אלביט מערכות זכתה בהזמנת המשך ממשרד הביטחון בהיקף של כ-30 מליון דולר לשילוב מטוסי קרב מסוג F 15 במרכז האימון המשימתי של חיל האוויר הישראלי

המרכז לאימון משימתי הוקם על ידי אלביט מערכות עבור מערך מטוסי ה- F 16 והשילוב של ה-F 15 יאפשר לחיל האוויר לאמן את כל מערך מטוסי הקרב של חיל האוויר הישראלי

אלביט מאמנים מקושרים

תמונת הדמייה של פעילות המאמנים הקרביים [קרדיט: אלביט מערכות]





30 במאי 2012

אלביט מערכות בע"מ (NASDAQ ו-TASE: ESLT) ("אלביט מערכות") הודיעה היום כי קבלה ממינהל הרכש במשרד הביטחון הזמנת המשך בהיקף של כ-30 מליון דולר לשילוב מערך מטוסי הקרב מסוג F15 במרכז לאימון משימתי שהיא מקימה עבור חיל האוויר.

אלביט מערכות זכתה בחוזה ממשרד הביטחון להקמת מרכז האימון למטוסי ה F16 של חיל האוויר לפני מספר שנים והיא מקימה אותו בשיטת ה-PFI - (PRIVATE FINANCE INITIATIVE) .שילוב מערך מטוסי ה F 15 יאפשר למערך מטוסי הקרב הישראלים לבצע אימונים משולבים בטיסה מבצעית ובמבנה ובשילוב עם כוחות נוספים.

המרכז לאימון משימתי מהווה פריצת דרך בתחום האימון המבצעי מאחר ומאפשר אימון בתרחישים מבצעיים בזירות האימון השונות ובסביבת האיומים הרלוונטית לכל זירה, יכולת אימון חדשה שלא עמדה עד כה לרשות בחיל האוויר.

מערכת ה"מאמנים המקושרים", המהווה את ליבת מרכז האימון, הינה מערכת ייחודית המאפשרת אימון משולב בין מתאמנים שונים, הן בתוך חיל האוויר והן ברמה הבין זרועית. צוותי האוויר יוכלו להתאמן במבנים של זוגות, רבעיות ושמיניות תחת בקרה מלאה של בקרי טיסה שיטלו חלק מרכזי באימון. המערכת תאפשר קישור למערכות אימון אחרות הנמצאות בשימוש צה"ל כמו מערכות לטייסי מסוקים, למפעילי מל"טים ולכוחות קרקע. כמו כן, תאפשר המערכת אימון משותף על תרחישים מבצעיים, גם כאשר המאמנים השונים נמצאים בריחוק גיאוגרפי האחד מהשני.

איכויות האימון המבצעי שיושגו במרכז לאימון משימתי יאפשרו לחיל האוויר להחליף חלק מגיחות האימון המבוצעות כיום במטוסי הקרב לאימון במאמני הטיסה ובכך לנצל טוב יותר את המשאבים הקיימים.

יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי טייס באלביט מערכות, אמר: "הוספת מערך מטוסי הקרב F 15 למרכז האימון המשימתי מעידה על שביעות הרצון של משרד הביטחון וחיל האוויר מההתקדמות הרבה שהושגה בהקמת המרכז. המאמנים המקושרים פותחו מתוך הבנה של תורת הלחימה המודרנית המפעילה כוחות רב זרועיים ומחייבת בהתאמה גם אימון של הזרועות השונות. אנו גאים בבחירה של משרד הביטחון ובטוחים כי ניסיוננו העשיר בתחום המאמנים באוויר, ביבשה ובים, ההבנה המערכתית שלנו והניסיון המצטבר בהפעלת פרויקטים בשיטת ה PFI תיתן למשרד הביטחון ולצה"ל פתרון מיטבי בתחום האימון האווירי לטייסי קרב".

עוד באלקטרוניקה וטכנולוגיה

עוד חדשות