יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית- המנכ"ל המצטיין של חברת היי טק ישראלית גדולה לשנת 2008

מטעם המכון הישראלי לניהול (מי"ל)

מאת הודעות לעיתונות.

יצחק ניסן

מנימוקי ועדת השופטים: "בשנות פעילותו כמנכ"ל החברה, חל גידול דרמטי בכל הפרמטרים העסקיים של החברה."
יצחק ניסן: "התעשייה האווירית מהווה אחד מקטרי ההיי טק המושכים את המשק הישראלי."


נמל התעופה בן-גוריון, 20 בינואר 2009 – "התעשייה האווירית מהווה אחד מקטרי ההיי טק המושכים את המשק הישראלי ונמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית. חלק מהותי מהפרויקטים כוללים נתח ניכר של מחקר ופיתוח. הייצוא מהווה כ-80% מהפעילות ופרוס על-פני 58 מדינות." כך אמר אמש (19.1.2009) יצחק ניסן מנכ"ל התעשייה האווירית עם זכייתו בפרס מנכ"ל השנה בהיי טק בקטגוריית חברת היי טק ישראלית בעלת מחזור מכירות של למעלה מ-50 מיליון דולר, מטעם המרכז הישראלי לניהול (מי"ל).

ועדת התחרות ברכה על כך שיצחק ניסן, שמוביל את התעשייה הגדולה ביותר בישראל, זכה בפרס ובנימוקיהם כתבו השופטים:
"תחת ניהולו של ניסן, התעשייה האווירית שמה דגש רב על פיתוח שווקים חדשים בארץ ובעולם, בעיקר דרך שיתופי פעולה עם חברות, הקמת מיזמים משותפים חדשים והקמת חברות בנות.
בשנות פעילותו כמנכ"ל החברה חל גידול דרמטי בכל הפרמטרים העסקיים של החברה. עיקר צמיחתה של התעשייה האווירית הייתה צמיחה אורגנית וזאת על-אף ההרעה בתנאי הסחר עקב התחזקות השקל בשנים האחרונות."



עם קבלת הפרס מצטרף יצחק ניסן לרשימה מכובדת של מנכ"לים מקבלי הפרס בשנים קודמות, ביניהם ישראל מקוב מנכ"ל טבע, יהודית ויהודה ברוניצקי מאורמת, חיים שני מנכ"ל NICE וגיל שוויד מנכ"ל ויו"ר צ'קפוינט.

ניסן אמר כי גודלה של התעשייה האווירית ומגוון טכנולוגיות ההיי טק שבה מאפשרים לה להציע ללקוחותיה מערכות-על, "מגה פרויקטים", בהיקפים של מאות מיליוני דולרים כל אחד. "בו זמנית אנו מנהלים פרויקטים בהיקף של כ- 15 מיליארד דולר. בפרויקטים אלה מועסקים כ- 5000 מדענים ומהנדסים העובדים בחברה".

ניסן ציין שהתעשייה האווירית ממוקמת בתחומים רבים בין חמש התעשיות המובילות בעולם. "אנחנו חייבים להמשיך ולהצטיין בכל אחד מתחומי הפעילות על-מנת לצמוח ולעבור את המשבר העולמי."


בין השנים 2006-2008 חל גידול דרמטי בכל הפרמטרים העסקיים של התעשייה האווירית – במכירות, ברווח, בצבר ההזמנות ובהיקף המו"פ העצמי. הרווח המצטבר לפני מס ופרישה בשנים 2006, 2007 ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2008, הסתכם ב-443 מיליון דולר. ב- 12 הרבעונים האחרונים שהסתיימו בספטמבר 2008, צמחה החברה בקצב שנתי ממוצע של 19% תוך גידול ניכר ברווחיות. שיעור הגידול ברווח הנקי הגיע לכ-51% בממוצע.

בהתייחסו למשבר הכלכלי אמר מנכ"ל התעשייה האווירית כי כבר לפני מספר חודשים הנחה לנקוט בשורה של פעילויות שתבאנה לבקרה הדוקה על תזרים המזומנים, הגברת המיקוד העסקי וכושר התחרות. "אנו נכנסים לשנת 2009 מוכנים טוב יותר לשינוי הסביבה העסקית בה פועלת התעשייה האווירית בחו"ל ובארץ, וערוכים לקלוט כוחות הנדסיים הנדרשים להגברת הפעילות" אמר ניסן. "צעירים וצעירות שיצטרפו אלינו ימצאו עניין רב בחברה שמשקיעה בפעילות מו"פ מגוונת בהיקפים ניכרים." "לעובדים ולמנהלים תרומה חשובה להישגי התעשייה האווירית ואני רואה זכות גדולה בהנהגה ובהובלה של חברה כזו" סיכם ניסן את דבריו.



WeSell רשת שותפים

WeSell רשת שותפים

חזרה למגאזין

כל הזכויות שמורות אופלי התשס"ח