התעשייה האווירית מציגה מגוון פתרונות כמענה הטכנולוגי ומבצעי לאיומים הבליסטיים על מדינת ישראל

להגנת מדינת ישראל כיום, ובעתיד, יידרשו מערכות מתקדמות כגון ה"חץ" ליירוט טילים בליסטיים, לווייני תצפית ומערכות מל"ט אסטרטגיות.

מאת הודעות לעיתונות.

WeSell רשת שותפים

TECSAR Satellite

נמל תעופה בן גוריון, 17 בנובמבר, 2009- היום (17.11.09) יפתח כנס האירוספייס במרכז אירועיםAvenue בקריית שדה התעופה, המתמקד בנושא "המענה הטכנולוגי לאיומים הבליסטיים על מדינת ישראל". הכנס בהשתתפות בולטת של התעשייה האווירית (תע"א) הינו פרי שיתוף פעולה של הגופים המובילים בתחומי הביטחון והאירוספייס בישראל ונעשה בשיתוף התעשיות הביטחוניות המובילות בארץ ובעולם.

יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית אומר כי "להגנת מדינת ישראל כיום, ובעתיד, יידרשו מערכות מתקדמות כגון ה"חץ" ליירוט טילים בליסטיים, לווייני תצפית ומערכות מל"ט אסטרטגיות.
מערכות אלו הינן פועל יוצא של פיתוח ויצור מגה- פרויקטים.
לקיום מגה פרויקטים דרושות חברות ביטחוניות בעלות היקף עסקי של מיליארדי דולרים.
במגבלות תקציב הביטחון הישראלי, הופך היצוא לסם החיים להצלחתן של החברות הישראליות.
על מנת להצליח נדרש להתחרות ולגבור על חברות ענק בינלאומיות. כדי לשמור על יתרון בשוק תחרותי, יש ליצור פריצות דרך בעזרת מגה פרויקטים חדשים – עם טכנולוגיות ופתרונות מהפכניים, קפיצות דור מעל למתחרים".

יאיר רמתי, סמנכ"ל השיווק של התע"א יספר על ה"איום הבליסטי- האתגר והמענה". המענה על איומים תלולי מסלול (טילים בליסטיים, רקטות כבדות וקצרות טווח) חייב לכלול מספר נדבכים: הגנה אקטיבית, הגנה פסיבית, תקיפה ואף הרתעה.
"האיום על ישראל היום ובעתיד טומן בחובו מאפיינים חדשים אשר מחייבים בחינה זהירה ושקולה של היקף האיום, דיוקו ומגוון ראשי קרב.
המענה ההולך ומתגבש להגנת ישראל כולל מספר נדבכים עם חפיפה מסוימת: להגנה נקודתית וקצרת טווח, הגנת שטח וקישוריות בין מערכות בינלאומיות (Interoperability)" .





יצחק ניסן

"ניסים הדס, סמנכ"ל התע"א ומנכ"ל אלתא מערכות בע"מ, חטיבה וחברה בת של התעשייה האווירית יתאר בהרצאתו את השינויים המרכזיים באופי שדה הקרב הנגזרים כתוצאה מהצורך במענה לאיומי הטילים והשפעתם על הדרישות ממערכי הגילוי.
במסגרת ההרצאה יציג הדס תפיסה חדשה בתחום מערכות גילוי ועקיבה הבנויה על יכולות טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות חישה של מטרות באופן רציף בהתבסס על שילוב סנסורים ופעולה רשתית.
המערכות שיבנו תחת תפיסה זו ישלבו סנסורים קיימים כמו מכ"מים לגילוי מטרות קרקעיות נעות (GMTI) ומערכות מודיעין אותות לצורכי הכוונה, זיהוי ושיפור רציפות הכיסוי בסביבה מרובת מטרות.
בהרצאה יודגם מימוש הקונספט באמצעות מערכת מוטסת משולבת".

אריה הלזבנד, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית יסקר את "סיווג הלוויינים לפי קטגוריות משקל ולפי שימושים, ויספר על מגמה כללית של הקטנת הלוויינים, יראה היכן רכיבים ממוזערים שבאים מתחום התעשייה והכשרתם לחלל מאפשרים לבצע משימות בלוויינים קטנים יותר, והיכן אילוצים פיזיקאליים ימשיכו להכתיב את גודל הלוויינים.
במסגרת ההרצאה ינותחו מאפייני לוויינים בעלי משימות שונות ויודגם כיצד המשימה ואילוצים נוספים מכתיבים את תוכן הלוויין וגודלו."



טיל החץ

בועז לוי, ראש תוכנית מערכות הגנה אווירית וטילים בתעשייה האווירית ידבר על "הצורך ההולך וגובר במערכות הגנה אקטיביות להגנה מפני איומים בליסטיים ואיומי נ"מ וטילים.
ההתקדמות הטכנולוגית במהלך השנים אפשרה גילוי האיום, חיזוי מסלולו ושיגור מיירט במטרה להשמידו.
על מנת לאפשר הגנה מרבית, נדרש להגדיל את סיכויי היירוט המערכתיים ע"י שכבות הגנה רבות ככל הניתן, אילוץ זה הביא לצורך בקישוריות מערכות נשק המאפשר ניהול נכון יותר של מערך הלחימה המשתתף בתהליך ההגנה."

יואב תורג'מן, מנהל תוכנית ה"חץ" בתעשייה האווירית יציג קונספט חדשני ביירוט אקסו- אטמוספרי: חץ 3.
"לנוכח האיום המתפתח, זקוקה ישראל למערכת הגנה שתכסה את השמיים ותגן מפני חדירת איומים בליסטיים.
ניתן להשיג זאת רק ע"י תוספת מערכת ליירוט בשכבה הגבוהה למערכת ההגנה הקיימת- "חץ 2". "חץ 3" מבוסס על קונספט מהפכני ומאפשר הרג מטרה ע"י פגיעה ישירה במעטפת יירוט אקסו- אטמוספרית רחבה.
"חץ 3" מתוכנן עם הטכנולוגיות החדשניות ביותר כדי לפשט ולהוזיל את עלויות הפיתוח והיצור".

טומי סילברינג מנהל מפעל מלט יציג את השימוש בניסיון ייחודי שרכשה התעשייה האווירית במשך למעלה מ- 3 עשורים וביותר מ- 500,000 שעות טיסה מבצעיות של מערכות המל"טים (מטוס ללא טייס) מתוצרתה.
"ניסיון זה בתחום הכטב"ם (כלים בלתי מאוישים) המשולב ביישום טכנולוגיות מתקדמות, איפשר את פיתוחן ותכנונן של מערכות עתירות- ביצועים, המותאמות לצרכי שדה הקרב המודרני".

במסגרת הכנס תהיה תצוגה סטאטית של מוצרי התעשייה האווירית: "חץ 2" ו"חץ 3", מכ"מ רב זרועי MMR, דגם לוויין טקסאר (TecSAR) ודגם מערכת הנשק "ברק".

בתמונות:
יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית
שיגור ה"חץ"
לוויין טקסאר ((TecSAR

WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח