התעשייה האווירית תציג בסוכות במשכן נשיאי ישראל פיתוחים מתקדמים בתחום המדע

בין המוצגים לווין מסוג TECSAR, חלק ממשגר הלוויינים "שביט" ופלטפורמה רובוטית זעירה המדמה פרפר במעופו

מאת הודעות לעיתונות.
WeSell רשת שותפים

TECSAR




16 באוקטובר, 2011
היום הפתוח ייערך מחר, 17 באוקטובר, בין השעות 09:00-12:30

נמל תעופה בן גוריון, 16 באוקטובר, 2011- התעשייה האווירית (תע"א) תציג מחר (17.10.2011) מוצרים נבחרים פרי פיתוחה במשכן נשיאי ישראל בירושלים, במסגרת תצוגה של פיתוחים ישראלים בתחום המדע. כמדי שנה, מארח הנשיא מר שמעון פרס אושפיזין בסוכתו ומסייר בין המוצגים והמייצגים השונים. המוצרים יוצגו במתחם של סוכנות החלל הישראלית של משרד המדע והטכנולוגיה.

השנה, תציג התעשייה האווירית דגם בגודל אמיתי של לוויין מסוג TECSAR, דגם של השלב השלישי של משגר הלווינים "שביט" ופלטפורמה רובוטית קטנה המדמה פרפר במעופו.



התע"א עוסקת בטכנולוגיות חלל כ- 30 שנה. טכנולוגיות אלו הביאו לבנייה והפעלה של סדרות הלווינים הנמוכים, ה- LEO (Low Earth Orbit) ובכללם משפחות ה"אופק", ה"ארוס" וה- "Optsat" לסוגיו )לוויינים עם יכולות יום( וה- TECSAR, )מכ"מ סינטטי- SAR, עם יכולות לילה וכל מזג-אוויר), ושל סדרת לוויני תקשורת ה- GEO (Geo-stationary Earth Orbit) של משפחת ה-"עמוס". לתע"א יכולת מוכחת בכל שלבי תוכניות החלל- החל מאפיון והגדרה של הדרישות המבצעיות עם לקוחותיה השונים, בבניה, בשיגור וכלה בתפעול של הלוויינים בחלל.

החברה, כקבלן ראשי לנושאי החלל בישראל מפעילה קבלני משנה בישראל ובעולם להשבחת ושדרוג המוצרים. בלוויינים הנמוכים (ה- LEO) שילבה התע"א טכנולוגיות מזעור, דבר שאפשר את הקטנת משקלם ונפחם של לווייניה ללא פשרה בביצועיהם. כך הופכים הלוויינים למתאימים במיוחד ללווייני קונסטלציה (קבוצה של לוויינים בחלל).



לוויני התע"א מאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת, ביצועים מצוינים, עם ערך מוסף משמעותי ללקוחותיה. לווין ה- TECSAR הנו ייחודי בעולם, הוא קל-משקל, בעל אמינות גבוהה ומבוסס על תכנון רובוסטי. כל אלה מאפשרים ללקוח לקבל הדמאות SAR ברזולוציה חדה מאד, תמרונים מהירים לצורך איסוף מספר רב של הדמאות לאורך מסלולו. לוויין TECSAR שוגר בינואר 2008 ומאז הוא מתפקד בצורה מושלמת ולשביעות הרצון המלאה של לקוחותיו. נכון להיום, פועלים בחלל בהצלחה 10 לוויינים מתוצרת התעשייה האווירית.

משגר ה"שביט", מתוצרת התע"א הינו משגר לוויינים ששיגר בהצלחה לוויינים ישראלים והכניסם למסלולם בחלל, החל משיגור לוויין הניסוי הראשון "אופק 1" שזה עתה צוינו 23 שנים לשיגורו, וכלה ב"אופק 9", שגם הוא מתוצרת התע"א.

ה"פרפר הרובוטי" הינו פרי פיתוח של המעבדה לרובוטיקה ממוזערת בתעשייה האווירית העוסקת בפיתוח טכנולוגיות זעירות, על גבול הננו. המעבדה היא חלק מפעילות התע"א בנושאי מערכות אוטונומיות, הכוללת בנוסף גם כלי טיס בלתי מאוישים ומערכות רובוטיות לשימושים יבשתיים וימיים. אורכו של ה"פרפר" הוא 20 ס"מ והוא כולל מערכות היגוי ותקשורת, מנוע וסנסורים ומשקלו כ- 12 גרם בלבד. ה"פרפר" עף ע"י נפנוף 4 כנפיו ו"חותר" באוויר קדימה בזכות הדחף שמפתחות הכנפיים המדמות מעוף פרפרים.

בתמונות:
לווין מסוג TECSAR





WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח