"הארופ" מערכת חימוש משוטט מתקדם

התעשייה האווירית זכתה בחוזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לאספקת מערכת חימוש משוטט מתקדם מסוג "הארופ"(Harop)

מאת הודעות לעיתונות.



Harop

נמל תעופה בן גוריון, ישראל, 16 ביוני, 2009- התעשייה האווירית (תע"א) חתמה לאחרונה חוזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לאספקת חימוש משוטט מתקדם "הרופ", עם לקוח זר. יצחק ניסן, מנכ"ל התע"א, אמר כי "ההארופ היא מערכת מרשימה ומתוחכמת העומדת בחזית הטכנולוגיה.
בזכות עבודה קשה, נסיון וידע שצברנו עם השנים, הצלחנו לפתח ולייצר חימוש משוטט מתקדם מסוגו בעולם, בעל יכולת זיהוי מצוינת ופגיעה מדויקת במטרות. התע"א הציגה את ה"הרופ" בסלון האווירי שהתקיים בלה בורג'ה ליד פריז ב- 15 ביוני השנה".



לקוח נוסף, הצבא הגרמני ומשרד הביטחון שם אישרו לאחרונה כי קיימת דרישה מבצעית למערכת ההרופ.
הפרויקט ימומש בשיתוף עם חברת ריינמטאל דיפנס אלקטרוניקס (RDE) הגרמנית שתהיה הקבלן הראשי ( Electronics (Rheinmetall Defence.
משהב"ט הגרמני השקיע כבר משאבים בהתאמה הנדרשת לדרישותיו הספציפיות.

חלק מההתאמות כבר בוצע בהצלחה עלי ידי הצוות המשותף של תע"א וריינמטאל דיפנס וההערכה היא כי חוזה המשך ייחתם השנה. פעילות זו מבטאת את שיתוף הפעולה המוצלח של תע"א עם חברת RDE, הפועלת עימה גם בתחום מטוסים ללא טייס (מל"ט).

ההארופ הינו חימוש משוטט מתקדם Loitering Munitions) ) המשוגר ממגוון פלטפורמות המצויד במטען ייעודי (מטע"ד) יום /לילה איכותי המאפשר לו לחפש, לאתר ולתקוף בדייקנות מטרות נייחות או ניידות,יבשתיות או ימיות בטווחים גדולים. הארופ מתאים למגוון תרחישי לחימה בעצימות גבוהה ונמוכה (Low/ High Intensity Conflict) ופעילות נגד טרור.
סוללת הרופ כוללת משגרי טילים וקרון שליטה ממנו ניתן לשלוט בטילים המאפשרת בקרת אדם בחוג (man in the loop) לשיפור יכולת הדיוק ופגיעה במטרה.
טילי הארופ נורים ממשגרים ניידים וטסים לעבר איזור מוגדר, משוטטים ומחפשים את המטרות. משנמצאה מטרה, סטטית או נעה, היא מותקפת ומושמדת.



התקיפה יכולה להתבצע מכל כיוון ובכל זוית התקפה, שטוחה עד אנכית. טיל הארופ נוסף יכול להשקיף מעל ולהעביר למפעיל תמונה של המתרחש בזמן אמת.
על פי הוראת המפעיל יכול ההארופ להפסיק תקיפה, לחזור למצב שיטוט ולבצע תקיפה חוזרת בעיתוי מתאים יותר. בצורה כזו נמנע נזק סביבתי בלתי רצוי.

בתמונה:
הארופ משוגר ופוגע במטרה


חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח