התעשייה האווירית מציגה את מכ"מ ה AD STAR בסלון האווירי בפריז

המכ"מ מיועד למשימות הגנה אווירית, התרעה מוקדמת ובקרה אווירית

מאת הודעות לעיתונות.
WeSell רשת שותפים

AD STAR


נמל תעופה בן גוריון, 13 ביוני, 2011- התעשייה האווירית (תע"א) תציג בסלון האווירי בלה בורז'ה שליד פריז, שייפתח ביום ב' 20.6.2011, את ה- AD STAR (Air Defense Surveillance, Threat Alert and air traffic control Radar) מכ"מ קומפקטי, יביל ומתקדם המיועד למשימות הגנה אווירית, התרעה מוקדמת ובקרה אווירית.

מכ"מ AD STAR (ELM 2288) הוא התוספת החדשה ביותר למשפחת מכ"מי ההגנה האווירית רב משימתיים מתוצרת אלתא מערכות בע"מ, חטיבה וחברה בת של התע"א.

על חברי משפחה זו, נמנים המכ"מים המבצעיים המתקדמים "אורן ירוק" (ELM 2080) המהווה רכיב משמעותי במערכת ההגנה מפני טילים בליסטיים "חץ", ומכ"מ רב זרועי (ר"ז) (ELM 2084), המכ"מ המבצעי של מערכת "כיפת ברזל".

AD STAR הדיגיטאלי מציע יחס עלות/ תועלת גבוה הודות לאופן פעולתו המשלבת טכנולוגיה מתוחכמת וכך מייצר מספר רב של אלומות הסורקות בו זמנית אזורים נבחרים. כתוצאה מכך, מספק המכ"מ נתונים מדויקים בתלת מימד על המטרות שאותרו, ובמקביל מבצע מספר משימות: גילוי, סיווג ועקיבה אחרי מספר רב של מטרות, הנחיית נשק להגנה ותקיפה, בקרה אווירית ועוד.



משפחת המכ"מים אליה משתייך AD STAR מאופיינת ביתירות גבוהה, אמינות וחיי מוצר ארוכים. המכ"מ ניתן לפריסה מהירה בשטח והובלה אווירית, ימית ויבשתית.

מלבד AD STAR נייד, ניתן לספק גם תצורה נייחת של המכ"מ לטווחים ארוכים יותר. שתי הגרסאות, מבטיחות גילוי איומים בטווחים של מאות ק"מ, בהתאם לדרישות הלקוח.

בתמונה:
מכ"מ AD STAR



MLGB

התעשייה האווירית תציג בסלון האווירי בפריז את ה MLGB, חימוש מתקדם מונחה לייזר
בנוסף, תציג התעשייה האווירית בסלון האווירי בלה בורג'ה "חוות טילים" מתוצרתה, שם גם תחשוף את ה-MLGB (Medium Range Laser Guided Bomb), חימוש מתקדם במשקל בינוני מונחה לייזר.

MLGB מותאם באופן אופטימאלי לנשיאה והטלה ממטוסי קרב ומטוסי תקיפה קלים.

יש לו יכולת ביות דואלית– מונחה לייזר או נקודת ציון (GPS), והוא מתאים לתקיפת מטרות נייחות ונעות. החימוש מופעל לפני הטלתו מהמטוס ומוזרמים אליו נתוני משימה. לאחר ההטלה, החימוש מחשב עיצוב מסלול כנדרש, אשר מתחלף לביות סופי בשלב האחרון של המעוף. פגיעה נקודתית מושגת בציון לייזר, וביות לנקודת ציון מבוצע בדיוקי GPS.

דיוק הפגיעה הגבוה מחד וראש הקרב הקל באופן יחסי מאידך, עושים את החימוש למתאים במיוחד למשימות בהן יש חשיבות גבוהה למזעור נזק סביבתי.

ל-MLGB מרעום רב-תכליתי המאפשר הפעלת ראש הקרב (רש"ק) לפי גובה מעל המטרה, בעת פגיעה או לאחר חדירה. MLGB שוקל 115 ק"ג ואורכו 170 ס"מ, הוא בעל כנפיים קבועות בתצורת X עם מוטה של 82 ס"מ, ונישא ע"י ווי תליה סטנדרטיים.

"חוות הטילים" המוצגת בסלון האווירי בפריז כוללת דגמים של מערכות וחימושים שונים:

• מערכות הגנה אווירית כגון סוללת "ברק 8", כולל משגר, וטילי "חץ 2" ו"חץ 3"

• ארטילריה מסוגים שונים כגון טילי LORA (long range artillery) ו"מנתר", ומערכת ארטילריה אוטונומית לכוחות קרקעיים

• חימושים מונחי לייזר כגון טילי "להט" למסוקים וטילי "נמרוד" כמו כן יוצג דגם של ה-Harop, חימוש משוטט מתקדם

בתמונה:
MLGB




WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח