר נותנים לכיכר טיימס את ייחודה.

ניתן לראות בתמונות את העוצמה של המצלמה במצב לילה.
בתמונה הרביעית מגשר ברוקלין לא הפעלתי את מצב הלילה וניתן להבחין בבירור בהבדל באיכות בין מצב לילה, לבין צילום לילה במצב רגיל. גשר ברוקלין גשר ברוקלין גשר ברוקלין גשר ברוקלין פסל החירות פסל החירות פסל החירות פסל החירות
גן החיות של הברונקס
גם החיות של הברונקס: Bronx ZOO ממוקם ברובע ברונקס, הוא גן - חיות גדול ומרשים. מעין ריאה ירוקה בתוך רובע הברונקס.
מומלץ ביותר למשפחות עם ילדים, גם מבוגרים יהנו.
Bronx ZOO Bronx ZOO Bronx ZOO Bronx ZOO Bronx ZOO Bronx ZOO Bronx ZOO Bronx ZOO

סיכום ומסקנות:
ה - EX-FH20 היא מצלמה חצי מקצועית בעלת תכונות רבות שהופכות אותה למצלמה כדאית במיוחד עבור הצלם החובב / משפחה המטיילת / או סתם כמצלמה משפחתית.
החסרונות מתבטאים בזמן סוללה קצר יחסית, חוסר בסוללה נטענת, ואולי גם העובדה שאין מתאם לפלאש חיצוני. ברם, היתרונות של המצלמה: איכות הוידאו הגבוהה, מהירות הצילום, הזום העוצמתי, איכות התמונה המתקבלת, כמו גם נוחות וקלות השימוש מכריעים את הכף, והופכים את המצלמה לאחת המצלמות המעניינות והטובות שבחנתי לאחרונה.

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח