התעשייה האווירית חושפת לראשונה את ה"מנתר"

ארטילריה אוטונומית לכוחות היבשה

מאת הודעות לעיתונות.


WeSell רשת שותפים

מארז מערכת המנתר

נמל תעופה בן גוריון, 2 בספטמבר, 2009- התעשייה האווירית (תע"א) תחשוף לראשונה בכנס מפקדת זרוע היבשה (מז"י) שיערך בלטרון ב- 2-3 ספטמבר 2009, את מערכת "מנתר" – מערך טילים הנורים מתוך זבילים ופוגעים במדויק במטרות הנמצאות במרחק של עד 50 ק"מ.

המערכת כוללת 8 זבילי טילים ויחידת תקשורת בקרה וניהול, ואינה דורשת פלטפורמת שיגור ייעודית ותפעול ע"י צוות חיילים.
המארז מאפשר שיגור טילים אנכית לכל כיוון עפ"י מיקומי מטרות שהוזנו אליו.



הטיל, שארכו 180 ס"מ וקוטרו 15 ס"מ, מצויד בהנחיית GPS/INS (מערכת ניווט אינרציאלית מדויקת) ומנוהג באמצעות 4 כנפוני היגוי בזנבו.
כמו כן, הטיל יכול להתביית על כתם לייזר, המאפשר השגת אפקט משמעותי מול מגוון מטרות גם בשטח עירוני ועימות מוגבל, ללא גרימת נזק סביבתי.

הזמינות המיידית של טילי "מנתר" תאפשר לראשונה, ליחידות כוחות היבשה להפעיל עצמאית אש מדויקת ותכליתית ללא תלות בסיוע חיצוני, בכל עת ובכל תנאי מזג אויר, יום ולילה.



אלוף (מיל.) אייל בן ראובן, סגן מפקד פיקוד הצפון בזמן מלחמת לבנון השנייה ציין כי "שיטת ההפעלה הייחודית של "מנתר" מאוד רלוונטית למאפיינים האסימטריים של הלחימה בשדה הקרב המורכב, איתו מתמודדים צה"ל והצבאות המודרניים.
המערכת, המבוססת על מארזי שיגור טילים, מאפשרת להשקיע 90% מהתקציב באפקט של הטילים עצמם ולחסוך בהשקעה בפלטפורמות ובכוח אדם".

פיתוח ה"מנתר" ממנף את יכולות התע"א בתחום פיתוח מערכות מורכבות של טילים ואמצעי שליטה ובקרה. מערכות משולבות אלה נותנות אפקטים ייחודיים של דיוק ויעילות מבצעית בידי כוחות היבשה.

בתמונה:
מארז מערכת ה"מנתר"

WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח