התעשייה האווירית חושפת בכנס לטרון את הברדלס

מטוס ללא טייס חדש למשימות טקטיות בעל יכולת משולבת של ריחוף וטיסה

מאת הודעות לעיתונות.

WeSell רשת שותפים

הברדלס בטיסה


נמל תעופה בן גוריון, 4 באוקטובר, 2010- התעשייה האווירית חושפת בכנס לטרון שיפתח מחר (5.10.2010) את ה"ברדלס": מטוס ללא טייס (מל"ט) במשפחה חדשה של כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מ) למשימות טקטיות; אליה משתייך גם המל"ט "מיני ברדלס".

ה"ברדלס" מתבסס על מחקר ופיתוח מקיפים וניסיון מבצעי נרחב של התעשייה האווירית בתחום הכטב"מים והבנה של צורכי שדה הקרב היבשתי המתקדם.
ה"ברדלס" מיישם טכנולוגיה של הטיית מנועים (Tilt-rotor) לצורך ניהוג הכלי, המאפשרת לפלטפורמה לבצע אופני טיסה משתנים: גם ריחוף מעל נקודה מסוימת, בדומה למסוק, וגם טיסה אופקית, כמו מטוס.
קונספט הניהוג הייחודי נרשם כפטנט ע"י התע"א.

ה"ברדלס" מבצע נחיתות והמראות אנכיות, בנקודות ספציפיות שנקבעו, ולא נדרשות הכנות קרקעיות של אמצעי שיגור ונחיתה.
לכלי מערכת בקרת טיסה אוטומטית וחדשנית השולטת על המעבר בין מצבי הטיסה השונים בזמן הטיסה וגם בשלבי ההמראה והנחיתה האוטומטיים.



יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר כי:"יכולות איסוף המודיעין, הסיור וסגירת המעגלים של ה"ברדלס", תוך ניצול יעיל של אופני הטיסה המשתנים, הופכים אותו לנכס ייחודי ומהפכני בשדה הקרב היבשתי הטקטי, גם לצה"ל וגם ללקוחות זרים. אנו מייחסים חשיבות רבה לחדשנות הטכנולוגית הטמונה בפיתוח ה"ברדלס"".

ה"ברדלס", השוקל כ- 65 ק"ג, טס ומרחף בעזרת 3 מדחפים חשמליים שקטים ומגיע לגובה של כ- 10,000 רגל ( כ- 3 ק"מ).
זמן שהייה באוויר עולה על 6 שעות וטווח הפעילות שלו עובר את ה- 60 ק"מ.
ה"ברדלס" נושא מטען ייעודי (מטע"ד) מסוג מיני פופ (Mini POP) מתוצרת התע"א. זוהי מערכת תצפית אלקטרו אופטית ליום ולילה הכוללת, בנוסף לצרכי הלקוח, אחת מהיכולות הבאות: מציין לייזר, מד טווח לייזר או מצביע (Pointer).



הברדלס על הקרקע

תחנת הבקרה הקרקעית הנמצאת על רכב בודד הכולל ציוד וחלקי חילוף, יכולה להכיל עד 3 מטוסים ותקשורת קרקעית.
הרכב מאפשר פעילות עצמאית בשטח והפעלה ברמות הטקטיות של הגדוד והחטיבה.

לחבר נוסף במשפחה, ה"מיני ברדלס", השוקל עד 12 ק"ג, זמן שהייה באוויר של עד שעתיים והוא נושא מטע"ד מיקרו- פופ, גם הוא מתוצרת התע"א.
מערכת "מיני ברדלס" כוללת 2 מטוסים ומערכת שליטה ובקרה (שו"ב) ניידת, נישאת בתיקי גב ע"י 2 אנשי צוות וניתנת להפעלה ע"י כוחות מיוחדים וברמת הפלוגה והגדוד.

את 2 הפלטפורמות, המתוכננות להיות אוטונומיות לחלוטין, ניתן לתפעל ע"י מפעיל בודד כאשר לצורך תפעול מערכות השו"ב והשליטה במשימה נדרשים 2 אנשי צוות, תוך שימוש ב- 2 עמדות הפעלה זהות, בעלות יתירות מלאה. זאת על מנת להבטיח כי המשימה תבוצע ללא תקלות טכניות.

כלים ממשפחת ה"ברדלס" נמצאים בשלבי ניסוי מתקדמים שכבר ביצעו טיסות ניסוי רבות ומוצלחות. שתי המערכות צפויות להיות מבצעיות במהלך שנת 2011.

בתמונות:
ה"ברדלס" בטיסה
הברדלס על הקרקע


WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח