פרס קיי לחוקר מהאוניברסיטה העברית על פיתוח שמאפשר הצגת תקציר מצילומי אבטחה

הפרס יוענק לחוקר במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-73 של האוניברסיטה

מאת הודעות לעיתונות.

WeSell רשת שותפים

ששון תירם


מדי יום מיליוני מצלמות אבטחה מתעדות את פעילותנו מסביב לשעון ומספקות מידע שמסייע ללכידת עבריינים. ואולם, צפייה רציפה במצלמות האבטחה הרבות דורשת כוח אדם רב וזמן יקר. כעת, חוקר מהאוניברסיטה העברית פיתח פתרון לבעיה שיחסוך זמן ומשאבים רבים בשליפת המידע שצולם במצלמות אלו - תוכנת מחשב המספקת מתוך שעות וידאו רבות תקציר וידאו תוך שמירה על המידע העיקרי שצולם.

פרופ' שמואל פלג מבית הספר להנדסה ולמדעי המחשב ע"ש בנין של האוניברסיטה העברית, שפיתח את השיטה, יקבל עבורה את פרס קיי לפיתוחים חדשניים במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-73 של האוניברסיטה ביוני הקרוב.



בשיטה שפותחה, תקציר הוידאו מפריד בין הרקע הסטטי והאובייקטים הזזים במרחב. התקציר מציג בו-זמנית אירועים רבים שהוקלטו במצלמת הוידאו בזמנים שונים. המשתמש בתוכנה יכול לצפות בכל האירועים שהתרחשו במשך שעות בזמן קצר מאוד ובמרוכז, תוך תיוג האובייקטים שמופיעים בוידאו על פי זמן ההתרחשות המקורי.
כך למשל, במקום לראות 30 דמויות המתפרסות על פני קלטת של 150 דקות נראה את כל ה-30 בכמה דקות מרוכזות. התקציר נעשה תוך שמירה על הוידאו המקורי כך שניתן לצפות בקטעים המקוריים של כל אירוע באריכות על ידי בחירת האובייקט שבו מעוניינים מתוך התקציר.

פריים לדוגמה
לאחר פעולת התוכנה

"הפיתוח נותן מענה לבעיה שנובעת מצפייה בשעות ארוכות שהוקלטו על ידי מצלמות האבטחה", מסביר פרופ' פלג. "מחקרים מצביעים על כך שאנשים מאבדים את תשומת הלב בצפייה בוידאו מונוטוני מסוג זה לאחר כ-20 דקות".

המצאתו של פרופ' פלג הוגשה כבקשת פטנט ע"י חברת יישום, החברה לפיתוח ומחקר של האוניברסיטה העברית, ומוסחרה באחרונה לחברת ההזנק הישראלית BriefCam אשר פיתחה את המוצר והחלה למכור אותו לחברות אבטחה בהיקף ברחבי העולם.



פרס קיי לפיתוחים חדשניים יוענק לפרופ' פלג ב-9 ביוני 2010 כחלק מאירועי חבר הנאמנים ה-73 של האוניברסיטה העברית.
הענקת פרס קיי לחדשנות מתקיימת מידי שנה מאז 1994.
יצחק קיי מאנגליה, תעשיין בולט בתעשיית התרופות ייסד את הנוהג לחלוקת פרסים לעידוד אנשי סגל וסטודנטים של האוניברסיטה העברית לפתח שיטות חדשניות בעלות פוטנציאל מסחרי אשר יתרמו לאוניברסיטה ולחברה.


WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח